Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-26 19:12 | |
![]() | kul slickarld. | |
| slickard | 2012-05-26 19:13 | |
![]() | :-) | |
| Julia2012 | 2012-05-26 20:17 | |
![]() | jag hoppas väl att jag är god längst in - men som nån annan i tråden sa "jag låter nån däruppe avgöra det". Det verkar som ett bra alternativ. ;) | |
| Skblole | 2012-05-26 20:21 | |
![]() | Jag försöker vara så god som möjligt. Om jag såg någon ondska i mig själv skulle jag göra mitt bästa för att ändra på mig. | |
| mralex69 | 2012-05-26 20:24 | |
![]() | Innerst inne är jag god MEN Det ser inte så ut om man ser mig.. | |
| shulten | 2012-05-26 21:16 | |
![]() | Jag bara är. oavsett om det jag gör är ont eller gott (vem nu som kan avgöra det), så löser det sig! =) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-05-26 21:18 | |
![]() | shulti tänker alltid sötast: ) | |
| Kh-collies | 2012-05-26 21:29 | |
![]() | Jag är så god att jag är dum! | |
| irgitta | 2012-05-26 21:49 | |
![]() | Mest god vill jag tro. Men med en ond lite jäkel på ena axeln;) | |
| icy | 2012-05-26 22:42 | |
![]() | Jag har tänkt på det. Om man nu skulle komma till en slutdestination där det vägs för och emot av alla val man gjort här i livet, så skulle de onda sakerna jag tänkt och gjort vägt lätt emot mina goda tankar och gärningar jag gör. Fast hade man gått efter de hårda buden vid porten, hade jag nog fått ta och gå ner en våning.... | |
| shulten | 2012-05-26 22:50 | |
![]() | Är det inte bättre att bara leva livet icy? Att leva livet efter vad andra tycker är gott eller ont, kan väll inte va nått? | |
| icy | 2012-05-26 22:56 | |
![]() | Ha,ha nä, det är just det jag gjort....jag menade att det kan tyckas av ANDRA att jag gjort ett par fel val, OM de hade vetat ( Do I make sense?..:) )... Men lever jag mitt liv och gör bara de valen jag gör, utan att tänka efter, så är står jag nog på de godas sida... | |
| shulten | 2012-05-26 22:58 | |
![]() | Ja den goda sidan brukar vara enklare! =) | |
| icy | 2012-05-26 22:58 | |
![]() | Fast jag tror inte Greta 72 år hade tyckt jag var så god om jag snott hennes pengar när jag stod bakom henne i kön vid uttagsautomaten, trots att jag kaanske kunde ha bättre nytta av pengarna...:) | |
| shulten | 2012-05-26 23:08 | |
![]() | Eller, att göra det ANDRA tycker är gott. Är oftast den enklare vägen att leva! | |
| Mindymoo | 2012-05-26 23:14 | |
![]() | God. Utan att vara det minsta religiös lever jag efter principen att man ska vara snäll. Alla är goda innerst inne, tror jag, men några blir förstörda av livets framfart. | |
| janne121212 | 2012-05-27 00:30 | |
![]() | Människan är av naturen varken ond eller god. Går inte att sätta sådana epitet på djur. | |
| KrugalSvylse | 2012-05-27 00:31 | |
![]() | En definition av godhet som är så lätt att uppfylla att nästan alla anser sig göra det är inte mycket att hänga i julgran i min värld. Jag använder då hellre en definition av godhet som påminner om de kristna kardinaldygderna (trots att jag inte är kristen): Omdöme, Rättvisa, Måttfullhet och Styrka. Och konstaterar då att jag är något så när god men att det helt klart finns utrymme för förbättring. Ja, jag är snäll också, väldigt snäll när det gäller dem som står mig nära. Men inte urskillningslöst. | |
| omeganoll | 2012-05-27 01:03 | |
![]() | "Inte för att jag är religiös men..." Vadan detta, får man inte vara religiös i Sverige utan att be om ursäkt. Jag är kristen för att jag väljer det och tro mej, det finns orsak till det! God är jag nog inte särskilt - men med hjälp av böner, samverkan med andra etc. går det lite lättare. Man skulle kunna uttrycka det så att jag är tillräckligt ond för att bli drabbad av sjukdomsinsikt och därför söker stöd uppifrån. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-05-27 01:07 | |
![]() | Det är en omöjlig fråga att svara på. Ingen människa är genomgod och ingen är genomond, törs jag påstå. Vi har nog alla del i världens ondska - ofta utan att vi är medvetna om effekten av våra handlingar. Jag tror att vi alla föds sociala och positiva med godhet och kärlek som drivkraft, sen händer det så mycket på vår väg genom livet. Vi kan hamna i krig eller andra svåra situationer som tvingar fram det fulaste inom oss. Småbarn kan vara fruktansvärt elaka mot yngre syskon eller familjens husdjur. Det sägs att de inte upplever äkta empati förrän i 5-årsåldern. En del gör aldrig det. I efterhand kan jag djupt ångra saker jag har sagt eller gjort. Som riktig ondska kan jag uppleva det att svika en medmänniska i nöd (även rashat) eller att köpa päls fast man vet att djuren det blir kläder av har haft ett groteskt dåligt liv och kanske flåtts levande. | |