Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guffi | 2014-01-06 22:37 | |
![]() | Lycklig den som har ett jobb att gå till! tycker en pensionär | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-06 22:43 | |
![]() | "Jag tycker det är provocerande bakåtsträvande att utgå ifrån att alla har någon form av julledighet. Nej, samhället stannar inte under julhelgen om ni glömt notera det." Bakåtsrävande? Faktum är ju att många har julledigt. är ledighet i sig bakåtsträvande? eller är det bakåtsrävande att anta att alla har ledigt någon gång(och därmed kan identifiera sig)? eller är du bara ledsen för att du inte har haft ledigt i julen? eller kämpar du för alla stackare som inte haft ledigt under julen? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-06 22:44 | |
![]() | och grattis och lycka till roja :) | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2014-01-06 22:45 | |
![]() | Har ångest. | |
| Minta | 2014-01-06 22:48 | |
![]() | Jag har inte haft någon julledighet och har nästan aldrig någon planerad ledighet överhuvudtaget. Det har man inte som frilans. Jag har aldrig jobbat så mycket som denna jul och nyår. Nu ska jag fira min ledighet för att nästan alla jobb är klara. Tills det kommer ett nytt, när vet jag inte. | |
| Minta | 2014-01-06 22:48 | |
![]() | Jag har känt mig som en slav denna helg. | |
| apbur | 2014-01-06 22:57 | |
![]() | carlmartin, antagandet att alla liksom har ledigt under religiösa helgdagar är ganska mycket en rest från förr, ja. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-06 23:18 | |
![]() | De flesta har det. Det är inte lätt att vara minoritet, jag vet:) De andra har också ledigt nån gång, hoppas jag, om inte -är min sympati ändlös. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-06 23:37 | |
![]() | jag tycker att det är fel att anta att ts vill inkludera alla i sin frågeställning :) | |
| Gautama | 2014-01-06 23:37 | |
![]() | Jobbad arslet av mig..., och kommer jobba tio dar till innan jag får två dagar ledigt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-06 23:42 | |
![]() | "Tror inte TS skapar en sån navelskådartråd där han berättar att han varit ledig över julen och talar i termer av "man" som att det gällde en del bara." haha! Nej - han tror nog att de som arbetar på statoil är mekaniska tomtenissar :) | |
| apbur | 2014-01-06 23:45 | |
![]() | carlmartin, har du inget bättre för dig än vara analt intresserad av mina inlägg? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-07 00:39 | |
![]() | jag har tid precis så det räcker till det :) Det du skriver är alltför underhållande att låta bli att kommentera. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-07 07:10 | |
![]() | gr3en, du menar att mitt bruk av "man" i trådens första inlägg är obönhörligen likställt med "de flesta"? "Två veckors skön ledighet, när man kopplat bort BÅDE JOBB OCH STUDIER (kanske mer än man borde ha gjort), men i morgon är det dags igen." Det är väldigt "jag" här skulle jag säga, eller antar jag att "de flesta" BÅDE jobbar och studerar precis som jag gör? Hade jag menat "de flesta" skulle det nog ha stått "kopplat bort jobb ELLER studier", eller hur? Så oavsett om du menade bruket av "man" generellt eller endast första inlägget, stämmer din teori inte. | |
| KJA82 | 2014-01-07 07:38 | |
![]() | Om två veckor ska jag börja jobba igen efter nästan två års föräldraledighet. Det känns lite kämpigt att komma tillbaka måste jag erkänna när man varit borta så länge. | |
| siwu | 2014-01-07 08:34 | |
![]() | Åh, den känslan känner jag igen, var väldigt drygt att komma igång igen.....lycka till! Har arbetat en termin nu och precis börjat gilla läget. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-07 11:38 | |
![]() | ok markoolio, sånt där fjanteri har jag helt enkelt inte tid eller energi att slösa på. Du försöker verkligen missförstå med mening, lite som ett barn som gör allt dom kan för att dom tror dom är roliga, och dom andra fnissar lite inte med dig, men åt dig. Från början tilltalade jag inte ens dig, utan gjorde ett inlägg som var ett litet inpass till en annan skribent i tråden. Då du, återigen som ett litet barn som vill vara med när dom vuxna pratar, började lägga din ganska stora näsa i blöt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2014-01-07 14:17 | |
![]() | hmm... | |
| kryddeluntan | 2014-01-07 18:03 | |
![]() | Hmmm , till ämnet, det var lite segt att kliva upp, men dagen gick fort. Allt är som vanligt igen. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-07 18:59 | |
![]() | Förstår Gr3en ... du skrev tidigare att du menar trådstarten men nu tydligen inte mig, trots att jag startade tråden ... eller nä, jag förstår nog inte trots allt. Faktum är att du inte behövt slösa din dyrbara tid eller energi på det överhuvudtaget, och jag föreslår att du kollar upp vad "lägga näsan i blöt" betyder när du säger att det är vad jag gör, för mig veterligen är det när man lägger sig i saker som man inte har något med att skaffa (ungefär som du gjorde när du började analysera vad jag menade utan att tänka efter). Du kanske missade att det var jag som startade tråden och att det var mig du kritiserade. Jag har svårt att föreställa mig att läsare fnissar åt mig här, som du tydligen hoppas och tror på ... inte heller MED mig, jag har inte försökt att vara rolig någonstans, bara slår tillbaka när folk utan bättre vett kastar skit. Men nu ska jag försöka att vara lite rolig: Det är meningslöst att argumentera med dårar, för de drar ner en på sin egen nivå och slår en med erfarenhet. | |