Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 308

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2013-05-21 09:04
Antal inlägg: 14052

PF & cardio.

karmannghia2013-05-21 11:05
Antal inlägg: 237

Jaap, du skulle kunna träna spinning järnet, pulspass. Akta dig för tunga backpass.

Men har du oturen (?) att ha en kropp som gärna bygger muskler kanske du får något mer omfångsrika vader av ivrigt spinnande. Detta kan dock i viss utsträckning maskeras med mörka långbyxor (ej tights).

karmannghia2013-05-21 11:09

apbur, det är typiskt betapetare att vara mänskliga. Hade Markoolio5 varit en björn hade han bara kunnat gå och lägga sig i sitt trivsamma ide hela vintern och därefter poppat ut slank och redo för beachen. Hade Markoolio5 varit en säl hade han trivts med att vara fet. Osv.

karmannghia2013-05-21 11:13

Obs, skojade lite med apbur, men med Jaap var jag allvarlig.

apbur2013-05-21 11:14
Antal inlägg: 9699

Eller gör som jag, var förkyld i ett halvår så tappar du all muskelmassa och blir sådär svampsmal.

125478 - Ej medlem längre2013-05-21 12:14
Antal inlägg: 8332

Håller med överqvist; ät inte mer än du gör av med.

Det handlar om energi in och ut, själv tror jag inte på några moderiktiga dieter, eller andra extrema varianter hit och dit.

Mitt tips är att försöka äta så allsidigt och varierat som du vill, kanske öka på med lite mer frukt och grönt och därmed minska det totala energiintaget.

Om man bara äter vad som är vedertaget hälsosamt och förbjuder allt "onyttigt" så tror jag att risken är stor att tappa gnistan efter ett tag och strunta i allt.

Mitt tips är att ha en kväll i veckan då du unnar dig att äta och dricka gott, vad det än må vara för något.
För det handlar inte om att snabbt trolla ned vikten, och kanske få fettlever och brister, utan det handlar om att äta vettig varierad kost.
Och att "unna sig" något gott till helgen.

Detta ihop med att röra på sig mer är något som inte är så svårt att följa, för det handlar inte om kurer och dieter, utan om sunt förnuft livet genom och dessutom mår man garanterat bra av det! :)

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-21 12:28
Antal inlägg: 37631

jag tror på att lägga om livet och livs stil,smalmat behöver inte vara ogod.

125478 - Ej medlem längre2013-05-21 12:31

Nej, det behöver absolut inte vara "ogott" att äta bra mat, men man behöver få lite guldkant och unna sig något då och då också!
Det mår både kropp och själ bra av. :)

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-21 12:36

guldkant kan vara annat en mat,det belönings systemet tror inte jag på,tröstätande gör ingen smal

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-21 12:37

att belöna sig med mat anser iaf jag vara sjukligt

blue_moon2013-05-21 12:41
Antal inlägg: 9713

Guldkant nån gång ibland betyder inte att tröstäta! Om jag äter sunt och spartanskt varje dag så kan jag väl unna mig något lite festligare ibland!

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-21 12:41

att festligt och smalt varje dag istället

125478 - Ej medlem längre2013-05-21 12:47

Ja, nu är det inte något frosseri jag menar heller, då har du totalt missuppfattat mig.

Det handlar inte om tröstätande heller, varför skulle man automatiskt vara ledsen för att man vill gå ned några kilon och må bättre?

Utan om att kunna äta allsidigt och hälsosamt nästan hela tiden. Till fredagsfikat kan man då "unna sig" efterrätt eller en chokladbit eller liknande, utan att känna dåligt samvete. Det är poängen, att man inte ska skapa en massa förbud och liknande som man i längden tröttnar på. Man ska leva så "normalt" som möjligt och därigenom är det enklare att hålla i längden.

karmannghia2013-05-21 13:10

Håller med dig 125478, om man förbjuder sig själv allt som är gott, t ex choklad, då kan man bli väldigt ledsen och man kan börja tänka väldigt mycket på den där chokladen som man inte får äta. Man vet ju förstås också att bättre matvanor betyder att man ska äta hälsosamt resten av livet, och om choklad då är på förbjudet-listan innebär det Aldrig Mer Någon Choklad Alls.

Och ungefär där, dag 3 på gurka och morotsstavar, så inser man att bättre matvanor är ett uppdrag för fakirer och masochister. Och så blir man så nedstämd och uppgiven att man sätter i sig dubbelt så mkt choklad som man brukar äta.

vigren2013-05-21 13:30
Antal inlägg: 1146

Markoolio: Prova en månad utan snaskande och kolla vad det kan göra... Det är inte så svårt om man ger sig f-n på det! Det kanske är så enkelt att du bara behöver göra den justeringen plus att du rör lite mer på dig.

Att sluta röka ger en del extrakilon, jag vet av egen erfarenhet. Men - du kan trösta dig med att dina kilon är i alla fall bättre att dras med än cigaretterna!
Lycka till!

125478 - Ej medlem längre2013-05-21 13:40

Precis karmannghia! Eftersom det gäller en förändrad livsstil så måste det ju vara så normalt som möjligt utan pekpinnar och förbud. Och det är en gyllene medelväg att då unna sig något då och då, som gör att man har större chans att fortsätta att leva hälsosamt och må bättre!

So_open_mind - Ej medlem längre2013-05-21 18:59
Antal inlägg: 348

Det är lätt ,,,,,,,,,du måste göra av dig med mer energi än du stoppar i dig ,,alltså träna mer och ät mindre ,,,,,,,,,,,du ska äta 5 gånger om dagen små måltider helst inte så mycket kolhydrater,undvik potatis mycket stärkelse i ,jaja det finns hur mycket som helst att säga om det här ,,,,googla finns så många tips !!!

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-21 20:20
Antal inlägg: 1825

En joggingtur i morse, och en i regnet efter jobbet idag.

Ingen frukost sånär på en kopp kaffe, lunch bestående av fem köttbullar samt sallat, gurka, vitkål och fefferoni, middag 150 g minikeso med kanel. Nu tuggar jag på en halv gurka som kvällssnacks.

Nä, vem det nu var som skrev, om det var fel på vågen är det märkligt, för det minskade med ytterligare 1,5 kg till ikväll. Jag fattar också att det är mest vätska som går åt, men inte har jag tillfört kroppen just någon energi så några gram fett har nog också försvunnit. Magen putar inte ut så mycket under tröjan längre = trevlig tecken. Nu lär det inte gå med 1,5 kg om dagen längre förstås, men ändå.

Tanken är att kvickt gå ner tio kilo (från 86 till 75, nuläge 83 efter drygt 36 timmar), på kanske en månad - sedan lägga om dieten till att äta lite mer generöst men inte osunt, och hålla motionsnivån fortsatt hög.

corlini2013-05-21 20:27
Antal inlägg: 3172

joggar, tränar, sportar 7 dagar i veckan och arbetar fysiskt mer än heltid och blir ändå inte av med lår och rumpa jag skaffade under en längre skadeperiod när jag "bara" körde dubbla pass :(

125478 - Ej medlem längre2013-05-21 22:48

Ja, du verkar ju ha bestämt dig för ett speciellt spår markoolio5, så det känns överflödigt att komma med fler tankar och idéer om livsstilsförändringar som håller i längden. Men lycka till ändå! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?