Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jellyflower | 2013-04-15 09:38 | |
![]() | Konstigt att inte fler människor dör av alla dessa bakterier och parasiter som deras djur är så knöfulla med. Sällskapsdjursägare borde ligga döda i drivor. | |
| jellyflower | 2013-04-15 09:38 | |
![]() | Man kan träna en kanin också. Den blir dock sur. | |
| le-lou | 2013-04-15 11:07 | |
![]() | äckligt är det överhuvudtaget, vet folk med kattlåda i köket, de som låter hunden slicka av matrester från tallrikarna (en jag känner till kan tom fortsätta äta på samma tallrik som hunden) och katter på bordet när man käkar. URK | |
| sfi | 2013-04-15 13:06 | |
![]() | Jag tror inte alls att ägare till sällskapsdjur blir mer sjuka än andra av leva nära sina djur. Jag tror faktiskt att det är tvärtom. När man smeker ett pälsdjur sjunker t ex blodtrycket - det har man påvisat. Hundar och katter på äldreboende sprider glädje och lugn samtidigt som de uppmuntrar till samtal mellan de boende. Hundägare, som måste ut i ur och skur, håller sig friskare. Lite smuts och bakterier i lagom doser stärker immunförsvaret. | |
| lemjau | 2013-04-15 13:21 | |
![]() | en.wikipedia.org/wik...op lasmosis | |
| hankolainen | 2013-04-15 13:23 | |
![]() | Vi kattägare blir väl inte sjuka av våra husdjur men att käka mat med katthår i är inte så tilltalande...... | |
| vigren | 2013-04-15 13:25 | |
![]() | Klart det är lättare att fostra en hund än en katt... Katten är alldeles för smart för att gå med på våra villkor! En hund däremot kan man ju få till att förnedra sig hur mkt som helst för en godbit... Men nej, vill inte ha katt på bordet. Ev bakterier räds jag inte (finns det nå't djur som är så rent som en katt)? men det är störigt att ha dem där när man äter. | |
| mistmaster | 2013-04-15 14:54 | |
![]() | rätt tillagad så funkar katt på matbordet utmärkt. ;-P | |
| enblommigkat | 2013-04-15 15:18 | |
![]() | haha :) mistmaster. Våran katt får inte vara på bordet!!! klart man kan få en katt att inte gå upp på ett bord!! | |
| mz_lzrd | 2013-04-15 15:35 | |
![]() | en blommig katt, det går säkert så länge man själv är i rummet, men när man lämnar rummet så gör katten väl som den vill igen? Har man utekatt så lär man nog riskera att smittas med toxoplasmos även om man inte låter kisen trava runt bland mattallrikarna. Det är fö en oerhört intressant sjukdom iom att den förändrar beteendet hos den som smittas. Råttor som smittats m parasiten blir inte bara orädda för rovdjur, de blir intresserade av dem. Coolt. | |
| omeganoll | 2013-04-15 15:36 | |
![]() | Med astma i bilden så avstår vi från alla husdjur. Skulle hålla dom borta från bord, sängar, gardiner, diskbänk etc. Har haftbåde hund och katt och vet att det går utan större drama-tik(ha!). | |
| Xin Chao | 2013-04-15 15:36 | |
![]() | Aldrig något djur på bordet som inte är tillagat!! Speciellt inte en katt som sitter direkt på anus mot bordsskivan. Katter sprider Toxoplasmos som kan ge allvarliga följder - särskilt för foster om mamman drabbas som gravid. Och så spolmask. Inte farligt, men hur kul är det med små vita maskar i tarmen? Ner med katten på golvet för katten! | |
| mz_lzrd | 2013-04-15 16:34 | |
![]() | De flesta fosters mammor är gravida. | |
| jellyflower | 2013-04-15 16:40 | |
![]() | Jag bara älskar meningen "en katt sitter direkt på anus mot bordsskivan". Gör de det? Jag har ingen katt så jag kan inte tvinga upp en på bordet och kolla. Om ens djur har spolmask bör man avmaska. Före middagen. | |
| apbur | 2013-04-15 16:44 | |
![]() | Haha, nej, de gör de inte, de sitter med bakhasorna mot underlaget men klart anus är nära bordsskivan :) | |
| Lillstölla | 2013-04-15 17:24 | |
![]() | Har katt själv och man kan ju inte alltid hindra dom från att vara på bordet tex, om man är i ett annat rum, inte hemma osv så klart att de passar på men skulle aldrig tillåta katten att vara på bordet när man äter. De har inget där att göra. Har varit hos folk som låtit katten vara på bordet när man ska äta men jag tycker det är osmakligt så då de själva inte lyft ner katten har jag gjort det. Tycker det är struntprat att man inte kan uppfostra katter, man kan ju faktiskt lära dom att inte vara på bordet när man äter. | |
| ThirrePhirre | 2013-04-15 17:46 | |
![]() | Håller med Lillstölla. Det går utmärkt att uppfostra en katt, bara man är konsekvent och börjar när de är små. Jag har använt mig av ett mycket hårt obehagligt ljud när de gör fel. Sedan när de väl lärt sig det ljudet räcker det att jag bara gör det lite svagt så vet de att de gör något olämpligt "t ex klöser på soffan, tigger vid matbordet, väcker mig kl 4 med att gå och jama, hoppar upp på diskbänken" osv :-) | |
| Minta | 2013-04-15 17:53 | |
![]() | Jag hade en katt som gärna fick hoppa upp på diskbänken, han kissade nämligen i hon. | |
| Antracitgrå - Ej medlem längre | 2013-04-15 18:20 | |
![]() | I mitt föräldrahem höll katterna till i lagårn där de höll bort råttor och möss. Hunden fick sova i hundkojan för att kunna vakta gårsplanen. Inga djur fick komma in i huset. | |
| lemjau | 2013-04-15 18:35 | |
![]() | twentytwowords.com/2...ro m-below/ | |