Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silfverkrok - Ej medlem längre2012-03-11 21:26
Antal inlägg: 7174

haha istället för att skriva psykoanalys som en person inte kommer att förstå är det en simplifiering helt i nivå med den anklagandes personlighet.

det är klart att en som beter sig illa mot andra bara för att han förlorar och dessutom tycker att det är ett helt ok beteende är en person att tycka synd om. men om personen ifråga med en dåres envishet tycker att han har rätt, är det inte så mycket att säga. därför ovanstående leksaksfras.

Saldina2012-03-11 22:12
Antal inlägg: 163

Men att vara en medmänniska är för mig inte detsamma som att svälja skit om en annan människa beter sig illa gentemot mig. Det är snarare att på ett schysst sätt markera att personen ifråga har gått över en gräns. Om jag går över någons gränser och sårar någon hoppas jag att den personer kommunicerar det till mig. Hur det skulle kunna vara ynkligt att göra det har jag svårt att se.

Liltif_Nomad2012-03-12 01:09
Antal inlägg: 369

Har aldrig råkat ut för taskiga kommentarer tack och lov. Trots att jag spelar extremt ojämnt. Ibland kan jag hålla jämna steg eller klå någon som är duktig. Men ganska ofta spelar jag under min förmåga (eller nja jag gör ju så gott jag kan), börjar bra men tappar någonstans mitt i matchen. Och de går om med stormsteg och vinner stort.

Har inte än fått dumma kommentarer om jag vann.. inte heller om jag spelat helt bedrövligt... det tycker jag är juste.

Enda kommentarerna vi egentligen utväxlat är om vi båda haft väldigt flyt så det blev en rolig match, eller om det vart extremt jämnt och lite svettigt! Men då är det positiva kommentarer (oberoende vem som sedan lyckades vinna).

Skulle någon vara taskig skulle jag nog bara inte spela mot den mer. Orkar inte bry mig om folk som är jobbiga.

lamaglama2012-03-12 07:22
Antal inlägg: 439

Apbur, att vara en dålig förlorare och visa det för motståndaren genom nedsättande kommentarer är ingen sjukdom, det är bara jävligt dålig stil. Det är inte synd om människor som grundlöst skyller sina misslyckande på andra. De förtjänar inte sympati och förståelse.

Det är inte svårt att uppföra sig med normal hyfs. T ex hålla god min när man förlorar, i betapet gör man det enklast genom att inte skriva dynga i kommentarsfältet.

Pocaloca2012-03-12 07:45
Antal inlägg: 2156

Tiga ÄR guld =))

Klungan2012-03-12 19:21
Antal inlägg: 394

Har aldrig råkat ut för någon otrevlig. Kan ju bero på att jag mestadels förlorar....

Liltif_Nomad2012-03-12 20:04

Hahha Klungan spela mot mig så ändrar det sig raskt!

Fast jag är trevlig.

Liltif_Nomad2012-03-12 20:06

Kollade in dig... du har ju bra segerprocent i mina ögon. Nästan lika mkt grönt som annat!!

Va lite stolt! :)

Pandina2012-03-12 23:34
Antal inlägg: 727

Varför jag skrev som jag gjorde var, för att det har hänt att en person missförstod mig helt makalöst när jag skrev i chatten. Tog hemskt illa vid sig när jag menade det jag skrev som ett skämt. Minns inte exakt vad jag skrev, det var en ganska flyktig kommentar som absolut inte var illa menad. Men tänder fick jag på mig - för någonting som absolut kunde ha tagits lättare (brukar inte skämta om personliga frågor).

Via en chatt kan det ibland vara svårt att få fram ironi och humor. Men som händelsen som TS var med om, kan jag mycket väl tänka mig att det var menat som ett skämt.

Om någon skriver i chatten så brukar jag faktiskt svara. Tycker det är trevligt med människor som försöker att ta kontakt. Och skriver personen något otrevligt, vilket inte hänt hittills (förutom en gång när någon tyckte jag var sölig och skrev "hörru, rappa på lite va" - inte så trevligt, men så förstår jag inte varför man startar ett spel om man har bråttom någonstans), så skulle jag nog snarare ifrågasätta det som skrivs och förhoppningsvis få ett tillfredsställande svar.

