Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 984

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ifallomatt2012-01-07 00:30
Antal inlägg: 17

Vi hade en hund som hade fel på bukspottkörteln och ett av symptomen var att hon åt bajs.

angelicarund2012-01-07 01:38
Antal inlägg: 9

Ja, det kan också vara en orsak, men jag hade testat B-vitaminerna först, om de hjälper finns ju svaret där men skulle det inte hjälpa måste man gå till veterinären och få utrett såklart.

Lilla Busan2012-01-07 01:40
Antal inlägg: 896

Angelica...

Då jag hade en omplaeringshund från hundskyddsföreningen som skulle ha jourhem för en tid kontaktade jag massor av veterinärer ang att hunden åt skit..

O fick då till svar att största procentdelen beror ej alls på b vitamin ( något som dessutom finns i all hundmat som produceras typ o därmed borde ej så många ha bvitaminbrist kan tyckas om man ger rätt mängd mat osv) utan just på problem med dålig ämnesomsättning..

Något som tex stora sjukhus som strömsholm ultuna osv svarade just så på .. men kanju ha ändrats under dem åren ..

Summan av allt är iallafall att om min hund vill käka skit så bestämmer ju jag att det får den ej då det är jag som är ledare.. (mina jyckar äter dock ej skit mn tar som ex bara)

O klart man kan testa bvitaminer absolut.. men som sagt var bara

kram kram

nyckelpigan_2012-01-07 02:30
Antal inlägg: 543

Tillhör kanske inte tråden men ändå....

Ceasar Milan är i mitt tycke ett snille eller kanske rättare sagt en hundmänniska eller människohund? Hur som helst förstår han verkligen sig på hundar!

Ceasar tar upp alla olika sorters hundproblem men inte att hunden kissar/bajsar inne?

Jag som inte alls förstår - någon som gör det, alltså varför tar han inte upp problem med hundare som kissar/bajsar inne?

le-lou2012-01-07 09:56
Antal inlägg: 17500

det har han gjort, jag har sett program där han tar itu med det nyckelpiga.

dinodog2012-01-07 10:01
Antal inlägg: 4973

Tror att det kan vara vitamin/mineralbrist, som din hund har.

Jag hade hand om en häst för många år sedan. Han hade en rymlig box, vid ett par tillfällen såg jag han äta sin egen skit.

Jag blev rekommenderad att ge han betfor, melass och mineraler. Drygt en månad senare hade han slutat med att äta sin egna skit.

Hör med en veterinär vad det kan vara.

cadette - Ej medlem längre2012-01-07 10:47
Antal inlägg: 277

Tråden flyttas till Snack(s) :P

Gå en hundkurs med vovve så blir det nog bra. Kurserna brukar vara lika roliga som lärorika och är helt klart värda investeringen i tid och pengar!

Lycka till!

melizza2012-01-07 11:15
Antal inlägg: 19

Nyckelpigan: jag kommer ihåg iaf ett avsnitt där jag vet att et par hade problem med att de gjorde sina behov inne samt att hundarna blev aggressiva när de båda parterna satte sig i soffan..hundarna ville som dela på de..nu var dessa hundar av de mindre raserna men cesars första fråga till de var, vilket jag fann att svaret var rätt skrattretande, hur ofta får de gå ut på promenad? "ja de får gå ut till brevlådan 1gång/varannan vecka" anl var ju självklart att de var ju så små att de var rädd att de skulle typ gå sönder om man var ute och gick med de för ofta :P cesar vände sig om och ser hur dessa hundar, 3 tror jag de var, sprang upp och ned för trappor samt runt runt och ställde då ännu en fråga..tycker ni de ser ut i att få ont av att röra på sig? stackars hundar var hyffsat rastlösa och uttråkade men det är så typiskt åtminstone i usa skaffa små hundar för att tro att de inte behöver så mkt till motion samt att man lätt kan behandla de som människor utan att de tycker att det är något större problem..skulle man då göra detsamma med en större ras spec rottweiler odyl skulle folk tycka att man hade en livsfarlig hund bara för att den står och gläffser lika mkt som den lilla med det är ju självklart inget fel när den lilla gör det..suck :(
Bladlusen62_: ang bajsätandet kan det vara värt att prova ett annat foder eller iaf kolla upp om det foder du ger är ett bra sådant..brukar han kunna hetsäta? det kan vara ett tecken på ev näringsbrist..det visades ett program om en engelsk hundexpert eller vad man nu ska kalla det..där hon tog upp mkt av såna problem och vet av ett då den hunden hetsåt samt var väldigt snabb på att sno åt sig mat allt från köksbänkar, matbord etc etc vilket inte är så hälsosamt..att ta på han en munkorg för att han inte ska komma åt bajset löser dock inte problemet för han vill fortfarande komma åt det utan försök vara mer bestämd i det du gör..ett kort koppel kan man nog ha men inte ett spänt sådant..att ha ett för långt koppel kan resultera i att du inte får kontakt med honom och är han en som skäller på andra hundar eller dyl är det ju bra om det inte är så långt att det tar dig en kvart att korrigera honom för då har han som sagt redan glömt bort det..är han stark av sig och du känner att det är han som går med dig köp dig då ett haltin om ni inte redan har en..det är en typ av grimma som drar åt runt nosen vilket hunden kommer att reagera mer på än om du skulle tokdra i kopplet om han nu är rätt muskulös runt halsen..man behöver inte dra i för kung och fosterland heller utan prova dig fram..börja med att rycka lite lätt åt sidan så tror jag han kommer att vända sig mot dig och undra vad det var men du får hans uppmärksamhet :) självklart kanske man får ta i mer vissa stunder beroende på hur uppspelt hunden är..du kan även kolla lite hur hunden ser ut när den är på väg att dra iväg, skälla eller blåsa upp sig för att han ser något..de där små tecknen man lätt missar..korrigera i sådana fall redan då så kanske han låter bli att egga upp sig iaf för just den gången.. när du korrigerar honom kan du ändra tonläget men inte säga hans namn..behöver inte vara ett ord ens men att säga "hörredu" skarpt eller vad du nu föredrar kommer nog göra att han kastar en blick på dig istället vilket är det du vill..jag hoppas det kommer att lösa sig för dig med något av problemen iaf..sätt inte målen att alla måste bort innan du är nöjd utan om han lägger av med en olater ska du glädjas av det och fokusera på att ta tag i nästa :) lycka till

