Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 091 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ruckzuck | 2012-02-17 19:13 | |
![]() | Många som skulle bli underkända om detta vore ett filosofiskt seminarium ;) | |
| Stänkan | 2012-02-17 19:24 | |
![]() | ? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-02-17 19:32 | |
![]() | Ruckzuck>> Men lyckligtvis är den eventuella betygssättningen i ett filosofiska seminarium en fullkomlig ickefråga för folk som inte deltar i filosofiska seminarium ;) | |
| Naity_ | 2012-02-17 19:33 | |
![]() | Varför är det en sinnessjuk fråga ttiittii? Det är intressant att höra hur folk ser på lycka. Bara för att du inte kan gå utanför ramarna så behöver du inte komma ner och klanka ner här i tråden. Idiot | |
| kajix | 2012-02-17 20:24 | |
![]() | Om man är lycklig 24/7 så blir man olycklig? Jag tycker att huvudfrågan är svår men väljer nog lyckan och förlamningen | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-02-17 20:36 | |
![]() | Naity_- Inte kalla folk för idiot..... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-17 20:43 | |
![]() | Permanent lycka kanske inte kan existera om den håller en hög men oförändrad nivå, men vad händer om man konstant blir lyckligare och lyckligare? Vi kan ju bli gladare när vi redan är glada, så om vi tänker oss att vår lyckokurva pekar uppåt proportionellt mot tiden borde vi ju (i teorin) kunna vara lyckliga hela tiden. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-17 20:48 | |
![]() | Eller är det bara önsketänkande från fredagshedonisten i mig? | |
| Dyslekso | 2012-02-17 20:55 | |
![]() | Gah. Precis det resonemang jag brukar föra om ett teoretiskt himmelrike med ständigt accelererande lycka. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-17 21:05 | |
![]() | 25.media.tumblr.com/...o1 _500.jpg | |
| icy | 2012-02-17 21:08 | |
![]() | Såg denne killen, Mark Zupan på ett Miami Inc avsnitt. Hans bäste kompis var skuld (bilolycka)till att han blev förlamad resten av hans liv.. Tänkte på honom när jag såg tråden... When asked if he would "turn back the clock on that day", Zupan answered "No, I don't think so. My injury has led me to opportunities and experiences and friendships I would never have had before. And it has taught me about myself. In some ways, it's the best thing that ever happened to me." www.youtube.com/watc...um m3NpoH3Q | |
| egonkär | 2012-02-17 21:21 | |
![]() | Nämen. Man kan väl inte tro att man kan vara lycklig hela tiden, lycka är ju det där tillståndet när man går ett snäpp över sitt normaltillstånd och bara njuter. | |
| CHL | 2012-02-17 21:28 | |
![]() | är man aldrig olycklig, så vet man ju inte vad lycka är! När man är sjuk, vill man bara vara frisk.. vilken lycka när man blir det. När man mist någon nära så vill man finna ro med det, vilken lycka när man gör det. När man mår allmänt dåligt och allt går emot en, så kommer en ljuspunkt, en liten sak händer som får en att se ljusare igen. Så min fråga till trådskaparen är: Hur vet man att man är lycklig om man aldrig vart olycklig? Jag har lärt mig va lycklig över det lilla och det tog mig tid, men den som inte kan det då? Kan man rida på ett spår av lycka och uppskatta det lika mycket varje dag? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-17 21:29 | |
![]() | Fast jag har ju redan svarat på det där. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-02-17 21:32 | |
![]() | crooked rain 20:43>> Då skulle vi dö av en endorfinöverdos. Men det verkar ju å andra sidan vara ett rätt fräsigt sätt att gå hädan, om man ändå den vägen skall vandra :) | |
| Dyslekso | 2012-02-17 21:32 | |
![]() | Ja, att det ska vara så svårt att tänka filosofiskt. | |
| Dyslekso | 2012-02-17 21:35 | |
![]() | Det går liksom inte att komma och prata om tekniska detaljer om man redan accepterat att ett sånt val är möjligt, alltså att få bli förlamad mot ständig lycka. Om man teoretiskt skulle få ett sånt val presenterat för sig får man väl anta att det undersökts och visat sig vara möjligt. :) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-17 21:36 | |
![]() | Nähä du hinken. Man skulle bara sitta i sin permobil och gapskratta hysteriskt hela tiden. | |
| CHL | 2012-02-17 21:40 | |
![]() | hmm... knepig diskussion. Jag har en väninna som tog ett val, hon mådde dåligt, hoppade och borde dött (vilket var planen) Men hon överlevde och jobbar sig förlamad tillbaka till livet och lärt sig mycket på vägen. Kanske kräver man för mycket av livet många gånger utan att ge nåt själv? Man tror lyckan knackar på dörren och att alla andra ska lösa ens problem... Jag vet med säkerhet och erfarenhet att det enda som kan lösa mina problem är jag. Så jag väljer ett lyckligt liv med dom handikappen jag dragit på mig genom åren istället :) | |
| mrperfect | 2012-02-17 21:40 | |
![]() | Låter märkligt, men jag funderade faktisk i en sekund på något liknande igår, det brukar jag aldrig göra annars. jag kom på att ifall jag skulle bli förlamad så skulle jag kuna hinna med at ta del av information på ett bra sätt utan at bli störd av en massa annat som jag inte skule kunna sköta utan att andra skulle behöva sköta det i mitt ställe. matlagning, motion, dammsugning ..etc | |