Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jellyflower | 2014-01-01 18:04 | |
![]() | Jag fattar inte varför man skulle ha grädde på fikon öht. Ät dem som de är eller ge dem till en fattig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-01 18:14 | |
![]() | jag ger dom till en fattig dom är inte goda som dom är tycker jag | |
| jellyflower | 2014-01-01 18:20 | |
![]() | En fattig blir säkert glad, färska fikon är ju en delikatess =) | |
| kryddeluntan | 2014-01-01 18:25 | |
![]() | Ttiittii, på recept.nu hittar du säkert nåt du kan göra med fikonen | |
| Amatörkock | 2014-01-02 05:45 | |
![]() | Du är mer förtjust i spriten än i fikonen? ;-) | |
| Amatörkock | 2014-01-02 06:08 | |
![]() | Sote, läs gärna hela mitt inlägg så kanske bilden klarnar. Jag hade innan skrivit att det är skillnad på förbud respektive att vissa väljer att ta bort handsprit. Samt skillnad mellan att vissa stater har man tagit bort handsprit från platser (vilket ju räcker med att något ställe har det) jämfört med om det införts förbud i hela dessa stater. För att synliggöra skillnaden skev jag att på vissa skolor togs handspriten bort för att det missbrukades. Alltså från offentliga platser. Det finns exempel där personer druckit handspriten, där handsprit använts för att spruta på varandra och så vidare. Men jag förtydligar att detta alltså var ett svar till TS då. Att man måste ju se till anledningar, omfattningar och så vidare av "slutat med handsprit", "tagit bort handsprit". | |
| toonfisken | 2014-01-02 07:07 | |
![]() | Jag jobbar själv inom vården OCK använder handsprit , men inte 30-40 ggr om dagen ,max 7-8 ..och oftast inte ens det , det är nonsens att man får leverskador , det mesta dunstar bort meddetsamma . | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:23 | |
![]() | har gett bort fikonen | |
| jellyflower | 2014-01-02 11:16 | |
![]() | toonfisken, det som dunstar bort försvinner ju inte. Om utrymmet du befinner dig i är dåligt ventilerat kommer du att andas in spritångorna. Vad bra att du gav bort fikonen, tiitttiii, den du gav dem till blev säkert mkt glad =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 13:16 | |
![]() | ja det blev han,han har ingenting,så han blev glad.att anvnda Lotion över hela kroppen gör också att levervärdena ökar,spädbarns masge när stora delar av kroppen smörjs in med baby olja påverkar också levern,allt vi smörjer på kroppen påverkar levern inget konstigt med det,ett smetande med alkogel i en 20 års period finns det ingen kontroll på än men det kommer det att bli handlar bara om tid | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 13:19 | |
![]() | Handskar är att föredra men det är dyrare för vården,så därför denna hysteriska alkoholgels användning,vore handskarna billigare en alkogel,så vore det tvärt om så klart | |
| Blasse | 2014-01-02 13:30 | |
![]() | Jag tyckte ditt recept i trådstarten lät gott så du får bjuda in mig när jag åker förbi ditt Tiittii :) | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2014-01-03 05:20 | |
![]() | Det ska vara BÅDE handsprit och handskar, titti. Du verkar inte vara så insatt i ämnet? | |
| vitkoltrast | 2014-01-03 05:47 | |
![]() | Spännande. Det ska jag upplysa alla med småbarn om! ;-) | |
| kryddeluntan | 2014-01-03 11:48 | |
![]() | Ttiittii, vad ska vi tvätta oss med i framtiden? Ditt resonemang innebär ju att allt vi stryker på huden går direkt till levern. Tvål kan ju också innehålla kemikalier. Det blir väl till att skrubba sig med såpa och pimpsten. | |
| jellyflower | 2014-01-03 12:30 | |
![]() | Såpa är en slags tvål. Krydde, det finns väl ingen orsak att inte försöka låta bli att använda skadliga kemikalier på huden så gott det går? Huden är inte ogenomtränglig. Många läkemedel har systemisk verkan genom att man applicerar dem på huden, ett vardagligt exempel är nikotinplåster. Parabener i hudprodukter har uppmärksammats på senare år, inte alls nyttiga. Många tillverkare har tagit bort dem. Plasthandskar är inte oskadliga de heller. De innehåller ofta stora mängder ftalater (mjukgörare). | |
| kryddeluntan | 2014-01-03 13:01 | |
![]() | Jellyflower, jag köper så naturliga produkter som möjligt, utan tillsatser och inte produkter som har testas på djur. Men det får inte gå till överdrift, som det ibland gör i tråden. Det måste vara svårt för alla småbarnsföräldrar idag, med alla kemikalierna i mat och kläder. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-03 13:08 | |
![]() | visst Blasse,fixar du punchflaskorna som inte finns så.Kryddeluntan,det finns handskar,det går utmärkt att tvätta sig med bara varmvatten eller varför inte tvål.Att jobba 40 år i vården,dom första 10 åren var alkogelen bara för läkare sen spred det sig,Dom flesta skitjobb inom vården går att fixa med handskar,men det vill inte dom som bestämmer dom skiter i sina arbetares levrar och deras levervärden,dom vill att personalen snålar på handskar för dom är dyrare,jag tycker alla som jobbar i vården ska tänka på sig själva och skita i att spara korvören till Landstinget,slösa med handskar tänk på er själva inte på Landstingens sparande | |
| hutt | 2014-01-03 13:58 | |
![]() | Som sjukvårdspersonal har man inte bara sig själv att tänka på utan också de man vårdar. Att alltid sprita händerna före patientkontakt är fram för allt till för att försöka stoppa spridningen av resistenta bakterier. Ökningen av dessa skapar stora problem inom vården både när det gäller lidande för patienter och stora vårdkostnader. Och om personalen är och plockar handskar ur förpackningar när de har orena händer så innebär det att de rena handskarna inte längre är rena och bakterierna sprids. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-03 14:07 | |
![]() | det är ett under att vi kommit så långt som vi gjort,att inte mänskligheten stannade av och dog ut.vet inte med hur länge en person som spritar sina händer20 ggr om dagen förkortar sitt liv och vilka risker det för med sig på sikt,eftersom handspritning är relativt nytt,men lever dom till 65 är allt vunnet för vården och pensionsmyndigheten och dom arbets sökande | |