Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| EvaKson - Ej medlem längre | 2013-08-15 11:33 | |
![]() | Jag tror det ligger en hund begraven i intentionen hos ts, han vill förknippa katter med folk som röstar fel i valet och använda det som språngbräda för att hundifiera politiken vid en ny borgerlig valseger. | |
| bobo flux | 2013-08-15 11:43 | |
![]() | 1. Nej. 2. Ja. Sommarmänniskor används i produktionssyfte och när de inte är produktiva längre så hamnar de utanför det sociala skyddsnätet eller lämnas att klara sig själva ute på landet. | |
| SirMattBusby | 2013-08-15 11:51 | |
![]() | 1. Synd om de krakarna 2. Är i stort nöjd, bara inte SD får ett skit att säga till om så funkar det. | |
| jellyflower | 2013-08-15 17:44 | |
![]() | Bobo flux, sommarmänniskorna är en myt. Det är bara de lata och orkeslösa som kan hamna utanför det sociala skyddsnätet, dvs de som Har Sig Själva Att Skylla. Skärper man sig och ser till att hålla sig ung och frisk och stark och snygg och ständigt på tårna, inga sura miner, gå på toa får du göra på helgerna, då kommer smulorna från den rikes bord att regna ned som störtskurar av manna i din duktiga lilla mun. Tack snälla goa herrn! Sommarkatter är också en myt. De katter som blir utsatta i kylan är misslyckade katter, katter som inte vill jobba, som inte tar några egna initiativ utan förväntar sig att staten ska tillgodose deras behov. Kort sagt, katter som Har Sig Själva Att Skylla. | |
| Lill-IT | 2013-08-15 17:46 | |
![]() | Fylking har uttalat sig i frågan: www.aftonbladet.se/n...73 01951.ab Jisses.. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-15 18:10 | |
![]() | 33% av all skatt betalas av tiondelen med högst inkomst. Det är väl det som är att "överföra tillgångar från de många till väldigt få". Eller nåt. | |
| foz8 - Ej medlem längre | 2013-08-15 21:53 | |
![]() | Behandla djur o mänskor illa o du kan brinna i helvetet. Djurplågare o kapitalister.punkt. | |
| apbur | 2013-08-15 22:37 | |
![]() | Nu myser jaap. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-08-15 22:57 | |
![]() | Vad är en Kapitalist egentligen? Är det en person som är för en marknadsekonomi där privata aktörer tillåts verka i vinstdrivande syfte? I så fall får jag nog brinna i helvetet är jag rädd. Förvisso ingen nyhet med tanke på min inställning till religion. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-15 23:10 | |
![]() | Kapitalist = borgare = djurplågare = brinna i helvetet. Typiskt. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-08-15 23:20 | |
![]() | Man kan förvisso vara kapitalist utan att vara borgare. Men djurplågare är man onekligen per automatik. Det vet ju alla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-15 23:24 | |
![]() | den som äter djur är djurplågare | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-15 23:27 | |
![]() | Den som äter djur röstar på alliansen. Och hatar fattiga. Och kommer att brinna i, ja ni vet. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-08-15 23:33 | |
![]() | Yep. Tacka vet jag Stalin och Pol Pot. Det var hyvens grabbar som inte höll sig med sommarkatter. | |
| Bettapetter | 2013-08-15 23:44 | |
![]() | Så här ser katten på oss människor > Så länge du ger mej mat så får du bo hos mej här, annars ger jag mej av och letar upp nån läcker Maja Gräddnos. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-08-16 00:01 | |
![]() | Dagen då katter utvecklar ordentliga tummar ligger vi pyrt till. | |
| MatsJoel | 2013-08-16 01:07 | |
![]() | Jag tror TS-syfte är att reda ut vilka som svarar allvarligt, vilka som svarar skämtsamt och vilka som börjar spekulera i TS-syfte. | |
| jellyflower | 2013-08-16 10:26 | |
![]() | Jag tror TS syfte är att göra reklam för Alliansen. Här är ju några som omedelbart skyndar till Alliansens försvar genom att påpeka att Stalin och Pol Pot kanske inte var några riktigt genuina mysgubbar. Och det är ju högst relevant eftersom en human socialpolitik självklart innebär att man går i Stalins och Pol Pots fotspår. Båda dessa var ju kända för sina enorma sociala hjälpinsatser, särskilt på landsbygden. Att inte gilla Reinfeldts politik är synonymt med att älska Pol Pots. Jomen. | |
| jellyflower | 2013-08-16 10:30 | |
![]() | Jag struntar i Jaaps syfte. Men frågan är intressant, dock hade jag velat ha den förtydligad från början. Är det myten anskaffande-av-kattunge-m ed-uppsåt-att-dumpa-katte n-efter-sommaren vi diskuterar eller det vanligt förekommande skaffa-djur-och-sen-släpp a-ut-dem-när-man-tröttnar -fenomenet? | |
| jellyflower | 2013-08-16 10:39 | |
![]() | Nu läste jag Fylkings uttalande. Jaha. Vadå naturens ordning, katter är inte ett naturligt inslag i vår natur, det är människor som skaffar katter och låter dem ränna omkring och skaffa ungar hur som helst för att de (människorna) är för snåla för att kastrera sina katter. Det har ingenting med naturens ordning att göra eftersom katter är tamdjur. Visst skjuter man av katter på landet, men man brukar först kolla om nån vill ha en kattunge och det blir faktiskt allt vanligare att man kastrerar sina utekatter. Obligatorisk märkning och kastrering av utekatter är enda sättet att bli av med problemet. Jag skulle inte kunna slå ihjäl en kattunge men om ingen kunde ta dem, och jag menar då ingen vettig seriös person, inte nån tokig kattkärring/-gubbe, då skulle jag se till att de blev skjutna. Och det känner jag folk som kan göra. Men det ändrar ingenting i min uppfattning om alliansens politik såsom varande sugig. | |