Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:36 | |
![]() | "Ensamstående, självklart, möjligen sambo med någon med ett sk lättare förståndshandikapp," hihi:) | |
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-07-29 17:45 | |
![]() | Fruktansvärt. Förtöjningspunkter för bryggor? Jag har vuxit upp vid sjön och vi förtöjer alltid vår båt i ett järnrör under vattenytan. Herregud. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-07-31 08:37 | |
![]() | Järnrör ska inte finnas precis där man dyker i, på badplatser. Isåfall ovanligt många järnrör som uppstått helt plöstligt. | |
| krysopras | 2013-07-31 09:10 | |
![]() | Jag tror alltså på ensamma, separata gärningsmän, i något fall möjligen två samarbetande gärningsmän med likartad hatisk bitterhet. Att ett gäng vattensportande ungdomar (dvs 29-åriga ungdomar) som super mycket skulle orka gida med att gräva ned järnrör och spetsade pålar förefaller mig inte så troligt. Det är ju ändå fråga om projekt som kräver ett slags kroniskt, kallt raseri som jag inte tror vattensportande ungdomar som gillar att festa med sina polare skulle vara i besittning av. På landet har folk järnrör och all möjlig skit liggande i lador och uthus. Du anar inte hur obeskrivligt mycket skrot småbönder samlar på sig. De sparar allt eftersom det kan vara bra att ha när de ska laga ett staket eller en gammal höbindare etc. | |
| krysopras | 2013-07-31 09:15 | |
![]() | Men att nåt järnrör här och där är gamla förtöjningspålar är väl rätt tänkbart i om att a) vatten rör sig och flyttar grejer b) folk tenderar att inte tänka så väldigt långt, t ex på eventualiteten att någon någon gång i framtiden skulle få för sig att dyka i vattnet just där där de har förtöjt sin båt sedan 1954. | |
| apbur | 2013-07-31 09:53 | |
![]() | Om fenomenet: sverigesradio.se/sid...el =5600155 | |
| krysopras | 2013-07-31 10:02 | |
![]() | Intressant, apbur! | |
| dinodog | 2013-07-31 10:04 | |
![]() | Nu rörde der sig inte om ett järnrör/pålar här och där. Utan ett flertal pålar på något ställe var det tio stycken. Och nej dom är inte "kvarglömda" utan det är kontaterat att det är sabotage. Ena dagen inga pålar nästa dag finns pålar nedstuckna i sanden. Men företeelsen är inte ny. Om det är samma radioprogram som jag hörde på häromdagen, som är länkat tidigare i tråden så lyssna på den. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 20:57 | |
![]() | för länge sedan var avundsjuka människor här och grävde ner avslagna flaskor i sanden vid min brygga i syfte att vi skulle skada oss,som tur vad så upptäckte vi det.men det finns ingen hejd på vad människor kan göra för att skada andra,det kunde slutat i katastrof | |
| vase | 2013-07-31 22:32 | |
![]() | Har hänt nu även i badsjö i mitt boendeområde. Dvs spetsiga pålar under vattnet. O även träd har avverkats. Min gissning är att det är ngn boende/fastighetsägare som inte vill "dela med sig" ( av badet o ha bra utsikt) alt ngn som är sjukt avundsjuk på oss boende. Hur som helst är det läskigt. Tror inte att ungdomar beter sig på detta sätt. Detta krävs en viss planering o risktagande!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-01 01:23 | |
![]() | jag tror inte heller det är ungdommar som gör sådana här saker,jag har väldigt starka misstankar om vilka det var som ville skada oss,och dom var medelålders | |