Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
125478 - Ej medlem längre2013-08-02 23:57
Antal inlägg: 8332

Jaa, vem vet? ;)

vase2013-08-03 00:17
Antal inlägg: 188

Till alla!! Kolla rallylydnad!!
Nä, nu är det nog för min del.
I morgon hundbadet !!

125478 - Ej medlem längre2013-08-03 00:28

Det blir nog bäst så ja.

Silfverkrok - Ej medlem längre2013-08-03 00:42
Antal inlägg: 7174

mest mördande blick jag fått var när jag hälsade på en pappaledig kompis.

jag skulle hälsa på och käka lunch hos kompisen. när jag dyker upp har dottern nyligen vaknat upp men är fortfarande JÄTTETRÖTT. jag får en blick som säger att det är mitt fel att hon är vaken, mitt fel att hon är trött. troligen är allt i hela världen mitt fel.

till och med kompisen (pappan) reagerade på hur mörka ögon en så liten krabat kunde slänga :)

Tjattefackap2013-08-03 01:45
Antal inlägg: 832

Varför utgå från att hon var sjuk? Hon kanske bara hade haft en jävligt pissig vecka och flippade när hennes enda lugna stund blev förstörd av barnskrik och plask.
Helt klart skumt beteende att klä av sig och börja skrika men ibland rinner bägarn över av småsaker.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-08-03 02:02
Antal inlägg: 6950

Låter som någon som haft en riktigt dålig dag och ville vara ifred. Jag kan själv bli stört irriterad när jag inte lyckas få lugn och ro. Men precis som hållkäftenförihelvete här ovanför, man får ju försöka behärska sig när man är bland barn, men hon kanske tappade tålamodet och fick ett utbrott.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-08-03 02:02
Antal inlägg: 6950

Låter som någon som haft en riktigt dålig dag och ville vara ifred. Jag kan själv bli stört irriterad när jag inte lyckas få lugn och ro. Men precis som hållkäftenförihelvete här ovanför, man får ju försöka behärska sig när man är bland barn, men hon kanske tappade tålamodet och fick ett utbrott.

MiaFredrika2013-08-03 10:03
Antal inlägg: 387

Kan nog hålla med de två ovanstående inläggen, att kvinnan inte alls behöver vara sjuk utan bara har en jäkligt dålig dag. Förstår hur man kan flippa ur i en sådan situation. Hade nog känt precis likadant, om jag ville njuta av lugn och ro i solen, har letat upp en egen liten del av paradiset och så kommer det någon med barn och hundar som börjar plaska och föra liv. Skulle antagligen inte strippa helt men nog skulle mina blickar kunnat döda.
Om det nu var i skärgården, så måste det ju ha funnits andra platser dit du kunde ha gått med din familj.

-FaMo- - Ej medlem längre2013-08-03 10:56
Antal inlägg: 2999

Min första tanke; dra åt skogen.
Vill vara ifred.

125478 - Ej medlem längre2013-08-03 11:00

Nog fattas det en skruv någonstans om man sliter av sig underdelen och härjar... Men jag tycker att man ska störa andra så lite som möjligt där det ändå finns stora ytor att bre ut sig på.

Och visst har man fått en och annan mördande blick, och själv gett några. Senast både mördade jag med blick och väldigt yviga "dansrörelser" några ass som skulle försöka tränga sig framför mig på GT konserten. :P

Poppy Björk2013-08-03 11:14
Antal inlägg: 40

Tänker som Mollee2. Kvinnan kanske var utbränd eller nåt. Jag tycker också att det är lite socialt skevt att slå sig ner på samma plats som någon som verkar vilja vara ifred. Är man topless känner man sig förmodligen också mer "utsatt". Varför tar man inte "hinten" om en blick i ryggen eller lyssnar på den första instinktiva känslan när man kommer till en plats? Oavsett om det är en allmän plats eller ej skulle iaf jag ha valt att gått vidare och förmodligen hittat en fin plats längre bort.

125478 - Ej medlem längre2013-08-03 11:30

Men är man utbränd så är man ju sjuk. Inte är det friskt att reagera på det sättet i alla fall, man kan ju t.ex. öppna käften och säga något.

meramera2013-08-03 13:03
Antal inlägg: 252

Kvinnans beteende verkar ju besynnerligt minst sagt. Men att som hundägare hela tiden bedyra hundarnas lydnad är ju korkat.
Som hundägare känner ju du dina hundar, men det gör ju ingen annan! Att då inte ha förståelse att andra känner olust är minst lika korkat.

vitapollo2013-08-03 13:55
Antal inlägg: 70

ttiittii.

