Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-25 13:07 | |
![]() | Ja lite tunnare verkar tidningarna(skvallerblask orna ) ha blivit, så en viss minskning har nog skett i inköp iaf. bland de vanligaste såsom hänt i veckan, Svensk Damtidning och Se &Hör. men mkt skvaller för dem som önskar går ju såklart numer att få tillgodosett genom nätet. Så de har nog oxå sin orsak till mindre innehåll i tidningarna. Så några minskningar på tittarsiffrorna gällande skvaller har nog inte minskat ändå.. snarare ökat kan jag tänka den vägen..alltså internetvägen. Så de som gillar å vara linslusar och glassa sig i rampljuset får nog fortsätta me de utan några hinder. Övervägande eller många verkar stötta detta. Annars så skulle de ju inte dyka upp en massa skvaller överallt. Jag menar de som jobbar som fotografer jobbar ju inte gratis, så någon lön måste dom ju ha ? och de sker ju genom att de finns ett intresse från den övriga befolkningen. Och så är de ju me allt..tillgång och efterfrågan ger klirr i kassan. | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-25 13:17 | |
![]() | Isblå: Ja om jag kikar i tidningar så gillar jag oxå de här me å kolla in kläder , smink, inredning, kan oxå vara sidor me lite humor, kanske korsord, tips eller resetips och händelser från verkliga livet..ja lite blandat.. de ger ju nåt och en trevlig avkoppling.. :) Man hänger som med inom lite olika områden. Så de känns mer givande. | |
| skrutta00 | 2012-07-25 13:26 | |
![]() | Jag köper in ibland till min klinik för att mina patienter skall ha något att läsa,blir lite blandat. För min egen del läser jag Illustrerad Vetenskap,o faktaböker inom allt från astronomi till läkarvetenskap:) | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-25 13:29 | |
![]() | Furios: Okey??? jo kanske..=( man vet aldrig.. händer säkert..skulle inte alls förvåna mig.. =( Inge fel å ge utlopp för sina lustar.. ;) men hos frisören??? nää.. nån ordning får de väl ändå vara. =( | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-25 13:42 | |
![]() | Skrutta: Ja..som företagare med kunder som då oxå är olika i kön och som person, så får man ta in lite olika typ av tidningar som går att läsa under väntetiden, som i ditt fall på din klinik. Och då får man väl lov å köpa lite skvallertidningar. Eftersom även de tydligen kan ge en sorts avkoppling för vissa att sitta å glutta i. ;) Ja..jag är oxå väldigt intresserad av vetenskap och faktaböcker, ja även astronomi.. riktigt spännande och intressant :) | |
| skrutta00 | 2012-07-25 14:21 | |
![]() | Roligt att se att det är fler kvinno än jag som gillar vetenskap fakta som du 000none0000,annars får jag intrycket att män ofta har ett stööre intresse för den form av läsning( ser på min klinik har flera fakta böcker o tidnigar där) inte ofta jag ser oss kvinnor bläddra i dom?? kanske är jag fördomsfull,men nyfiken på varför det är så??? | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-27 11:40 | |
![]() | Skrutta:Okey..ja vanligast är nog att de är övervägande män inom det området.iaf.inom vetenskap och dess tidningar/böcker.Men jag tror att även om det är kvinnor med intresse av vetenskap eller fakta som sitter i väntrummet å bläddrar i tidningar, så tror jag de kan vara så att de ändå kanske inte väljer att i första hand att sitta å bläddra i vetenskapstidningar/fakta tidningar just där. Om jag utgår utifrån mig själv trots att jag finner det intressant, så väljer jag inte att kika i dessa tidningar i ett väntrum hos tandläkare eller på vårdcentral etc. Känner, att ska jag börja läsa om vetenskap eller fakta, så vill jag i lugn och ro med lite mer tid och fokus kolla in vad som står.I ett väntrum så kan man fort bli avbruten mitt i läsningen,å de är inge skoj, presis när man just kanske kommit fram i texten där det intressantaste ..summan av kardemumman står. ;) så därför väljer jag trots allt en tidning där man mest kikar å läser småspalter med kanske humor, inredning etc. :) för då gör de inget även om man blir avbruten mitt i läsandet. Och varför karlar kanske bläddrar i dessa tidningar i ett väntrum , kan nog ha att göra med att intresset säkert är vanligare bland män. Men av egen erfarenhet så vet jag män som kan gå omkring å slänga ur sig gliringar till kvinnor som te.x. då läser de här skvallerblaskorna ;) å vet du vad..när de kommer till kritan så har man sett just dessa män själv sitta me en skvallerblaska i handen..??? Så de finns nog män i väntrummet som inte vill visa att de gillar att även glo i de är skvallerblaskorna, å väljer då att kanske utåt sett inte visa de när andra ser. mycket troligt att det kan va så oxå.. | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-27 11:47 | |
