Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:23 | |
![]() | >> ”Kvinnor i stabila äktenskap, med över fyra barn, i småorter och med ett häftig självnärd okunskap om ''data''. ” Haha :) | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:28 | |
![]() | Rolig tråd. Riktiga troll spricker i vårsolen och guldpengarna trillar ut. Tror ni det är riktiga troll? I så fall är vi snart kvitt dem. | |
| bobo flux | 2012-05-28 20:29 | |
![]() | Ska man raljera lite så spelar ju dagens sociala medier på en rätt säker konsumtionsstrategi. Där det kommersiella utbudet tidigare bestod av varor som fyllde folks behov i hemmet (vispar, grytor, dammsugare) så spelar utbudet idag dessutom på faktorer som utgör folks grundläggande behov av existens i samhället (personlighet, social status). Frågan är väl dock om inte delar av nästa generation kommer att hålla hårdare på det privata som ett motsvar på den föregående exhibitionistiska facebook-generationen? | |
| club_R - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:32 | |
![]() | Troll kan nog vara lite av varje och av vitt skilda anledningar förstås. De varierar dessutom i kvalitet likt avståndet mellan galaxer på olika sidor av vårt kända universum. Jag glömmer t ex aldrig snubben som tyckte att saker och ting var metal och ofta avslutade sitt inlägg med ett "ja?" (illi). Den killen trollade med lite finess. Dagens troll är, precis som tidigare nämnts, nästan uteslutande värdelösa inläggare med tonårsflickor som profilbild. | |
| Gunilla _ | 2012-05-28 20:34 | |
![]() | - någon som inte orkar stå för sina egentliga åsikter (pga "personliga" mothugg) utan skaffar sig ett alias? - någon som gillar att reta de lättretade (vilket verkar ytterst lätt just här :p)? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:36 | |
![]() | Ja, illi hade finess. Nu är det som sagt Pontiaknivå på trollandet. | |
| Megaherz | 2012-05-28 20:38 | |
![]() | i älsk this tråd. Mina erfarenheter av troll är mer puberterande, joltdrickande datanördar med två, stolta skäggstrån. | |
| DAVVAPALLE | 2012-05-28 20:42 | |
![]() | Fast det finns väl gammeltroll också tycker jag att det verkar som. Tanter (?) som så provocerande gärna vill tala om vad som är rätt och fel och hur andra bör leva. Ofta så infernaliskt korkat och trångsynt att man misstänker att det bara är för att provocera. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:48 | |
![]() | Hur vet du att de är tanter om de är troll? | |
| DAVVAPALLE | 2012-05-28 20:50 | |
![]() | Tanttroll du vet! ;) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:52 | |
![]() | Nä, jag vet inte. Min specialitet är totalt ointressanta troll med veckotidningsfejs. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:54 | |
![]() | Som dumt nog väljer bilder man lätt kan googla fram och konstatera tillhör någon annan. | |
| DAVVAPALLE | 2012-05-28 20:57 | |
![]() | Ok. Men man kan ju låta bli att visa ansiktet på flera olika sätt. Jag har sett en del otrevliga inlägg från både giraffer och katter. Kanske inte alltid så ointressanta men ändå... Trodde det f.ö. var ok att spekulera kring vilka trollen är, tyckte jag såg några inlägg som tydde på det, därav testade jag tesen att det finns tanter som också gillar att provocera. | |
| Gunilla _ | 2012-05-28 20:58 | |
![]() | Hur kommer det sig att dessa människor triggar så många att svara dem på tal, diskutera dem, ifrågasätta dem? Om de så lätt känns igen, varför inte bara ignorera? "Mata inte trollen"... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:59 | |
![]() | Haha, härlig tråd! Min favoritvariant av trollandet är de trådar där man till sist tror att det är en och samma person som sitter och pratar med sig själv under olika namn. Man ser väldigt liten skillnad på ordval, stavningsvarianter och sätt att uttrycka mig. Detta får mig att tro att i alla fall en del av trollen ska vara glada att aningen är en reflex. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:59 | |
![]() | Indeed, jonisk. Sen är det ju lite avslöjande att alla 20 snyggtroll skriver exakt likadana malplacerade inlägg, oförståeliga och smileyförsedda oneliners, oftast riktade mot någon medlem de tycker är "bitter". | |
| DAVVAPALLE | 2012-05-28 21:00 | |
![]() | Samma mamma? :) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 21:00 | |
![]() | Haha, cr. Jepp. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-28 21:04 | |
![]() | De är inte de vassaste trollen i lådan. | |
| bobo flux | 2012-05-28 21:05 | |
![]() | Eller de snyggaste i John Bauer-kollektionen? | |