Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 038 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| GimmeMore | 2012-02-19 16:38 | |
![]() | Min son (2,5 år) gillar ALLT som har med filmen bilar att göra . Det finns ju filmer, böcker, gosedjur, bilar, kläder m.m. Min dotter (5 år) gillade först allt som har med Toy Story att göra, men nu börjar det bli mer åt prinsesshållet .. | |
| GimmeMore | 2012-02-19 16:39 | |
![]() | En bra bok: Lillebror och Billan . Hade kvar den från när jag var liten, båda barnen älskar den =) | |
| anajan | 2012-02-19 17:17 | |
![]() | Ifrågasätter det där med åldern lite. Jag rekommenderar inte som "recidivfara" att ge HP-filmer till 7-åringar. Framförallt inte de sista filmerna. Men sedan är det ju lite beroende på vad föräldrarna har satt för gränser också. Ett barn som inte har så tydliga gränser vad gäller åldersrekomendationer på t.ex. film blir glad för de mest märkliga saker. Men tipset blir detsamma oavsett: Kolla med föräldrarna! Det som är populärt på skolan (pokemon, kulor, beyblade, nintendo...) är ofta en hit om det rör sig om skolbarn. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-02-19 17:23 | |
![]() | film nr ett är från sju år och det tycker jag är lagom. annars är rekommendationerna bra, 11 på de senare. alltså 7-upp. | |
| Advokat | 2012-02-19 18:08 | |
![]() | Porr tror jag går hem. Även smällare och cigaretter kan vara ganska spännande. Kanske alkohol om du vill ha dom i säng tidigt, dom brukar tuppa av efter två 5,2or faktiskt. | |
| bobo flux | 2012-02-19 20:11 | |
![]() | Lego idag är ju dessvärre bara en skugga av sitt forna jag. Förr var det inte så märkesbaserat som det är idag. Det är lite tråkigt, för förr kunde man göra sina egna scenarion och historier när man lekte med lego. Idag får man en Darth Vader i Legopaketet och tvingas leka Star Wars. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-21 09:03 | |
![]() | bobo,det fins lego Basic som bara är bitar, det finns rymd lego och tjejlego,jag tycker att lego utvecklats hur bra som helst | |
| bobo flux | 2012-02-21 13:22 | |
![]() | Det tycker inte jag, ttiittii. Legot förr var mycket mer flexibelt och intelligent jämfört med hur det är nu. Förr fanns det, och nu drar jag bara det jag minns snabbt ur huvudet, riddarlego, rymdlego, piratlego och stadslego som inte var bundet till någon franchise eller dylikt. Jämför det med produkterna som finns idag: www.lego.com/sv-se/produc ts/ Där finns bland annat "Star Wars", "Harry Potter", "Bilar" och "Pirates of the Caribbean". Min farhåga är att lekarna blir väldigt låsta vid just de filmerna/äventyren istället för att uppmuntra barnen till att utveckla helt egna äventyr. Givetvis kan kidsen leka att Darth Vader egentligen är mysfarbror Bertil, men det blir ändå inte samma sak. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-21 16:24 | |
![]() | tror bara det är vuxna som låser sig,barn är kreativa och har fantasi | |
| bobo flux | 2012-02-21 16:32 | |
![]() | Det tvivlar jag inte på, men min poäng är att barn inte är dumma när det gäller sånt. Du hade t ex aldrig övertygat en ung och oförstörd bobo flux att en Hulken-leksak egentligen är en Spindelmannen-leksak eller vice versa. | |
| Joussen | 2012-02-21 16:38 | |
![]() | Filmer som Bilar, Mästerkatten, leka med iphone och teknikprylar | |
| sara_02 | 2012-02-21 16:51 | |
![]() | hur gör man jag är nybörjare hur kan man spela spel?? | |
| sara_02 | 2012-02-21 16:52 | |
![]() | hjälp mig | |
| sara_02 | 2012-02-21 17:05 | |
![]() | hallååååååååååååååå | |
| Snoosy | 2012-02-21 17:07 | |
![]() | bobo flux, tyvärr är det ju så att dessa legoprodukter som tillverkas idag handlar om att göra reklam för andra leksaker och filmer. Håller däremot med tiitii om att barn har fantasi oavsett om det är kända produkter eller inte. | |
| bobo flux | 2012-02-21 17:30 | |
![]() | Det är klart ungarna har fantasi, det är inte det jag menar. Min poäng är att Legot förr i tiden inte var lika "bundet" vid vissa specifika varumärken som det är idag. Min erfarenhet är att ungar har stenkoll på sånt. Istället för att ha varit ett "öppet" lek- och byggsystem så har Lego blivit en reklampelare. De tjänar säkert fin kosing på det, men Lego hade, i alla fall i mitt tycke, varit en betydligt roligare och intellektuellt utmanande leksaksprodukt om de inte hade sålt ut sig till en massa olika filmbolag. | |
| Mr Makcie | 2012-02-21 18:00 | |
![]() | Lego är ju populärt... Teknikgrejer som Smartphone att spela spel på och sånt. | |
| gnill | 2012-02-21 18:10 | |
![]() | sara, du är så ung så jag förlåter dig för att du frågar i en tråd som handlar om ngt helt annat. Klicka på ett spelrum och sedan på någons spel, om den personen släpper in dig i ett spel kan du börja spela. Annars kan du starta ett spel själv när du är inne i spelrummet. Klicka runt lite så kommer du nog på hur. Och så kan du läsa mer här: www.betapet.se/faq/ | |
| LiljaVanilj | 2012-02-21 18:21 | |
![]() | Pet Shop :) | |