Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 023

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rajden2012-02-12 21:55
Antal inlägg: 542

Man kan iallafall konstatera t dom inte är rädda för att få skäll....

karlssonett2012-02-14 16:42
Antal inlägg: 9

Tack för svar och hjälp. Hunden är hemma nu, ägarna fick tillbaka henne mot en summa pengar, oskadd tack och lov, men trött och morrar åt män, vilket hon aldrig gjort förut.

Minta2012-02-14 16:48
Antal inlägg: 20042

Vad? Tur att hon är tillbaka, men tog de hunden i utpressningssyfte? Hur fick ägarna reda på var hunden var, de har nog inte varit snaälla mot hunden låter det som.

karlssonett2012-02-14 16:56

Jag vet faktiskt inte så mycket mer än så, men hittelönen var ju på 5000, kanske inväntades den eftersom de inte hörde något förrän hittelönen kom ut. Själv skulle jag ju aldrig ta emot pengarna om jag hittat en hund vars ägare är förtvivlade, det skulle kännas omänskligt. Men det spelar ju ingen roll, viktigast är att hon kom hem.

slånbär2012-02-14 17:10
Antal inlägg: 5539

Håller med-vem sjutton tar emot hittelön för en borttappad hund?? Troligtvis dom som tog den.

Birgerkung - Spelvärd2012-02-14 17:12
Antal inlägg: 2392

Kanske konstig fråga, men finns det lås till hundar? Typ som att man låser fast cykeln borde man kunna låsa fast hunden.

_imi - Ej medlem längre2012-02-14 17:22
Antal inlägg: 305

Lås till hundar? Kvittar om det finns eller ej, jag skulle ändå aldrig lämna min utan uppsikt för det finns folk till allt, stjäl de inte så kan de ändå vara elaka mot den och ingen hundägare kommer ifrån ägaransvaret heller så man måste ha koll på sin hund.

dellartista - Ej medlem längre2012-02-14 17:24
Antal inlägg: 105

Kanske hittar du din hund här: www.hundmetropolen.se/

slånbär2012-02-14 17:24

Birger- anledningen till att man inte ska binda sin hund utan tillsyn är ju inte bara att den kan bli stulen utan för att den kan bli provocerad av tex en annan hund eller ett barn och orsaka skada. Då skulle man ju få sätta på munkorg också för att gardera sig. Nej. lämna hunden hemma eller låt någon du känner vakta den om du absolut måste ta med den.

slånbär2012-02-14 17:25

Dellartista-hunden är återfunnen redan och var för övrigt inte TS hund heller.

karlssonett2012-02-14 20:03

Precis, det är ju det riktigt läskiga att folk som går förbi en bunden hund kan göra vad som helst. Barn kan till exempel vara riktigt jävliga, kasta sten osv. Jag har börjat sätta upp lappar vid affärer som varnar folk för att binda sin hund, dels för stölder, men även för att det inte tryggt för hunden att sitta där själv. Har sett hemska exempel på hundar som står bundna med svansen mellan benen och livrädda för alla som går förbi. Djurplågeri? Sedan finns det ju hundar som är trygga nog i sig själva att vara själva, men då återstår ju allt annat som kan hända..

grönöga - Ej medlem längre2012-02-14 20:15
Antal inlägg: 5570

dellartista.

Vad får dig att tro att en hund som försvinner/blir stulen i Sverige skulle dyka upp på ett hem för herrelösa hundar i Polen?

boyitsyou2012-02-15 20:41
Antal inlägg: 101

Det är för jävligt!

Emtee2012-02-16 19:42
Antal inlägg: 41

Det värsta jag sett var en stackars sheltiehund som bundits upp vid en affär i en lyktstolpe alldeles intill vägen (en snöig dag på 80-talet). Precis när jag kom fram till affären där hunden satt kom snöplogen... Hunden försökte backa undan och slet bakåt i sitt koppel men åkte iväg med plogbladet och snön så långt kopplet räckte och blev nermosad i plogdrivan. Jag hörde hur den skrek. Jag kastade mig fram och lyckades knäppa loss hunden från kopplet och då upptäckte han som plogade vad som hände och stannade som tur var. Sen när gubben kom ut så tackade han inte ens för att jag räddat hans hund utan bara slet åt sig sin tilltufsade och darrande jycke och gick sin väg. Jag binder aldrig upp hunden vid någon affär efter den upplevelsen iaf - man har ingen aning om vad som händer.

karlssonett2012-02-16 22:46

å herrejävlar vilken tur att det gick bra, men fy vad illa det kan gå alltså. Vilken otacksam skitgubbe då, helt otroligt vilka människor det finns.

Bear Grylls - Ej medlem längre2012-02-16 23:22
Antal inlägg: 128

corlini: "sådana som borde få grymt mycket stryk. sådär riktigt mycket så de nästan blir folkskygga och spenderar resten av sina liv ätandes medecin isolerade i små ettor i en förort ingen vill åka till."

Haha. I så fall får det nog bli till att införa giljotinen för dem hundratals brott som ändå får anses vara grövre än en hundstöld.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?