Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-07-23 19:04 | |
![]() | är det inte möjligt att glädjen inför att få lyssna på det aktuella bandet live och den kontrastrika upplevelsen gjorde besöket extra jobbigt? det enda jag hittade med dem på Youtube var en cover på highway 61 revisited. intressant låtval... jag dansar helst i linje. nyktert. | |
| vase | 2013-07-23 19:27 | |
![]() | Bolin Du verkar vara illa ute.... Vadå, dagen efter må jävligt, äta pizza med avslagen bärs? Om du är född 1915, så grattis! Alkoholism ger demens, psyk sjd o förtida död!! Jag har i dag varit på tre löparrundor, tot ca 5 mil. Ger en fin endorfin-kick. Titti Tråkigt det du varit med om. Men barn o krog passar inte i hop, så är det dessvärre tyvärr. | |
| Rultatultan | 2013-07-23 19:38 | |
![]() | Jag tror hemligheten ligger i sällskapet man befinner sig i - som på de flesta platser. Förutom det är ljudvolymen viktig för min del. Kan man inte tala eller göra sig hörd när man "är ute" föredrar jag att umgås hemma hos folk ist ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 22:10 | |
![]() | jag har tävlingsdansat,och och gått på nyktra tillställningar,hur det en är på krogen så är det inte min grej,jag bara undrar vad ni tycker är själva grejen med krog/pub osv | |
| vase | 2013-07-23 22:51 | |
![]() | Det är bara ett stökigt o raggarställe. Inget för min del. | |
| Jobbar | 2013-07-23 23:05 | |
![]() | Vitsen med pub är väl att det känns lite opretensiöst jämfört med att gå ut på restaurang. Bäst är förstås att gå dit i goda vänners lag | |
| Sote | 2013-07-23 23:23 | |
![]() | En liten fråga bara ttiittii- har du alltid varit nykterist eller festade du om i din ungdomnån gång? Undrar bara så man fattar dina referensramar lite. Tror att du lägger lite för mycker vikt på själva alkoholintaget. Men det blir väl så om man aldrig dricker själv. Tror inte att en icke nykterist skulle tycka att det var lika jobbigt att gå på krogen itan att dricka som du faktiskt. Du tänker för mycket på just det. Det brukar faktiskt finnas alla sorter även på krogen och om man ser bortom drinkarna så är faktiakt inte alla dyngpackade och otrevliga. Men många är det föratås och dom står man ju inte ut med även om man själv har tagit nån öl. | |
| vulcan | 2013-07-24 00:32 | |
![]() | Är ju en viss skillnad på pub och pub också. Jag föredrar numer oftast att gå ut i mindre sällskap (max 4-5 personer) på ställen som inte har högre ljudvolym än att man kan prata i någorlunda normal samtalston. När jag sen druckit max 3 stora öl (eller kanske en torr cider) vill jag gå hem så där lite lagom lummig, men absolut inte berusad. Förmodligen skulle jag vara lite mindre tråkig om jag inte hade haft min hörselnedsättning på ena örat som bereder mig vissa svårigheter med att diskriminera ljud. Det blir helt enkelt för jobbigt att försöka höra vad alla säger hela tiden i ett större sällskap på ett ställe som också spelar musik på lite högre volym. Att man kan finna det mindre roligt att gå på puben om man inte dricker alkohol har jag full förståelse för. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-24 00:39 | |
![]() | tråkigt med din hörselnedsättning Vulkan,Sote,jag har druckit en öl i hela mitt liv det var 1985 och det var första och sista gången,och det grämer mig lite för jag kan inte säga att jag aldrig smakat men gjort är gjort | |
| Sote | 2013-07-24 00:40 | |
![]() | Ttiittii- ok då förstår jag precis. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-24 07:34 | |
![]() | jag är inte nykterist, jag har bara inte druckit mig berusad på ett par år. Tog en drink senast vid midsommar och nån öl. Men jag gillar verkligen inte krogen. Dels av samma ljudnivå-skäl som vulcan, men även för att jag tycker alltför fulla människor är obehagliga. Även fast dom skrattar. | |
| bete_noire | 2013-07-24 09:07 | |
![]() | Det här kan mycket väl vara den roligaste tråd som någonsin skrivits i ngt forum, jag hoppas att den bara fortsätter år efter år, men krogen är naturligtvis ett gräsligt ställe, och jag vet för jag har bott där, jag har, vidare, inte varit ens salongsberusad på den här sidan millennieskiftet, tror inte att fyllskallar är särskilt benägna att försvinna, och har hört mycket gott om Thailand men tror inte på ett jävla ord av det, dock fullt i stånd att opåsett våga antagandet att kompisen hade många bra argument för att knulla, det är s å skönt, och jag är verkligen helt ur stånd att anse, att själva önskan i sig på ngt sätt komprometterar bandmedlemmarna - det var möjligen inte Primal Scream förresten? (som jag i e-hand f.ö tycker bara växer på en för varje år som går...), tack för ordet, jag går och lägger mig strax, men jag bara m å s t e ha en cigg nu, damnatio memoreae mea etc. | |
| bete_noire | 2013-07-24 09:10 | |
![]() | Sorry: "meae" va? - Trött nu... | |
| 2222aaaa | 2013-07-24 09:31 | |
![]() | www.youtube.com/watc...-m i0r0LpXo | |
| krysopras | 2013-07-24 09:47 | |
![]() | "Jag har druckit en öl i hela mitt liv det var 1985 och det var första och sista gången,och det grämer mig lite för jag kan inte säga att jag aldrig smakat men gjort är gjort." Javisst, det vore ju mycket bättre att kunna fördöma en företeelse som man inte har minsta erfarenhet av själv. På nåt sätt känns det som kristenhet i kubik. Kusligt. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:18 | |
![]() | Hade de några tips på vart i Thailand man skulle åka? | |
| kattbröd | 2013-07-24 12:46 | |
![]() | min första tanke: är inte tittitttititi (stavning?) någon form av "troll"? min andra tanke: aha, ett troll. INTE MATA TROLLEN UNGDOMAR | |
| kattbröd | 2013-07-24 12:47 | |
![]() | nicertrouser: du hoppas förstås på att tjejerna/damerna/småpojka rna i thailand i alla fall inte frigida, sålänge du har ett par dollars att slänga fram? | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:14 | |
![]() | Det var väldigt vad du var intresserad av mig. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:20 | |
![]() | kattbröd - ttiittii må ha en trollik framtoning, men hon är inget troll. Och man behöver inte mata henne. Hon äter bra själv. :) | |