Spelrum
Giraffen22
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 926

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2013-01-16 21:52
Antal inlägg: 5539

Tror du verkligen på allvar att dom flesta ungdomar är puckon föruton just dina egna? Det är ju självgodhet i ett nötskal. Jag tippar på att din ungar är ungefär lika puckade som alla dom du skriver om, eller lika lite. Föringen här håller ju med dig, bortsett från corlini då förstås men det är ju inget konstigt.

Mahatma1232013-01-16 21:54
Antal inlägg: 47

Om sanningen stod i bibeln skulle bibeln inte varit den ledstjärneskrift den uppenbarligen är för många - särskilt i USA såvitt jag förstår.

Einstens relativitetsteori är kanske inte heller sanningen, men fan så mycket sannare än rappakaljan som står i bibeln.

Alla käner till tio guds bud (men få lever efter dem), men hur många vet vad Einstein sa, förutom att "allt är relativt"

jonisk - Ej medlem längre2013-01-16 21:56
Antal inlägg: 7985

Vad sa Einstein då?

teknik582013-01-16 22:01
Antal inlägg: 662

Han sade: Låtom oss göra en atombomb!

Mahatma1232013-01-16 22:04

Vilka fegisar ni är!!!!

Jag har en mailadress - ni som på allvar är intresserade av något annat än pöbelagerande: Skriv till mig! Jag lovar att besvara varje mail. Jag kommer att försöka hinna med att svara här också, men jag har en bestämd känsla av att ni inte kommer att låta detta ske. Och hur mycket bryr jag mig om det? Tyvärr alldeles för mycket. Denna värld består i alltför hög grad av puckon, och det gör mig bedrövad. Inget nytt under solen...tyvärr.

slånbär2013-01-16 22:08

Vad då fegisar? Vad snackar du om? Du skriver ett inledande inlägg som många av oss inte håller med om och du nlir...sur? Vad äe det du vill ha ut av den här tråden då? Klapp på ryggen och medhåll? Det kommer du få av några men mothugg av fler troligtvis. Varför i hela fridens namn skulle vi vilja maila till dig angående detta?

siwu2013-01-16 22:12
Antal inlägg: 1242

Åh....undrar just varför jag bryr mig! Mannen du lämnar ett intryck av att du stoppat i dig något olämpligt och får frispel här. Inget vettigt resonemang ju. Tycker lite synd om dig. Gå o sov på saken.

slånbär2013-01-16 22:13

Btw att skriva indignerade inlägg om att alla andra är puckon, undvika svara på frågor och sedan skälla på dom som ger dig svar i tråden känns ju inte särskilt produktivt. Det lutar mer åt att du själv har problem med puckon i din närhet och behöver avreagera dig. Du kommer nog inte ha några problem med att svara här för det kommer nog inte bli någon anstormning av mail så du kan vara lugn.

Mahatma1232013-01-16 22:15

Ok - jag kör väl vidare i alla fall...ett litet tag till....

slånbär, inlägg 21.49: "Absolut. Här skriver vi inte såna inlägg för det uppfattas helt enkelt som negativt. Vi andra kan väl inte veta att du har nåt speciellt kompisförhållande till just honom? Det känns helt enkelt inte ok att skriva så som du gjorde. Och diktatur? Det finns regler för hur vi ska bete oss här, gillar man inte dom så får man hålla till på andra forum"

Vadå "uppfattas som negativt"? Jag försvarar mig efter ett verbalt påhopp av någon som råkar vara...vad vad det du skrev nu...."spelvärd"? Är det fel? Att uttrycka min åsikt, även om den som yttrat sig om mig är "spelvärd". Jag tycker också att hen är spelvärd, jag vann ju...men det betyder givetvis inte att jag måste stryka hen medhårs när hen inte gillar det jag säger. Och om hen tog illa upp är som sagt min privata mail en utmärkt väg till förlikning.

Mahatma1232013-01-16 22:16

slånbär 22:13

Men du kan inte låta bli att svara märker jag...

slånbär2013-01-16 22:24

Nej om jag fårfrågor i en tråd så svarar jag. Prova det du med istället för att bara skälla på allt och alla.

