Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2013-10-18 22:43 | |
![]() | Just statsmannamässighet är något som jag inte direkt attraheras av. Jag är mer intresserad av politikers förståelse för och erfarenhet av vad som är en medelsvenssons vardagsliv. De flesta är inte uppväxt med slips och kostym, om man ska göra en bildlig jämförelse. | |
| Minta | 2013-10-18 22:45 | |
![]() | Nej, det imponerar inte på mig heller. När det gäller Reinfeldt är det så tydligt att det nästan är barnsligt, det är den käpphäst han försöker rida på i alla väder och sin statistik. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-10-18 22:57 | |
![]() | Det är ofrånkomligt att en regering hamnar i "förvaltarläge" efter en tid vid makten. Alla visioner och ambitioner man haft får stå åt sidan när oket av den enorma administrationen blir för tungt. Man försöker genomföra något man tror blir bra, men det visade sig att det fick en massa negativa konsekvenser som man inte förutsett. Myndigheter som havererar under de nya direktiven, folk som blir arga. Journalisterna som tyckte att det var skoj med något nytt i början måste sälja sina lösnummer och ändrar sin agenda till att bli mer och mer negativa i sin rapportering. Klart Reinfeldt är trött. Att byta regering då och då är positivt tror jag. Både (s) och Alliansen vill landet och folket gott. De har bara olika syn på vilken väg man ska ta för att nå dit. Eftersom det är enklare för en utomstående att se vad som är fel än för en som befinner sig inne i bubblan kan det behövas nytt blod med jämna mellanrum. Tusan, om Löfven gick ut i TV och lovade i ett brandtal att han hellre skulle stödja alliansen än låta (v) få något att säga till om skulle jag rösta på (s) nästa år. Apropå ingenting så hade Sveriges Television en omsättning på 4,397 miljarder SEK 2012. Det är extremt mycket pengar! Skär deras budget med hälften och lägg det på skatten. Vi som tjänar mer bör rimligtvis betala mer även för televisionen. Finns dessutom ingen anledning att SVT ska köpa in svindyra sändningsrätter på ditten och datten. Det kan de kommersiella kanalerna hålla på med. SVT:s årsredovisning hittar eventuella mednördar här: www.svt.se/omsvt/fak...in g%202012 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-18 23:32 | |
![]() | senaste debatten var Rainfelt usel,han avbröt hela tiden och fulflinade bara för att,Ingen stil på den karn,lyste bara Nu ska jag avbryta dig och förstöra och det gjorde han,halva debatten gick åt till att den andre sa Får jag tala till pugnt 28 gånger | |
| britton | 2013-10-20 17:28 | |
![]() | Tv licensen måste vara kvar. För om den läggs på skatten kan man inte kritisera styret i landet. Det har våra förfäder kämpat för att ha en oberoende mediekanal som inte kan mutas eller påverkas på annat negativt sätt eller blir cencurerad. Heja Sverige som är en av de få länder som har demokrati. Heja Löven jag håller för att det blir ordning snart på torpet. Det blir ett slut på all nedmontering på den svenska modellen. Se hur det går i USA om man inte har försäkringar själv så har man inget skyddsnät att ramla i. Våra maskor börjar bli stora nu. Många som ramlar igenom vårar fina nät. | |
| llloyden | 2013-10-20 18:13 | |
![]() | Vaddå! Nu är det tydligen en nyhet att det är nedmontering på gång i det svenska samhället. Nedmonteringen har ju pågått sen 1970-talet, liksom politiker som berikar sig själva och sina kompisar. Visserligen mera blygsamt på 70-talet men ökat stadigt sen dess. Intet nytt under solen. Är någon förvånad? | |