Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2012-05-24 20:15 | |
![]() | apbur: Svar nej då jag kan sluta utan problem om jag skulle vilja. Har hållit upp i 1,5 år en gång. Endast pga att tjejen jag träffade inte gillade snus. | |
| apbur | 2012-05-24 20:17 | |
![]() | Alla kan sluta om de vill. Men man drar sig för det för att det är jobbigt eftersom man är beroende. Annars hade man slutat utan att tveka. Finns ingen som helst anledning att fortsätta snusa om man lika gärna kan sluta. Det är otrevligt att snusa om man inte är beroende. | |
| bobo flux | 2012-05-24 20:18 | |
![]() | apbur skrev det jag ville ha skrivet. | |
| SkySpy_ | 2012-05-24 20:19 | |
![]() | Håller inte med. Jag snusar för jag tycker det är gott och vill inte vara utan snus och mitt beroende. Det är mitt godis, min last. | |
| apbur | 2012-05-24 20:23 | |
![]() | Så resonerar du just för att du är beroende. Skulle du bli av med ditt sug efter nikotin på en fingerknäppning hade du heller inte suktat efter det. Att tacka nej till ett sådant erbjudande skvallrar bara om hur torsk man är rent mentalt. | |
| SkySpy_ | 2012-05-24 20:28 | |
![]() | Nej jag kan sluta när jag vill men vill inte. Jag gillar snus och det är bra för mig. Jag anser att det är bra att ha ett beroende. Skönt att ha vissa fasta tider när man stoppar in en snus, något att se fram emot. Jag har som sagt hållit upp i 1,5 år. Men började direkt sen bara för att jag gillar snus. Nu tänker du enbart utifrån hur du själv resonerar apbur. | |
| apbur | 2012-05-24 20:41 | |
![]() | Att du började igen beror på att du har minnen av att det kändes skönt att stoppa in en snus, alltså såg du till att bli kemiskt beroende igen för att uppnå den effekten. Varför är det positivt att vara beroende av något som inte ger några hälsomässiga fördelar? Att du inte vill sluta beror på att du är beroende. Du hade inte resonerat på samma sätt om du hade stoppat upp något som smakade suspekt under läppen utan nikotininnehåll. Du har anpassat ditt resonemang så det passar ditt beroende. Jag resonerar riktigt. Du resonerar fel. | |
| SkySpy_ | 2012-05-24 20:49 | |
![]() | apbur: Jag gillar snus och vill inte lägga av. Ja jag har ett beroende men vill inte bli av med det. För mig ger det känslomässiga fördelar. Jag blir mera alert och snabbtänkt med snus. Funkar bra när jag ska göra många saker samtidigt. Som sagt jag gillar att vara beroende av snus. Jag resonerar inte fel. Jag resonerar som jag gör med ett beroende som jag gillar. Säg inte till mig att jag resonerar fel när jag resonerar utefter vad som passar mig bäst. | |
| apbur | 2012-05-24 21:04 | |
![]() | Vansinne att inte ta ett erbjudande om att bli helt kvitt sitt sug efter snus utan att behöva känna några som helst besvär. Antingen har man svårigheter att föreställa sig en tillvaro helt fri från snusbegär vilket i sig är oroväckande, eller så har man helt enkelt vissa besvär med hjärnkontoret. | |
| enblommigkat | 2012-05-24 21:07 | |
![]() | Men apbur, Välmående och njutning är ju hälsosamt ;) Vill man snusa så är det väl inget fel med det, de e värre om man inte vill men måste! Jag vet att jag också skulle klara av att sluta om jag vill, men de vill jag inte :) | |
| SkySpy_ | 2012-05-24 21:08 | |
![]() | Lägg ner nu apbur:) Du måste försöka att sätta dig in i hur andra resonerar, acceptera att alla inte tänker som dig. Att ha en last kan vara bra ibland. Men är nog inget för dig. | |
| enblommigkat | 2012-05-24 21:11 | |
![]() | Haha håller med dig ksyspy :) Apbur, dricker du kaffe..?. | |
| apbur | 2012-05-24 21:17 | |
![]() | Ingen vill egentligen snusa, många lurar sig själva att de vill eftersom de är beroende. Ja, det är njutningsfullt att tillgodose sitt beroende. Ingen nyhet. Nej, dricker inte speciellt mycket kaffe. Är inte beroende av det. Däremot snusar jag. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-05-24 21:18 | |
![]() | Inga kommentarer om bruk och missbruk, jag har inget emot snusarna som människor bara jag slipper hångla med dem, då de luktar avföring ur munnen. | |
| Filippa67 - Ej medlem längre | 2012-05-24 21:18 | |
![]() | Snusat sen jag var 16, gjort uppehåll när jag varit gravid och ammat, börjat igen för att jag ville det. Ser inte att det skulle vara ngn skillnad om det är en tjej eller kille som snusar. Snus är klart bättre än rök...skadar ingen annan... | |
| enblommigkat | 2012-05-24 21:21 | |
![]() | Okej, varför snusar du då..?. | |
| apbur | 2012-05-24 21:24 | |
![]() | Av samma skäl som precis alla andra snusare. | |
| enblommigkat | 2012-05-24 21:25 | |
![]() | Och det är..?. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-24 21:27 | |
![]() | Hennes hjärna behöver lite centralstimulantia. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-05-24 21:33 | |
![]() | Apbur>> Du gör misstaget att tro att alla människor är som du. Eftersom du fullkomligt saknar insikt i det problemet kommer du att tycka att jag har fel nu. mvh Freud Junior. | |