Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Schatzi2013-06-11 17:51
Antal inlägg: 137

Det spelar ingen roll, om personen före mig inte lägger upp den så lägger jag upp pinnen själv. Ibland chansar jag och lägger inte upp pinnen alls för att skapa spänning i kassakön ;)

bobo flux2013-06-11 17:54
Antal inlägg: 11371

Om man kommer på att man har glömt något som personen före en i kassan har lagt på bandet så kan man ju lägga pinnen så h*ns vara hamnar på rätt sida om den.

chupa - Ej medlem längre2013-06-11 17:59
Antal inlägg: 448

enkelt.

personen före dig ska lägga upp pinnen efter sina varor.
personen efter dig ska lägga upp pinnen innan sina varor.

på så sätt behöver du inte bry dig om pinnen och kan hjälpa hemlösa istället.

Bettapetter2013-06-11 18:06
Antal inlägg: 66

uppsalamia skulle behöva lite av Mollee2 s humor.

Denna tråd handlar inte primärt om pinnen utan om hur vi behandlar varann i vardagen.

Ska vi släppa dörren i nyllet på nån istället för att hålla upp den?
Ska vi säja gomorron med ett leende lite oftare till obekanta?
Ska vi bjuda hem föräldrarna nu, eller kan det vänta några veckor till?
Ska vi ge beröm till en kollega eller vän lite oftare?

Tycker att apbur gör en fin sammanfattning
"Jag tycker det är jätteviktigt med vänliga gester i vardagen. Förstår man inte det är man en självupptagen egoist"

bobo flux2013-06-11 18:12
Antal inlägg: 11371

"Ska vi släppa dörren i nyllet på nån istället för att hålla upp den?"

Komplex fråga.

När jag gick på gymnasiet så hade vi en lång korridor i byggnaden. Jag gick igenom den och skulle gå ut genom dörren när jag i andra änden av korridoren ser en tjej jag hade strulat med tidigare på en fest. Jag håller i dörren och funderar på om jag ska hålla upp den för henne eller om jag bara ska gå vidare. Hon är då precis i bortersta ändan av korridoren, så jag skulle kunnat släppa dörren och bara gå utan att hon skulle märka något. När jag väl har tänkt klart och bestämt mig och släpper dörren och går vidare så är hon en meter från dörren.

akryl822013-06-11 18:12
Antal inlägg: 212

Det där med pinnen är för en del inte lika självklart som att hälsa tillbaka till någon som hälsat. En sån här tråd kanske är nyttig för alla som missat de lektioner i socialt samspel som de flesta får omedvetet :)

Söndagsman - Ej medlem längre2013-06-11 18:13
Antal inlägg: 1120

Jag tycker att alla skulle kunna gå en utbildning och få ett shoppingkörkort i form av just en pinne, på så vis blir pinnen personlig.
Här öppnar sig en hel marknad känner jag, är man känd kan man sälja reklamplats på sin pinne. Kronprinsessan skulle säkert få bra betalt av Pampers för bild på hennes eller Daniels pinne.

Jag tänker bara lite fritt som han Per Schlingmann.

Se varubandet som en presumtiv arbetslinje.

Lillstölla2013-06-11 18:23
Antal inlägg: 23831

Lägger alltid upp pinnen efter mina varor, retar mig när folk inte gör det. Eller den sorten som har så jävla bråttom att de står o stressar med en pinne o ska peta upp den efter mina varor.

skrabban2013-06-11 18:31
Antal inlägg: 1031

Lägger alltid upp pinnen efter mina varor så nästa kan lägga upp sina varor. Det är ju självklart att man gör så.