Tycker du att det är rätt att vase ska förklara för sina barn att kvinnan var sjuk eller drogad och att man tidigare låste in sådana men inte gör det längre?

Jag tycker det är skrämmande om alla som reagerar kraftigt ska klassas som sjuka eller drogade. Och att även personer som inte bevittnade situationen ger sådana råd.
Gör det barnet lugnare? Att kanske nästa gång den, utan sina föräldrar, ser någon uppträda på ett sådant sätt, känna att det är en sjuk eller drogad person?

Hur VET du vad hon var?

Jag tycker i och för sig inte heller att hon uppträde på ett rationellt sätt men blir mer skrämd av att människor så snabbt dömer ut andra.

Jag tycker också att om man har hundar och barn och hittar en plats där en person verkar ha gjort sitt för att hitta en plats "för sig själv" är tio meter väldigt lite. Vilket i och för sig gör det knepigare att hon sedan flyttar sig NÄRMARE er.

Jag skulle om jag la mig så nära i det läget faktiskt fråga personen om det är okej att slå sig ner så nära. Kanske det är något att förklara för barnen? "Jag vet inte varför kvinnan blev så arg, hon tyckte kanske att vi var för nära henne eller för högljudda. Det var dumt av henne att skrika som hon gjorde och jag vet inte varför hon inte pratade med oss i stället. Nästa gång ska vi kanske fråga om lov först. Låter det bra?"

vase,förklara för dottern att kvinnan var sjuk eller drogad,försök att avdramatisera och gör något roligt i morgon så hon får annant att tänka på,ta inte upp det mer om inte dottern själv tar upp det,galningar kommer och går genom livet tråkigt att barn drabbas :(

mönjelilja - Ej medlem längre2013-08-03 17:46
Antal inlägg: 3613

Hon ville nog ha lugn och ro. Hade kanske tänkt nakenbada men blev störd av er som kom för nära och bullrade. Kanske la hon sig nära för att få er att känna att det blev för nära och kanske ge er av? När dessutom ett gäng till kom så var måttet rågat. Onödigt aggressivt om hon började vråla och dra av sig brallorna, men hon hade nog varit irriterad ett bra tag. Bäst vore väl om ni inte lagt er så nära eller åtminstone frågat om det var ok. Att hon inte bad er gå är ju för att det i princip är omöjligt att göra. Hon hade.ju inte rätt att kräva att få vara själv.

meramera2013-08-03 17:53
Antal inlägg: 252

10 meter är väl ändå inte nära, hur resonerar ni egentligen?

vitapollo2013-08-03 18:01
Antal inlägg: 70

I mitt inlägg kom det på slutet med lite som skulle ha tagits bort. Det som börjar med "vase..." är ett citat från det inlägg jag i min tur kommenterade.

meramera. 10 meter är enligt mig inte när om det är en vanlig badstrand med mycket folk men om man lägger sig på samma klippa som en kvinna som solar topless så tycker jag i alla fall att det är det. Och har man dessutom både ungar (som kan vara högljudda och ogenerat tiitta. Nu vet jag inte åldern på dem i och för sig men de är ju onekligen unga) och hundar (som kan uppfattas obehagliga etc) så blir det ju ytterligare förstärkande.

ordminna - Ej medlem längre2013-08-03 21:18
Antal inlägg: 1076

En gång på en kryssning, så jag en mörk kille som hade en såå enormt OND blick.. jag menar, det bara lyste ondska ur hans ögon, helt svarta var ögonen också.

Sen berättade jag för en vän om vad jag sett och jag hörde några andra tjejer prata om honom också:
-Men Guuuu, såg du den där killen med djävuls-blicken? Han såg sååå ond ut.

ordminna - Ej medlem längre2013-08-04 07:39
Antal inlägg: 1076

Ögonen är ju själens spegel.

kajix2013-08-04 07:54
Antal inlägg: 7767

förmågan att sätta sig in i andra människors världar är liten hos en del. med en del menar jag naturligtvis de flesta.

jag undrar i vilket forum på Internet den andra kvinnan ger sin berättelse.

jag har varit på kryssning med tyskar.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?