Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade21
Mobilspel
Pågående18 953

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Måns_E2012-02-29 23:55
Antal inlägg: 12028

Jaha, det vanliga :)

Men alltså, det finns ju så mycket som är fel, så hur kan ni klaga på kungahuset!

Patetiskt argument, det kan man ju säga om det mesta.

Precis som att det är mer synd om ett barn som blir slaget varje dag och lever på gatan. Jo visst det är sant, men jag tror inte att man skapar lyckliga människor genom att att påtvinga dom ofrivillig mediauppmärksamhet och ett karriärsval från födseln.

Det är klart att det är synd om Estelle, det är nog inte så kul att ha sitt liv utstakat från första andetaget.

Jag hoppas att monarkin inte blir alltför långvarig, kanske så kanske vi slipper ifrån eländet när nuvarande kung lämnar in handduken. Då får vi hoppas att opinionen är tillräckligt stark mot kungahuset.

Det växer ju dag för dag, så jag har gott hopp om att kungacirkusen skall vara ett minne blott inom min levnadstid :)

Pandina2012-03-01 00:04
Antal inlägg: 727

Kan visserligen hända att det blir lite synd om Estelle som nyfödd i en släkt med föraktade anor. Barnen på lekis kommer kanske att kalla henne för "prinsessj*vel" och säga "min pappa tycker att du borde avskaffas".

Eller hon kanske får en egen nanny för att inte exploateras för mycket. Då blir det kanske å andra sidan för lite umgänge med jämnåriga. Vilket kanske visserligen är bra, eftersom hon får lära sig riktigt kungligt agerande.
Det fungerade iofs inte för prinsessan Melody i Lilla Sjöjungfrun 2, vars jämnåriga betedde sig högadligt, men tråkade ut flickan.

Intressant att se hur barn har det i det där kungahuset.

Pandina2012-03-01 00:07
Antal inlägg: 727

"Patetiskt argument" tycker jag för övrigt är ett väldigt hårt uttryck. Här försöker människor argumentera i en diskussion och får en träbjälke i bakhuvudet.

Lighten up, will ya..? Trodde en av reglerna var att man skulle försöka hålla en någorlunda trevlig ton.

Måns_E2012-03-01 00:10
Antal inlägg: 12028

Det kanske är bättre att argumentera, än att försöka göra det?

Det är ett patetiskt argument. punkt.

Och jag kan ärligt talat säga att jag inte önskar Svensk Damtidnings paparazzis på någon som inte har bett om det. Jag tror knappast att Estelles främsta problem blir att hennes klasskamrater är republikaner eller motståndare mot republik.

magga2012-03-01 07:55
Antal inlägg: 2533

Om jag tvingats in i en prinsessas roll idag så hade jag fått panik och vägrat. Men Estelle kommer växa upp med det här och hon kommer aldrig ha något annat att jämföra med så hennes liv som prinsessa kommer förhoppningsvis verka normalt i hennes ögon. Jag har aldrig upplevt rikedom, eller extrem fattigdom, mitt liv är som det är och jag är van och rätt nöjd. Man anpassar sig till vad livet har att ge.

Huzan2012-03-01 08:00
Antal inlägg: 1920

Klart som fan att det är synd om ungen!

Tycker även lite synd om er som säger att det är mer synd om barn som lever på gatan el i missbruksfamiljer, det går lixom inte att jämföra och är inte relevant alls!

slånbär2012-03-01 08:09
Antal inlägg: 5539

Inci- 2012-02-29 22:45

" Men gud å slånbär...... "

Eh.....vad?

AMF2012-03-01 08:42
Antal inlägg: 335

Inte ett dugg - möjligen för det att hon är högrisk att utveckla diabetes p.g.a. faderns sjukdom.
Se bara på Nippertippan Madelaine - hon har klarat sig bra.
Pelle66; visst kan kungen gå på strippklubb - behöver säkert lätta på trycket men.........det är vi som betalar pippat och det är INTE okej. Apanaget ska inte användas till att betala fnasken! Måtte kungahuset avvecklas och det gör det säkert när den äldre generationen är utdöd.
De mellan 10 och 60 kan omöjligen tycka att det är försvarbart att ha ett kungahus!

