Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-09-23 20:31 | |
![]() | Corlini- om det inte är din avsikt att framhäva dig själv och din egen duktighet och se ner på andra som befinner sig på annan plats i livet då får du nog verkligen börja fundera på hur du uttrycker dig. I ett otal trådar och inlägg har du framställt dig själv som den duktiga flickan i klassen. Det är svårt att tolka dina inlägg på annat sätt än att du ser ner på andra som har tid att pilla navelludd när dom kommer hem från sitt 8-5 kneg och har nattat alla ungarna,lagat mat, städat,handlat ,läst läxor och allt annat som vi vanliga dödliga faktiskt gör när vi kommer hem från jobbet. Det enda i ditt inlägg som jag faktiskt tror på är att det måste vara den absoluta mardrömmen att jobba för en sån som dig. Jag skulle hellre ta vilket annat jobb som helst! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:44 | |
![]() | Men gud, vad är det fel på att vara duktig och vara stolt över det? Att vara nöjd med sig själv och sitt liv är inte att förminska någon annan; det ligger ofta hos kontrahenten själv. | |
| toonfisken | 2013-09-23 20:46 | |
![]() | Instämmer med sote ! | |
| SkySpy_ | 2013-09-23 20:50 | |
![]() | Det gäller att kunna göra massa saker samtidigt. Ta en liten break och skriva här ex. Har också eget och sitter ofta framför datorn efter arbetsdagen. Fixar med fakturor, räknar på arbeten. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:55 | |
![]() | Jag tycker ofta corlini har fel i sak! Men när det gäller arbete är hon ofta ganska rätt på det. Ni som gnäller är ju just sådana som säger konstiga saker. För ett tag sedan så läste jag här i en tråd om någon som inte hade tid att söka jobb, samtidigt kunde man läsa hennes foruminlägg oavbrutet dygnet runt. Märkligt! | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:58 | |
![]() | Om corlinin bara hade varit intressant eller känd hade hon kunnat använda foruminläggen till sin självbiografi. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-23 20:58 | |
![]() | Tycker inte att det är ett dugg konstigt att folk uppfattar trådstarten som dryg, man behöver verkligen inte vara avundsjuk eller missnöjd med sitt eget liv för att kunna skilja på hånfullhet och uppriktig nyfikenhet. Resten av corlinis inlägg verkar kloka men det hade varit roligare med ett lite rakare första inlägg, det här med spelad förvåning är lite tradigt. Sen finns det vissas som låter sig provoceras lite mer än andra, det har säkert också sina skäl. | |
| karmannghia | 2013-09-23 21:16 | |
![]() | Att kunna ligga still och ta det lugnt och göra "inget" är inte nåt man bara kan, det är en färdighet man behöver träna upp. Man kan göra det mha yoga t ex. Det är inte alls lätt men det går om man ger sig fan på det. Det är väldigt bra för ens fysiska hälsa, det hjälper mot många olika slags smärttillstånd t ex. | |
| itsonlydana | 2013-09-23 21:23 | |
![]() | Jag jobbar långa dagar under veckorna, ofta 10 timmar om dagen. Helgerna är ofta fullbokade med måsten också. Jag ser alltid till att ha tid för att "göra ingenting". Varje dag. Och har jag möjlighet tar jag en hel helgdag å gör nada: lullar runt i pyjamas, läser en bok, slappar framför tvn eller ligger i badet å filosoferar. Jag hade varken uppskattat jobb eller andra aktiviteter om jag inte hade kontrasten 'slacker mode' också! :-) | |
| Mm2 | 2013-09-23 21:29 | |