Observer2012-03-12 23:41
Antal inlägg: 266

En del saknar helt självkritikens ögon och ser bara sig själv med övertro. Att man förlorar beror ju då inte på att motståndaren varit bra, utan på att man själv inte har en bra dag, otur med brickorna, taskigt upplägg på planen och allt annat som kan gå åt H-----e. En som ger uttryck för det i chatten är inte värd att bemöttas på något sätt.

Lilla Blå2012-03-13 00:26
Antal inlägg: 37

Nej var och en spelar i sin takt man får räkna med det extra övertidsminuterna när man startar ett spel. Har vunnit många spel som jag egentligen skulle förlorat på att motståndaren dragit över tiden. Kanske inte det roligaste sättet att vinna på men vinst är ju trevligt hur som. För övrigt gnisslar jag tänder och svär framför datorn när det går åt pipan för mig.

Mione2012-03-13 08:12
Antal inlägg: 1239

Var med om en gång att motspelaren försökte sig på någon form av psykning i chatten när jag ledde stort, personen skrev inget direkt otrevligft egentligen men det var väldigt uppenbart att hon/han försökte störa min koncentration på spelet. Och sen är det ju tråkigt när folk bara sticker utan att tacka för spelet, men man kan ju inte tvinga spelare till det...

panflöjt - Ej medlem längre2012-03-13 08:20
Antal inlägg: 182

Otrevliga människor finns det överallt och det är inte kul! Men det som kan vara svårt i datorns värld är ju det att man hör inte om det är ironiskt sagt eller om det är menat som det skrivs. Man får nog tänka på vad och hur man skriver. Men det är ju faktiskt lika lätt att skriva något positivt som att vara ironisk eller elak!! Måtte detta bli en bra speldag!! =) Lycka till !!

louise872012-03-13 09:28
Antal inlägg: 60

Pandina: du skriver att om någon är otrevlig skulle du ifrågasätta det och förhoppningsvis få ett tillfredställande svar. Det var precis det jag gjorde. Jag skrev "va?" för jag ville att personen skulle utveckla sitt resonemang.
Då skrev personen "va" ungefär 20 gånger som en galning. Så inget tillfredställande svar i det fallet, haha.

För övrigt så tycker jag det är intressant att folk har tyckt så olika i denna tråd. Att de finns de som tycker att det är rimligt att man som vinnare blir förolämpad för att man just vann. Intressant!

toonfisken2012-03-13 13:00
Antal inlägg: 732

Ibland vinner man , ibland förlorar man , det är ju bara så !
Detta är en lek , det gäller inte livet direkt !

proMiLLan2012-03-13 13:03
Antal inlägg: 2124

Why can't we all just get a bong?

125478 - Ej medlem längre2012-03-13 13:28
Antal inlägg: 8332

Vissa dagar är man inte någon "bra förlorare" och då kanske man bara stänger ned rutan efter spelet.
Andra dagar kanske man t om skriver grattis!

Det är förstås upp till var och en hur man agerar, men att skriva något dumt är bara barnsligheter som tyder på dålig uppfostran.

Pandina2012-03-14 00:33
Antal inlägg: 727

haha louise, personen ifråga ville uppenbarligen vara lite extra galen i sin i övrigt väldigt inrutade vardag... eller något. Kul att han eller hon fick det då :) Och att du fick hjälpa till! Inte alla som får den äran.

Det med att personer som "inte kan föra sig ordentligt i chatten förtjänar inte respons" tycker jag är lite småfånigt. Det är ett spel. En leksak för vuxna. Vi är här för att slappna av. Ha kul. Och den ena spelaren är inte mer människa än den andra.
Okej om man helt enkelt inte pallar vara social och svara - alla har väl sådana dagar någon gång. Men att medvetet bestraffa någon genom att inte svara för att den inte skriver enligt normen - chiillaa.

Minta2012-03-14 00:45
Antal inlägg: 20042

Om någon är obehaglig eller vill psyka, behöver man väl inte svara enligt normen, dvs. man behöver väl inte svara alls utan låta personen roa sig själv.

125478 - Ej medlem längre2012-03-14 19:09
Antal inlägg: 8332

Fast man ska inte behöva finna sig i vad som helst.
Är det någon som är för jävlig så kan man anmäla denne till en värd.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?