Mahatma1232013-01-16 22:25

Det är ju det jag har gjort. Eller?

slånbär2013-01-16 22:30

Nej det har du inte. Föressten är birgerkung en av spelvärdarna så hur vad tycker du att jag skulle ha skrivit? Och ditt inlägg som riktades till honom uppfattade i alla fall jag som rätt trist. Om det nu var något privat er emellan så kunde du ju ha skickat ett pm istället. Så hade vi andra sluppit undra vad du sysslar med.

slånbär2013-01-16 22:33

Och för att du inte ska börja yla om att jag minsann inte heller svarar på frågor så är det för att jag nu faktiskt skiter i din tråd och går o lägger mig.

mz_lzrd2013-01-16 22:36
Antal inlägg: 2498

Ungdomar idag är nog inte så olika ungdomar förr. Ungdomar har kort livserfarenhet, de är egocentriska, det är inte ett dugg konstigt. De håller på att lära sig leva. Vad man behöver kunna och veta för att överleva är olika i olika tidsepoker. Förr behövde man kunna fylla gris och snottra väing. Idag har man bättre nytta av kunskaper i datorhantering.

Om en ung person inte vet hur man tvättar tvätt i en maskin så lovar jag dig att det går att lära henom på mindre än 2 minuter - när och om behovet uppstår. Hur många unga män hade en susning om hur man tvättar någonting alls för säg en 50 år sedan? Nä, sånt gjorde mamma, sen frugan.

pabster12013-01-16 22:46
Antal inlägg: 707

Ungdomarna var väl som mest puckon på 60 och 70 talet när de sprang omkring och hyllade massmördaren Mao och tom i vissa fall Stalin och Polpot. Mahatma verkar tillhöra den generationen......
Jag tycker nog att folk kan vara puckade oavsett generation. I dagens enorma informationsflöde så är det nog så att man begränsar sina intressen och blir lite "puckad" inom andra områden.

Mouche - Administratör2013-01-16 22:59
Antal inlägg: 24193

Jag uppskattar att respekt visas för min värdkollega men jag vågar samtidigt garantera att han klarar av dylika korkade attacker med stor elegans och bibehållen värdighet.

För övrigt kanske jag ska påpeka på nytt att det i 99 fall av 100 är den som kallar andra för "puckon" etc, oftast själv är den som lever upp till benämningen.

Att läsa den här hysteriska trådens ännu mer hysteriska inlägg får mig att längta efter en viss ljuvlig kvinna och hennes lugn och värdighet.

Så jag tar och flyttar tråden till Snack och letar reda på Henne istället för att ödsla mer tid på detta.

Fler övertramp ifråga om god takt och ton resulterar i avstängning från sajten.

Mouche

Birgerkung - Spelvärd2013-01-16 22:59
Antal inlägg: 2392

Jag känner inte trådstartaren och har ingen lust att lära känna honom heller. Men jag minns honom vagt från ett annat forum, och har även sett ett par av hans korsord.

Varför han tycker att jag är en jävla idiot vet jag inte.

Mahatma1232013-01-16 23:09

slånbär: jamen så bra. Jag ska följa ditt exempel, strax. Det bästa är att sova bort idotierna, inte sant? Sömnen är människans bästa vän. Sov du. Snart är det val - då kan du kanske vakna till lite, tillfälligt? Jag är ju för gammal jag, så jag skiter ju i hur det går för världen, bara jag får det bra.

mz_lzrd: Du har helt rätt när det gäller ungdomar förr och nu, beträffande egocentricitetet och bristen på livserfarenhet...fast jag har själv aldrig riktigt lärt mig hur man fyller en gris (om det inte handlar om sprit till maken?) eller snottrar en väing, om jag ska vara ärlig (Hur gör man det?).

Jag/Jog/Jeg vet dock delvis hur man/mon/men/ hanterar en dator faktiskt...eller en detor kanske man ska säga nuförtiden?

Det förefaller mig som om dagens ungdom helt enkel är fokuserade på ganska oviktiga saker. De kan en massa, förvisso, som äldre inte kan. Men frågan är om det är bra eller dåligt? Jag tror det är dåligt, men som sagt: Jag är ju bara en gammal stofil som inte fattar något. Fast jag slår en mängd av ungdomarna i betapet, men det är förstås ren tur hela tiden.

Mahatma1232013-01-16 23:10

Birgerkung: Jag tycker INTE att du är en jävla idiot om du inte tycker att jag är det. Tycker du det? Din kommentar tydde annars på det.

Om inte: Gott, då är vi ju vänner.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?