Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 975 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| enfridar | 2012-02-21 15:56 | |
![]() | Jag tycker att du skall åka! Vilken chans! Varför skall man alltid tro att det finns en baktanke bakom allt! Åk njut och ha det gott | |
| lemjau | 2012-02-21 16:35 | |
![]() | ÅK! Jag hade ett gäng pengar en gång och försökte bjuda någon av mina bästa vänner på semester, så att jag skulle få resesällskap, men ingen ville följa med - de tyckte att det var för dyrt för att de skulle vilja ta emot. Det gjorde mig väldigt ledsen, för jag ville inte åka ensam. Försökte även bjuda min dåvarande bästa vän på resa till Stockholm + konsert med ett av hennes favoritband, men det ville hon inte heller ta emot. Det var också trist. Nu bor ju din polare redan på semestern, men i vilket fall, så ger man ju för att man vill, inte för att man måste, och för att man ska kunna ge, så måste ju den man ger till vilja ta emot! :) Han vill ju att du ska ha kul och må bra och så vill han hänga med dig, så ditt sällskap blir ju som en present till honom. | |
| Joussen | 2012-02-21 16:44 | |
![]() | Som tidigare inlägg säger; Åk ta chansen o se det mer som en vänlig gest. Du vet aldrig när eller om du får chansen igen. Man lever bara en gång o om du känner att du verkligen behöver komma bort från vardagen är det väl ett ypperligt tillfälle nu när du fått erbjudandet :) | |
| Lillstölla | 2012-02-21 16:48 | |
![]() | Om du som ni säger är på det klara på var ni står i er vänskapsrelation och personen i fråga har råd, vilket han bör ha annars hade han väl inte frågat, så sålänge du inte känner att du kommer känna dig skyldig honom och känna press att betala igen så kör på det. Det är ju förmodligen enbart en vänlig gest från en god vän utan krav på motprestation på nåt vis. Är du så osäker, varför inte prata med din vän? Det är ju egentligen den ende som kan ge dig svar på din fråga. Men personligen, om min vän i USA ringt mig och sagt, vi betalar bara du kommer hit, jag hade inte tvekat. | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2012-02-21 16:48 | |
![]() | Ta ledigt och res dit - men, skaffa ett hotellrum. Gå inte dit och bli beroende av att bo hos honom. | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2012-02-21 16:50 | |
![]() | Oj, svarade inte på frågan om du skall låta honom betala. Betala själv resan och hotell. Bjuder han dig ut på middag eller någon sevärdighet så tror jag att han vill faktiskt bjuda - alltså låt honom betala då. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-21 19:06 | |
![]() | Mm Sylvia, fast skriver hon tydligt att "vi är vänner sen 10 år tillbaka och båda på det klara med vad som ingår och inte ingår i våran relation" och klargör att frågan gäller den ekonomiska biten känns det onödigt att ändå oroa sig för baktankar bara för att det råkar handla om en man. Men jaja. | |
| Dyslekso | 2012-02-21 19:26 | |
![]() | Hm, svårt. Vet för lite om TS och hennes vän för att kunna uttala mig. | |
| AMF | 2012-02-21 23:44 | |
![]() | Aldrig någonsin skulle jag låta mej bjudas varken av man eller kvinna. Har jag inte råd att öppna min egen börs så står jag över. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-21 23:50 | |
![]() | Vad tråkigt för dig, och för den som bjuder. Tar du bara emot presenter i utbyte mot egna också? | |
| annihilate | 2012-02-22 00:19 | |
![]() | Jag förstår inte problemet. Åk. Vad har du att förlora? Uppstår en "jobbig situation" som alla de misstänksamma härjar om är det väl bara att tala klarspråk. Funkar inte det så finns det billigt boende. Jag har blivit bjuden på allt möjligt och jag har också bjudit. Senast bjöd jag en polare på en resa till Asien så att han kunde komma och hälsa på, men kanske mest för att komma bort från en trist sits i Sverige. Måste vara tråkigt för alla som ser hundar begravda överallt och ser problem när det inte finns några. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-22 13:36 | |
![]() | Jag tror inte det finns nån hund begraven eftersom ni känt varandra i tio år. Då bör ni veta var ni står. Lite tveksamt dock eftersom du själv tvekar. Men om han skulle vara smygkär i dej får han ju skylla sig själva när han vet läget. Åk!! | |
| Aquila1 | 2012-02-22 13:39 | |
![]() | Dä ba å åk | |