Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skitduktig2013-04-29 10:17
Antal inlägg: 31

Cheesecake: Ja ett exempel kan vara att jag har alltid röstat vänster, eftersom jag har en stark övertygelse åt det hållet. Nu är det ju så att de sista åren har ju haft en makalöst skicklig ledare i form av Reinfeldt, som dessutom har utstrålning. Hade jag inte varit så stark i min övertygelse hade jag nog mycket väl kunnat röstat på den mannen för han inger förtroende, och struntat i att han faktiskt företräder egoismen.
Hur ska de då inte vara för alla stackars vilsna själar som finns därute?

cheesecake90 - Ej medlem längre2013-04-29 10:32
Antal inlägg: 30

Ja, att du tycker utseendet är viktigast att framhäva framgick ju redan i första inlägget.

Men var Göran Persson en mycket bättre ledare än moderatledaren på den tiden eller hade han mer utstrålning?

Var Gudrun Schyman "vackrare och fräschare" än partiledarna i de partier som VP på hennes tid tog röster från?

Vad jag menar är att det nog i huvudsak berodde på att de framförde sin/partiets ideologi och på det sättet var skickliga. Och skickliga politiker finns det ju av alla de slag; vackra, fula, långa, korta, finniga, släta, skäggprydda, smala, tjocka, med glasögon, utan glasögon och så vidare.

Men just att framhäva en politikers utseende först när man vill få fram att hon är för utsatt tycker jag fortfarande är att nedvärdera såväl henne, andra politiker och väljarna.

AMF2013-04-29 10:37
Antal inlägg: 335

Ja, tänk så många klena själar som fallit för hans bedjande koögon.
Ser man på hans f.d. fru Filippa så har även hon dessa ögon.
Kan det vara ett "försäljnings"trick.
Jag har alltid stått till vänster men sörjer att sossarna haft så många klena ledare efter Ingvar. Stort hopp till Löfven!!

skitduktig2013-04-29 11:58

Men Cheesecake, Schyman är ett exempel på vad jag talar om. Hon fick sitt parti att lyfta mycket högre än det skulle gjort med en annan ledare just på grund av utseende och utstrålning. Persson hade nog ingen motståndare att tala om innan Reinfeldt dök upp.
Och jag nedvärderar inte Palm, hon är både vacker och klok samt har utstrålning. Vari ligger nervärderingen?
Löfven ja..... Är ju nästan mer höger än Reinfeldt för böveln.. Nästan så man funderar på sofflocket. Och var är Karisman?
Kom ihåg att man måste spöa både borgaren och sd, och det kan bli j-t svårt.... Och då har man valt en ledare som Löfven.... Nej Palm skulle det varit.

limpan__22013-04-29 12:14
Antal inlägg: 2847

"hon är både vacker och klok"

I beg to differ. Men visst är det så att en persons utseende spelar roll för hur denne uppfattas, det finns åtskilliga studier som visar på detta.

Minta2013-04-29 12:59
Antal inlägg: 20042

Utseende har väl betydelse så som det alltid har, men Palme såg väl inte egentligen bra ut, men hade en enorm utstrålning. Bara en kropp och ett ansikte med klassiskt rena drag betyder väl inte så väldigt mycket, eller? Jag tror också att känner man sympati för en person är man nog benägen att tycka att den ser bra ut som jag tyckte om Palme. Jag tycker inte att Reinfeldt ser sympatisk ut och sålunda tycker jag inte att han ser bra ut. Det är lite som med en människa man känner, man tänker inte längre på hur den ser ut.

Plättlaggen2013-04-29 15:47
Antal inlägg: 301

Gunnar Sträng hade ju inte utseendet precis men han var en bra finansminister iallafall tycker jag

annihilate2013-04-29 18:03
Antal inlägg: 22

Bra?
sv.wikipedia.org/wik...on ismanien

skitduktig2013-04-29 20:17

Men när Sträng o Palme m fl verkade vare att annat samhälle än idag. Nu för tiden betyder ofta förpackningen mer än innehållet.

Minta2013-04-29 20:55

Jag tror inte det (hoppas inte det) om du med förpackning den rena ytan och inte utstrålningen.

Minta2013-04-29 20:56

menar

magnusito2013-04-29 21:34
Antal inlägg: 4983

Men om vi tycker att innehållet är det viktigaste så blir det väl så.

skitduktig2013-04-29 22:14

Med förpackning menar jag utseende, utstrålning, och med innehållet menar jag politiken.

Roffe7 - Ej medlem längre2013-04-29 22:20
Antal inlägg: 7

Jimmie Åkesson är en frisk fläkt med riktigt sunda värderingar och åsikter.

Sote2013-04-29 22:24
Antal inlägg: 3557

Brukar roa mig med att hitta dagens dummaste inlägg i trådarna här. Jag har hittat den här dagens värsta. Tack för det.

Minta2013-04-29 22:24

Jag tycker att han är unken.

Minta2013-04-29 22:28

skitduktig, personen ska förmedla och få ut politiken, engagera människor och ha en vision, övertyga människor. Det spelar ingen roll hur bra politiken är om man inte får ut den och lyckas få människor att engagera sig i den. Då är t.ex. utstrålning, engagemang, trovärdighet en nödvändighet. Men enbart utseendet? Njae. Jag tror att det är svårt att skilja politiken från människorna.

skitduktig2013-04-29 22:32

Minta, naturligtvis är det så som du säger, men till det kan du lägga att man på senare år har blivit personfixarade på ett annat sätt och det är då personer som Palm kan göra skillnad.

Minta2013-04-29 22:43

Är politiken verkligen mer personfixerad? Nu har vi inte så mycket annat än socialdemokraterna att se tillbaka på historiskt, men nog betydde personerna väldigt mycket; Per Albin Hansson, Erlander, Palme, Sträng, de pekade nog med hela handen ganska mycket och man upplevde att partier va de. Tror jag.

chupa - Ej medlem längre2013-04-29 23:22
Antal inlägg: 448

personliga snedsteg har möjligtvis fått större uppmärksamhet. Känns som om politikerna förr kunde komma undan med saker man inte kan idag. Jag menar förr kunde de högsta av de högsta gå på strippklubb och göra lite som dom ville. Idag åker dom ut direkt om dom så mycket som missat tv-licensen eller anställde grannflickan som barnvakt utan att meddela skattemyndigheterna.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?