le-lou2012-01-07 11:19
Antal inlägg: 17500

www.fraga-veterinare...at er-bajs/

ullis1164 - Ej medlem längre2012-01-07 11:46
Antal inlägg: 1019

Innan hunden blev husdjur jagade den och åt sin föda rå – och ibland ganska gammal. En hund var- och är - asätare och allätare.
Många hundägare har återgått till att ge sina djur rå mat. De låter sina djur leva på en föda som har varit naturlig för hunden och dess förfäder sedan lång tid tillbaka.

Vår hund mår mycket bättre i hud och päls, äter glatt (det var problem tidigare med det tråkiga torrfodret) och har gått upp i vikt, vilket behövdes.

Hundens matsmältningssystem inte nämnvärt förändrats och hundens näringsbehov är idag detsamma som hos deras vilda släktingar. Vi ger även tillskott i form av nässelpulver, som innehåller mineraler, spårämnen, aminosyror, vitaminer som Bvitamin, essentiella fettsyror ochär mycket bra både för päls och hud.

Hunden har lättare att smälta och tillgodogöra sig näringen från rått kött och som dessutom har kvar alla naturliga nyttiga bakterier och näringsämnen som är välgörande för bla. hundens immunsystem. Det kan kanske vara dessa bakterier hunden kräver då den äter bajs?

nina822012-01-07 12:01
Antal inlägg: 426

HUNDEN HAR BRIST PÅ NÅGON FORM AV NÄRING. pROVA MED ATT LÄGGA I KROSSAD ANNANAS I MATEN, DET BRUKAR HJÄLPA =)

falcon162012-01-07 13:31
Antal inlägg: 31

om den ej äter ananans då?

boffertomte2012-01-07 13:39
Antal inlägg: 1128

nina82

Sluta ge råd när du har absolut noll koll. Har hunden ananasbrist? Ooooo ja, sannolikt.

Bob1002012-01-07 13:45
Antal inlägg: 854

Precis som i människors liv. Föräldrar ger upp då ungarna växer upp till kräk. Fängelset nästa. De rika kan hålla fasaden uppe. Bara döden kvar som uppfostring. Multna i jord. För evigt bortglömd. Och universum utvidgas i ljusets hastighet. Årkvantiljonerna möjliggör framtida krockar. Och allt kan börja om igen. Med en hunds bajsätande åtskilliga miljarder år framåt i tiden.

Sachia2012-01-07 14:18
Antal inlägg: 4

Glömde skriva att den mat vi ger vår hund heter Bravo biffar. Inte mycket dyrare än torrfoder, men hon mår mycket bättre och allergin hon hade är borta

shulten2012-01-08 03:17
Antal inlägg: 1424

Sådan matte, sådan hund.

andrisi2012-01-08 07:04
Antal inlägg: 1

Jag har en hund som är en omplacering. En liten ras. Hon var otroligt stressad och nervös och rädd för precis allt första tiden. Då åt hon bajs. När jag frågade veterinären, efter att ha kontrollerat hennes fysiska status sa hon att det kan hända att en hund äter sitt bajs för att "dölja" spår efter sig själv då dom är nervösa. Nu låter det inte som det är just det ditt problem är TS, men jag tänkte bara flika in att det finns fler anledningar än näringsbrist och dyl till att en hund äter bajs.

Sen, du som skrev " det är en myt att hundar som äter bajs har näringsbrist", utveckla gärna den meningen och berätta på vilket sätt detta är en myt. Jag är uppriktigt intresserad av att höra det.

Spira - Ej medlem längre2012-01-08 09:06
Antal inlägg: 310

Just skitätandet behöver inte förstoras upp tycker jag. Kan finnas många anledningar och det är inte skadligt (fast lite äckligt om det är hund- eller människobajs...). Viktigare att du tar itu med själva problemet som är att hunden inte får den stimulans den behöver. Får den annat att tänka på så kommer skitproblemet att förminskas i motsvarande takt. Börja i en hundklubb så får du många tips hur du kan träna med hunden så att den behöver använda hjärnan och så att du får en tydlig ledarroll i hundens liv.

boffertomte2012-01-08 10:43
Antal inlägg: 1128

En del hundar äter nog bajs för att de tycker att det är gott. Andra för att de har gjort det till en vana. Några kan säkert ha svårt med näringsupptaget och kanske känner ett behov av att äta upp bajset för att riktigt kunna utvinna näringen ur födan.

Min hund åt bajs när hon var liten, inte sitt eget dock. Jag bytte till ett bättre foder och lärde in ett bra loss.

Whiteface2012-01-08 11:15
Antal inlägg: 120

Varför frågar du inte en veterinär istället? Det finns många anledningar till att en hund äter bajs. Kolla upp din hund på en bra smådjursklinik så den inte går och bär på någon sjukdom!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?