![]() | Ja vad jag vill säga då är att jag tror att vi kvinnor funkar så i allmänhet att när vi går in för något så vill vi kunna fokussera i lugn och ro och inte bli avbruten.De är oftast ett seriösare tänk, speciellt om man som kvinna är intresserad av vetenskap å fakta. Medans män säkert lätt kan börja läsa i en faktabok eller om vetenskap i ett väntrum. Jag vet inte..men jag tror vi kvinnor tänker frammåt mer..som att då inte behöva bli avbruten i läsandet. Det kan vara så.. de är min känsla. Kan vara kvinligt å manligt så att säga.. | |
| bujum | 2012-07-27 12:44 | |
![]() | Har aldrig köpt nån och läser inte ens om jag sitter i ett väntrum. Köper inte heller kvällstidningar. Jag var 17 år när jag köpte en sist.Men jag måste erkänna att jag läser aftonbladet på nätet. Men då sållar jag bort allt som har med kändisar att göra. Totalt ointressant. Höll mig tidigare med vanlig veckotidning men har slutat pga för mycket kungahus och kändisar. | |
| vonsan-62 - Ej medlem längre | 2012-07-27 13:11 | |
![]() | köper aldrig någon kan väl ev. bläddra igenom någon gammal tidning om man sitter och väntar i nåt väntrum. | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-27 13:45 | |
![]() | Alltså..jag vill tillägga de att jag faktiskt själv,fast säkert 10år eller mer sen.Så har även jag suttit å gluttat i dessa skvallerblaskor..Men sällan å aldrig köpt nån tidning, utan sett i någon annans som legat å skräpat på nåt bord.Men kände mer å mer att: varför sitter man å glor på hur de såkallade känisarna har det..alltså i sitt hem..ute på krogen..sina nyförvärvade alster i form av hus..och nya dejter eller ragg.Fan så jävla sjukt tänkte jag..vad är de som är så himla kul me å glo å veta detta. Vi är alla människor.. känd som okänd.. å dom sitter där å får betalt för å fläka ut sig på någon soffa eller exklusiv våning som dom så gärna vill visa upp.. Alltså..jag stöttar bara inte detta längre.. finns trevligare förströelse att lägga sin energi på. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-28 00:02 | |
![]() | Läser dem intensivt hos frisören. | |
| Ida-Fina | 2012-07-28 01:04 | |
![]() | Jag brukar läsa dem hos frissan... och roas mest av att gissa i förväg vad rubrikerna EGENTLIGEN handlar om, jag börjar bli ganska haj på det där: "XXXs i sorg efter vännens tragiska död" betyder ofta att personen i fråga förlorade sin kära hund för 20 år sedan, "Prinsessan Madeleines bröllopslycka!" handlar såklart om att hon varit gäst på ett bröllop, osv... | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-30 12:48 | |
![]() | Ida-Fina: Ja presis.. den där trallen har man länge fattat.. Men vissa är väl funtade så att inte riktigt poletten ramlar ner, förrän dom snabbt rafsar åt sig tidningen, å bara längtar efter å få se vad som nu står.. typ..herrreguud är de så nu, eller vad har nu hänt när de står si eller så på första sidan i en skvallertidning på nåt tidningsställ på cholla.. ;)) Att inte folk nånsin lär sig, trots att dom gång på gång blir lika lurade på konfekten i vilken typ av underliggande information som finns bakom de stortextade löpsedlarna i dessa tidningar. Händer väl kanske nån ggn att vissa saker stämmer me vad som läses i första andan å anblicken på en första sida i dessa tidningar. Men de är väl typ högst 2 i en scala på 10. | |
| AMF | 2012-07-30 14:05 | |
![]() | Skvallerblaskor bara för de som inte har ett eget bra liv. | |
| 000none0000 - Ej medlem längre | 2012-07-31 23:23 | |
![]() | AMF: Exakt..ja absolut..de tror jag oxå att de kan bero på. | |