yeea2012-03-01 09:44
Antal inlägg: 8

Hur vet du att apanaget användes till strippor då? Eller var du där och såg exakt varifrån pengarna kom? Apanaget går till skötsel av slotten (vilka skulle kostat lika mycket med eller utan kungafamilj), personallöner, offentliga engagemang osv. Apanaget är ju lite av kungahuset lön också. Så eftersom jag betalar skatt vilket går till kommunala löner etc så kan jag säga att jag vill inte att ni lägger mina skattepengar på era egna nöjen om dem inte överensstämmer med mina? Så alla människor som tänker uppsöka vård pga egen framkallade tillstånd som kanske fetma eller rökrelaterade sjukdomar kan låta bli. Ni ska inte få sjukvård som jag betalar för. Det samma gäller slarviga ungdomar, släng ut dem från skolan och slängt ut dem på gatan. Mina pengar ska inte gå till dem. Ge dem heller inte social bidrag senare, låt dem dö på gatan!

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-01 09:47
Antal inlägg: 31064

Det är synd om oss alla på så vis att ingen av oss väljer den värld vi föds in i och de förutsättningar som bestämmer våra liv. Sen kan man säga att det är mer synd om Estelle ur vissa aspekter, betydligt mindre synd om henne ur andra.

sus502012-03-01 09:48
Antal inlägg: 1554

Som tur är yeea, så lever vi i en demokrati. Att inte själv ha kontroll över sina val i livet tycker jag är hemskt. Naturligtvis kan Estelle bryta med sitt liv, men hur många är starka nog för det.

yeea2012-03-01 10:00
Antal inlägg: 8

Skulle du sus50 vilja bryta med ditt liv?Du är ju formad efter dina förutsättningar och efter den situation du föddes in i. Skulle du vilja bryta med det du har nu vilket är en direkt följd av allt du varit med om?Du lär knappast ha kunnat påverka alla val i ditt liv, från början till nu. Detsamma gäller Estelle och alla andra, vi anpassar ju oss efter vad vi har och befinner oss i. Utifrån våra förutsättningar skapar vi våra liv.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-01 10:16
Antal inlägg: 31064

"Förresten det är inte synd om Estelle. Hon har föräldrar som älskar henne och kommer att ta hand om henne på bästa sätt." skriver bommarna.

Håller med, kärlek rustar oss för det mesta. Hellre älskad prinsessa i offentlighetens ljus än oälskad nobody som försöker få upprättelse genom att odla sin missunnsamhet och sina fördomar på ett forum.

susila2012-03-01 10:21
Antal inlägg: 459

Vad har Daniels njure med diabetes att göra?

ektis - Ej medlem längre2012-03-01 10:25
Antal inlägg: 4505

: ) håller med sylvia.

Joussen2012-03-01 19:09
Antal inlägg: 153

Man vet ju aldrig, hon får ju inte veta bättre än att födas o leva i en kungafamilj. Man får ju inte välja föräldrar även att man ibland kanske skulle vilja?!

Depeche Mode2012-03-02 02:59
Antal inlägg: 38

hon kommer hamna på celibrity rehab, göra sig ovän med hela Östergötland. Kämpar sig tillbaka och hamnar i Big Brother, där gör hon en Jackie och blir via bloggandet programledare på Bingolotto. Det tröttnar hon fort på då det är förlagt till TV4:as nysatsande 37:e kanal. I stället gör hon en duett med Ranelid som inte kan åldras pga att han är helt inoljad av balsamerande läppglans, de vinner Melodifestivalen pga 3 miljoner röster från morfars mobil vars abonnemang svenska folket betalar. De skickas till Burma som numera anser sig tillhöra Europa och vann året innan. Där blir de skjutna på öppen gata, men Ranelid överlever för hans lager av läppglans är ogenomträngligt. Estelle dör men det bekommer inte Ranelid eftersom hela hans liv är enda lång monolog. Estelle glöms snabbt bort!

le-lou2012-03-02 08:17
Antal inlägg: 17500

Sp = klok kvinna.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-02 08:40
Antal inlägg: 37631

synd om?inte den mest slipade kniven i lådan va

stadmopp - Ej medlem längre2012-03-02 09:26
Antal inlägg: 7

Strindberg skrev om guden Indras dotter som steg ner på jorden för att uppleva folkets livsvillkor. Hennes reflektion "Det är synd om människorna" säger och sammanfattar en hel del. Klart att vi kan jämföra vem som har det värst. Men det finns inget självändamål i det. Jag tycker frågeställningen är intressantare än svaret. Svaret är nej.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?