Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2012-11-25 02:06 | |
![]() | Hör inte hemma i den här tråden men; Ditt ansikte blev jag glad över att återse; mrperfect | |
| keforia | 2012-11-25 08:28 | |
![]() | Jag tränar kickboxing 2 ggr i veckan och sen blir det hemmaprogramm en halvtimme varje dag. pá váren och sommaren försöker jag springa men tycker det är ganska trákigt sá det blir inte sá ofta! :) | |
| stol | 2012-11-25 09:13 | |
![]() | Från oktober tom april blir det styrketräning(crossfit) kombinerat med löpning och simmning dubbelpass 4-5 dagar i veckan. Maj tom september segling 3-4 dagar i veckan och ett styrkepass. Seglingssäsongen får kroppen vila från den hårda träningen. Bra nivå för en 52-åring före detta elitidrottare, räcker gott för att slippa häcka i vassen sommartid. | |
| bobo flux | 2012-11-25 09:27 | |
![]() | Är det nån som upplever abstinens av att inte få träna? Jag har aldrig känt det, även när jag gått ner ganska rejält i träningsdos. | |
| perero - Ej medlem längre | 2012-11-25 09:56 | |
![]() | Jag upplevde fruktansvärd abstinens nästan ett helt år sedan jag slutade träna, som om man hade adhd. Man saknade endorfinkicken man fick av träning. | |
| Bitte - Administratör | 2012-11-25 10:06 | |
![]() | Vardagsmotion dvs sköta trädgården snart även skotta snö vem fasen behöver ett gym då man har hus , sedan promenader och jogging i skogen inte på nått löpband. Bitte | |
| pabster1 | 2012-11-25 10:09 | |
![]() | Soliga varma delen av året c:a 8 h / vecka mörka regniga hösten ja då sjunker det till runt 2h. När det finns snö för skidåkning eller fina skridskoisar kommer jag upp i 12/h per vecka.... För er som vill hålla koll på er träning rekommenderar jag funbeat.se | |
| Candino2 | 2012-11-25 10:16 | |
![]() | Träning är lika viktig som bra mat för att ha en bra hälsa. Det gäller att hitta en egen lagom nivå för att det inte ska upplevas som tråkigt. Jag tränar tre fyrtiominuters pass per vecka i gymet + vardagsmotion som cykling och promenader. | |
| slånbär | 2012-11-25 10:32 | |
![]() | Men vad ska man göra när kroppen säger stop? Jag kan knappt gå uppför trappan när jag kommer hem vissa dagar. Har varit hos läkare mn där får man ju ina svar utan blir rekomenderad sjukgymnastik men det hjälper ju inenting. Gick hela våren men det var ingen förändring.då ger man upp. Jag vet att jag mår bra av att träna men med mitt arbete som innebär att jag står o går hela dagen och endel tunga lyft så är krafterna slut när man kommer hem. Sen ska ju hunden ut, mat handlas, hus städas, mat lagas o allt annat vardagsgöra. Om jag ska komma igång med n träning då får jag sluta jobba. Har provat det under semestern o det funkar ju men semestern är ju för kort. Ja ja, jag har en bit kvar till rullatorn så det kanske vänder. | |
| Southside - Ej medlem längre | 2012-11-25 10:40 | |
![]() | Om vi halverar uppgiven träningsmängd gissar jag att vi kommer sanningen närmast. ;) För de som har onda ben efter jobbet rekommenderar jag kompressionsstrumpor. Funkar fantastiskt bra. Många friidrottare använder dem. Det noterade jag under OS. | |
| Candino2 | 2012-11-25 10:51 | |
![]() | Den bästa träningen är den man gör i vardagen och att tänka på det som träning. Som att cykla till jobbet t.ex. | |
| solros79 - Ej medlem längre | 2012-11-25 11:04 | |
![]() | Jag har alltid varit en aktiv person! Jag brukar gå på promenader, jogga, simma, åka skidor, rida, träna yoga, dansar zumba, träna på gym och går på jympa. Cykla är en annan sak som jag brukar göra. | |
| apbur | 2012-11-25 11:07 | |
![]() | Bobo, jag får inte abstinens i ren medicinsk mening men jag tror att ens eventuella illabefinnande gör sig lättare påmint då man inte tränar. Men då ska det ju handla om längre uppehåll. Beroendet är mer psykiskt eftersom man vet att man mår bra av att få ta ut sig. Hade träning varit som ett substansberoende hade man ju bara behövt tvinga iväg alla latmaskar ett par gånger till gymmet och sen hade hela världen fortsatt träna ;) | |
| apbur | 2012-11-25 11:09 | |
![]() | Slånbär, du får prioritera om något i ditt liv så at du har tid med sjukgymnastik. Alla kan träna efter förmåga och må bättre av det. | |
| slånbär | 2012-11-25 11:42 | |
![]() | apbur-sjukgymnastik prioriterade jag men det var värdelöst. Hjälpte inte ett dugg mot mina problem. Jag skulle behöva att inte jobba och bara kunna lägga upp tiden till träningsprogram. men så ser inte livet ut så jag får se jobbet som träning och resten av tiden som återhämtning. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-25 11:44 | |
![]() | slånbär,med ditt jobb så har du nog ganska många steg på en dag,du siiter nog inte många minuter | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-11-25 12:01 | |
![]() | Går mycket och fort men det är allt. Har en bra idrottskropp men är omotiverad eftersom jag inte behöver anstränga mig för att se smal ut. Övrig motivation kommer nog med nästa ålderskris. Jag gillar trots allt känslan av att vara stark och orka. | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-11-25 12:03 | |
![]() | mitt jobb är ganska fysiskt tungt så jag måste träna för att undvika skador och går på spinning för att hålla bra flås | |
| Minta | 2012-11-25 12:12 | |
![]() | Jag motionerar i vardagen, promenerar med hunden ett par timmar varje dag, cyklar oftast dit jag ska, men tränar inte på gym. Det gjorde jag ett par år, men det var för tråkigt i längden. | |
| bobo flux | 2012-11-25 12:15 | |
![]() | Jag borde kolla upp min löpstil, jag har en känsla av att den inte är helt naturlig och följsam. | |