Minta2013-06-11 18:34
Antal inlägg: 20042

Jag kan lika gärna lägga upp pinnen efter den förra kunden. Glömmer ofta själv att lägga upp den.

nulltj - Ej medlem längre2013-06-11 18:55
Antal inlägg: 14052

Jag har aldrig brytt mig om att bli tjurig på varierande/frånvarande pinnhyfs. Det tar i storleksordningen tio sekunder; glömmer personen innan bjuder jag gladeligen (eller åtminstone utan att tänka vidare på det) på den tiden.

gnagelram - Ej medlem längre2013-06-11 19:14
Antal inlägg: 1646

Min känsla är att alldeles för många söker efter grejor att vara upprörda över. Det verkar meningslöst. Jag tror aldrig jag har tänkt på den här frågan innan tråden.

Ur ett algoritmiskt perspektiv är det bättre att man lägger upp pinnen innan sina egna varor. Man har fri sikt framåt och kan bedöma när det är läge. Om det är tät kö kan den framför ha fyllt bandet helt med sin sista vara och sedan börjat gå mot betalning/packning direkt. Man får då maximal genomströmning vilket gagnar alla.

gnagelram - Ej medlem längre2013-06-11 19:19
Antal inlägg: 1646

Men jag lägger nog iofs pinnen efter mina varor oftast ändå. Men det ska jag sluta med nu så folk lär sig.

vira5 - Ej medlem längre2013-06-11 19:32
Antal inlägg: 757

Otroligt underhållande läsning! Själv kör jag med självscanning och behöver inte plocka upp några varor på bandet... Men skulle jag behöva kan jag utan att reta mig det minsta lägga en pinne både framför och bakom mina varor.

Gunilla _2013-07-19 10:30
Antal inlägg: 4425

fredrik.cafe.se/ladd...sa -vidare/

mz_lzrd2013-07-19 11:06
Antal inlägg: 2498

Ja, Gunilla. Ungefär så är det. Ibland tänker jag att Sverige behöver en sunami. Folk ägnar sig åt att reta sig alldeles för mycket. Istället för att vara nöjda och glada över att de har råd att köpa den mat de vill ha i en butik, så lägger de sitt korta liv på att irritera sig över en pinnjävel på ett varuband.

Jag har en familjemedlem som retar sig på alla småsaker. Jag blir så trött, så trött. Priset togs då vi just hade träffat på en bekant som drabbats av svår cancer och helt uppenbart var döende. Familjemedlemmen råkade strax därefter köra lite fel i ett villakvarter pga att hen glömt att det var gatuarbete där. Detta föranledde en fruktansvärd, ursinnig, synnerligen utdragen radänga om hur dum man får lov att vara och varför kan jag aldrig lära mig och bensinen är svindyr. Jag påminde lite om den bekante vi just träffat, för i det perspektivet tyckte jag en felkörning som medförde en omväg på max 300 meter var en bagatell. Ja vafan han har cancer men det gör ju inte bensinen billigare, skrek min anhörige.

Mindymoo2013-07-19 12:06
Antal inlägg: 1743

mz_lzrd, det var det roligaste jag läst på länge. Alltså din anhöriges replik.

Rultatultan2013-07-19 12:08
Antal inlägg: 2446

Som nästa kvinna i kön till kassan uppskattar jag om kunden innan mig lägger ut den förbånkade pinnen. Det blir liksom en signal på att jag kan börja lassa upp mitt enorma berg av varor och jag inbillar mig att det hela går fortare då för personen som står bakom mig i kön.

mönjelilja - Ej medlem längre2013-07-19 21:47
Antal inlägg: 3613

Nr 1. Jag lägger en pinne EFTER mina varor precis som jag sätter punkt efter sista bokstaven i en mening. Ibland lägger jag en pinne före mina varor också om kunden före inte har gjort det. Det underlättar ju för kassörskan som slipper fråga vems varor som är vems, och slipper korrigera när varor har slagits in som inte ska slås in. Sparar ju både den andra kundens och min tid dessutom.

SkySpy_2013-07-19 23:23
Antal inlägg: 4418

Ja handlar för det mesta pinnlös. Försöker handla sent eller tidigt för att slippa problemet med pinnar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?