![]() | Det var nog denna rad som corlini skrev som var provocerande: "får man inte panik blir uttråkad blekfet och stel rastlös eller avtrubbad mentalt av all den lediga tid folk verkar ha? " Det finns så många fel i den dömande meningen. Panik får man ju oftast inte av att ta det lugnt, panik borde ju istället höra till corlinis vardag, eller hur? Ta det lugnt är ej heller synonymt med att vara uttråkad. Det finns massor att göra i en lugn takt som ger mening åt livet. Blekfet? En halvtimmes eller timmes promenad, cykling, yoga, behaglig simning, skön styrketräning håller nog fläsket borta. Och att vara blek är ju som de flesta vet mera hälsosamt än att sola sig till cancer. Vi är alla olika, och njuter av livet på olika sätt. Det du gör corlini (i och med den meningen som jag kopierade) är att döma ut andra människor som inte lever som du gör. För övrigt så verkar du ju ändå inte helt nöjd med din egen livsstil, för du hinner ju inte varva ner och göra saker som du verkligen vill göra. | |
| babatrik | 2013-09-23 21:29 | |
![]() | Corlini har för mycket att göra och har samtidigt skrivit 2800 inlägg på ett internetforum. Lol. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-23 21:39 | |
![]() | Genom åren har jag nog via olika alias här skrivit kanske tiotusen inlägg, och jag kan lova dig Barabass att inte har legat på latsidan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-23 21:40 | |
![]() | sote, håller inte riktigt med dig, jag jobbar men har ingen lön för det,jag jobbar idielt både i kyrkan med hemlösa och asyl komiten,jag delar ut mat och sitter i flera styrelser,sen har jag en unge som jag inte fött själv som är ett priblembarn som jag stöttar så gott det går | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-23 21:42 | |
![]() | Jag har uppenbarligen lyckats skriva 13', latar mig sällan heller. Effektivitet. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:03 | |
![]() | "Corlini har för mycket att göra och har samtidigt skrivit 2800 inlägg på ett internetforum. Lol." Exakt - på sitt ett och ett halvt år långa medlemskap snittar hon dryga 5 inlägg här per dag... | |
| chickenheart | 2013-09-23 23:10 | |
![]() | Jag rakar mig på min lediga tid | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-23 23:13 | |
![]() | Då blir man ju nästan tvungen till att fråga var? Och varför? du är ju så stilig! Kom det som en nyhet för dig? | |
| Sote | 2013-09-24 06:25 | |
![]() | Nulljt- självklart är det inget fel i att vara duktig och stolt över det. Det jag vänder mig mot är om man samtidigt uttrycker sig föraktfullt om människor som inte är som en själv. TS har i tråd efter annan visat upp ett synsätt som tydligt visar på ett förakt för människor som har en sämre situation. Jag känner flera otroligt duktiga och starka personer men ingen av dom uttrycker sig nedlåtande mot andra samtidigt som dom framhäver sig själva. Ttiittii- vad håller du inte med om? Att du har betydligt fler timmar att bolla med än folk som förvärvsarbetar ? Det är många som jobbar heltid men ändå är engagerad i nån förening eller ideellt arbete eller har nåt barn som inte är helt problemfri. Efter alla mina år inom förskola/ skola så har jag sett det mesta. Skillnaden på dig och dom flesta andra är de facto att du har betydligt mer tid att tillgå för dessa aktiviteter. Sen är det ju tur att det finns folk som du som vill satsa den tiden på andra. | |
| vase | 2013-09-24 09:40 | |
![]() | Ni som retar er på Corlini! Retar ni inte er på att ni känner er retade? Jag är precis som Corlini en arbetsmyra. Hur mkt andra vill arbeta el göra på sin fritid samt hur man definierar arbete resp fritid är upp till var o en. Så länge man står för sin egen försörjning o inte utnyttjar samhället. | |
| Sote | 2013-09-24 09:54 | |
![]() | vase-Jag är också en arbetsmyra. Det är inte det som är själva grejejn. det är sättet att framhäva sig själv samtidigt som man uttrycker ett förakt för hur andra väljer att göra som jag och en del andra ogillar. Folk får absolut göra som dom vill men då ska man väl inte heller ifrågasätta hur andra gör och varför. Varför ens då starta en tråd om detta? Om man nu på allvar tycker att var och en är kapabla att göra sina egna val? Då fanns det ju inget att diskutera egentligen. | |