Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:31 | |
![]() | Men helvete. Om alla har köpt varsin biljett är det väl inte Jesus som bestämmer över sittplatserna. Jag ska inte behöva fråga en enda jävel om lov att sitta på en tom plats. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:33 | |
![]() | Men var någonstans skriver Jesus att han minsann inte flyttar på sin väska om någon ber om att få sitta på den platsen? | |
| carann04 | 2012-12-20 13:34 | |
![]() | Helt rätt syjo! Dessutom är det inte så lätt att fråga när de sitter och sover med lurarna på. | |
| boffertomte | 2012-12-20 13:35 | |
![]() | loco, ovanligt komiskt inlägg! Är man blind kanske man inte fipplar jättemycket med sin mobil. Är man döv så kan man väl fortfarande se sig omkring lite ibland. Man kan dock inte höra om någon ber att få sitta bredvid en, varför utbildning i teckenspråk borde vara en självklarhet för varje bussresenär. Hur vi skall göra med svårt spastiska, dövstumma OCH blinda personer som upptar mer än ett säte på bussen återstår förstås att reda ut. Och senildementa som knappt förstår att de är på en buss ens, än mindre att de upptar mer än en plats. | |
| inchina | 2012-12-20 13:36 | |
![]() | I Gbg fick min rottweiler sitta pa eget säte, jag hade ju betalat for även hennes plats. Men om ngn klev pa vagnen och tycktes vara i behov av sittplats så erbjöd jag naturligtvis min. | |
| bobo flux | 2012-12-20 13:39 | |
![]() | Själv lider jag av min rationalitetsfetish och försöker således ta så lite fysisk plats som möjligt i gemensamma utrymmen. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:41 | |
![]() | loco. Jag säger det igen eftersom du inte förstår. Ingen ska behöva fråga någon om lov att sitta på ett plats som inte är upptagen av en person. En döv, blind eller vad du nu pratar om ska inte heller den uppehålla en plats som han inte sitter på. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:42 | |
![]() | Satt hunden på ett säte? | |
| HannaSpelare - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:43 | |
![]() | Det är väldigt enkelt; om det inte finns lediga stolspar är det egoistiskt och ouppfostrat att ta upp två platser och hoppas att personer som ska stiga på därmed sätter sig hos någon annan. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:46 | |
![]() | Syjo, kör du den taktiken i övrigt i samhället också? När du är på IKEA ska personalen omedelbart veta att du är ute efter en Billy bokhylla, brun. De skall då stå vid ingången och vänta på dig och söka ögonkontakt och tala om att den finns att hämta i Hylla 22, fack 12. När du går in på ICA så kommer personalen fram till dig och säger att Böcklingen som du tänkte laga till middag tyvärr är slut men i disken bredvid finner du makrill som du kan marinera i citronen som du har hemma avsedd för böcklingen. När du går in på en resebyrå hinner du knappt komma in innan personalen har bokat in dig på en all-inclusive till Mallorca med svensktalande guide. Allt detta så att du ska slippa yppa ett enda ord om vad du önskar, för det verkar ju faktiskt vara jättemycket jobbigare.... | |
| bobo flux | 2012-12-20 13:46 | |
![]() | Snart byter det namn från kollektiv- till liberaltrafik. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:48 | |
![]() | loco. Var ligger likheten? Jag ser ingen. | |
| blue_moon | 2012-12-20 13:52 | |
![]() | Hahaha Locomondo! Skillnaden mellan dina exempel från IKEA, ICA och resebyrån och att åka buss är, att i bussen har ALLA samma två önskemål - en tidtabellsenlig säker transport OCH att sitta bekvämt. | |
| inchina | 2012-12-20 13:58 | |
![]() | jonisk,klart hunden satt pa ett säte, betalade ju faktiskt biljett för henne´,sen ville hon gärna titta ut gnm fönstret. Men, vare sig jag läste bok, tidning eller "fipplade" med tfn så märkte jag om ngn ville ha sittplats. Liksom jag själv alltid frågade om det var ledigt om folk satt utbredda med väskor eller liknande. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-20 13:59 | |
![]() | Jag noterar att min fråga (om den nu skulle vara så otydlig) lämnas obesvarad i inlägg efter inlägg. Är det så svårt att själv säga att man vill sitta på den stolen där den presumerade väskan befinner sig? Har ni provat det nån gång? Eller känns det obehagligt att fråga och därför tycker ni att någon annan (vuxen) kunde tänka åt er? | |
| Lillstölla | 2012-12-20 13:59 | |
![]() | Borde vara självklart att man flyttar sin väska, eller för enkelhets skull inte sätter den på sätet från början, löjligt att man ska behöva be folk göra sådana saker. Bästa jag sett någon gång var i Göteborg på en spårvagn, 3 tjejer satt på på platserna närmast dörrarna och en äldre kvinna klev på, en av dom studsar upp och knuffar sen till sina vänner och säger " men hallå, flytta på er, hon ska sitta här, visa lite respekt, vi kan flytta oss". Tänk om fler vore sådana! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-20 14:01 | |
![]() | Jag tycker inte det är det minsta självklart, sätter aldrig min hund på sätet trots biljett, lika lite som det är ok att lägga upp fötterna på sätet så att personen efter får ett smutsigt sådant. Dessutom är det rätt obra ur allergisynpunkt. Iofs, du kanske hade en filt under, då är det kanske ok. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-20 14:03 | |
![]() | Ursäkta ett kanske för mycket ovan. | |
| Lillstölla | 2012-12-20 14:05 | |
![]() | Anser dessutom inte att hunden har nåt i sätet o göra, handlar återigen om respekt och hänsyn. Även allergisynpunkt som Jonisk säger. Finns tydligen folk till allt. | |
| blue_moon | 2012-12-20 14:05 | |
![]() | Locomondo >> Det är inte alls svårt att be att få sitta. Det brukar jag göra ombord på tåg (av artighetsskäl) även om jag ser att ett säte är tomt. Men läs vad jag skrev 13:21 Det är mycket smidigare att ha tagit upp sin väska i knät INNAN någon gör anspråk på platsen bredvid. Det spar tid och bidrar till säkerheten. Om chauffören börjar köra innan alla satt sig kan ju någon stående råka tappa balansen... | |