Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sharky682012-12-14 23:49
Antal inlägg: 1112

apbur, jag tror det bara behövs en nyckel!
orimligt att ha 100-tals individuella nycklar. men jag kan ha fel..

boffertomte2012-12-14 23:50
Antal inlägg: 1128

sharky, varför ska man kunna låsa in sig från insidan med ett lås som ingen annan alls kan låsa upp utifrån? Det borde kunna vara farligt om nödläge uppstår?

apbur2012-12-14 23:51
Antal inlägg: 9699

Man behöver ju inte ha alla 100 nycklar på samma knippa. Jag skulle då inte vilja vara hyresvärd och gå runt med en nyckel som passar alla lägenheter. Snacka om rånrisk.

pabster12012-12-15 06:04
Antal inlägg: 707

Ett avskrivet ärende är ett uppklarat ärende i polisens statistik....... De tar en sväng förbi korvkiosken istället för att kolla ditt fotavtryck.

Birgerkung - Spelvärd2012-12-15 08:21
Antal inlägg: 2392

Antag att polisen kom och tog hand om skoavtrycket. Vad skulle de i så fall göra med det? Hejda personer slumpmässigt på gatan och kolla skorna? Göra husrannsakan i alla lägenheter i kvarteret och kontrollera samtliga skor? För att få tillbaka din telefon???

gnagelram - Ej medlem längre2012-12-15 08:58
Antal inlägg: 1646

Man kan tänka sig att tjuven åker fast en annan gång och då kan bindas även till denna stöld. Skoavtryck är väl inte världens säkraste bevis iofs.

hundbiten - Ej medlem längre2012-12-15 23:32
Antal inlägg: 2225

De kunde ju kolla brevbärarens skor, tihi. Eller grannarnas.

Sharky682012-12-15 23:53
Antal inlägg: 1112

boffertomte
Jag har ett sådant lås i min lägenhet. Jag kan sätta i nyckel på insidan och låsa. I nödläge så kommer nog de nog slå in dörren ändå. Brandkåren, ambulans m.fl alltså,
Men de som har mina andra extranycklar kommer inte in. De lär knappast slå in dörren med kraft.

well well - Ej medlem längre2012-12-15 23:54
Antal inlägg: 7

eller kolla sambons (=

MrElgh2012-12-16 01:07
Antal inlägg: 195

De flesta föreningar och bostadsföretag har i ett kassaskåp några uppsättningar reservnycklar till samtliga lägenheter.
Skriv upp låsets namn och nummer om du kan se det. Ring runt och tala med låsföretagen och jämför priser. Själv talade de om hur jag skulle byta och mitt bolag har inte tillgång hit. Vill de ha någon gjort får de avtala tid. Försvinner nånting när hantverkare är insläppta med ditt medgivande, gäller inte hemförsäkringen! Behöver de in av 'nödiga skäl' som lagen säger, ja då är det stora saker det handlar om och inte en ventilationsrensning precis. Då får de slå in dörren om jag inte är tillgänglig.

Mindymoo2012-12-16 01:07
Antal inlägg: 1743

Måste säga att jag på något sätt blir lite glad av denna tråd. Någon som är ärlig nog att tala om att hen kan ha glömt nyckeln i låset, det är inte vanligt!
Somliga hittar på att de blivit offer för ficktjuvar eller liknande, bara för att de inte ska bli anklagade för slarv. I alla fall har flera i min bekantskapskrets pratat om detta.
I det gamla hyreshus där jag bor är det hipp som happ med nycklar. Men hyresvärden har inte nycklar till min lägenhet. Vill de in får de, precis som lagen säger, be mig om tillstånd och så kan jag låna ut eller vara hemma vid avtalad tid. De får bara ta sig in vid misstanke om brand eller läckage e likn.

lamaglama2012-12-16 10:41
Antal inlägg: 439

Jag tror inte att polisen skulle ha minsta glädje av ett skoavtryck, men det är ändå hemfridsbrott och grov stöld. Jag är förstås inte säker på att jag glömt nyckeln i låset, kan ha tappat den ute. Men jag har ju egenhändigt slarvat bort den.

Har haft en tjuv på min kolonilott som stulit växter, redskap och annat i omgångar hela hösten, inget större monetärt värde, men man blir ledsen när någon gräver upp och stjäl perenner man vårdat och brytt sig om. Det är ju sannolikt även där grannar som stjäl. Förra veckan hade någon klippt av o tagit all min grönkål som jag noga nätat in mot kaniner. Fatta det, att stjäla grönkål ur ett trädgårdsland!

Detta var liksom lök på laxen. Jag tackar så mycket för alla råd jag fått här. Vår hyresvärd anlitar en och samma firma för nycklar och lås, så man kan inte påverka priset själv.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?