Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-02-02 12:34 | |
![]() | Det finns inget fel eller rätt, man gör som man själv trivs bäst med helt enkelt. | |
| magnusito | 2014-02-02 12:47 | |
![]() | Vad löjligt att dra in om att sluta använda toapapper o schampoo. Argument som förstör den viktiga diskussionen- Män slutar väl inte använda toapapper för att de inte rakar armhålorna, eller.... Nej, frågan bör diskuteras precis så enkel som den är. Hela grejen är bara väldigt tröttsamt heteronormativ som talar om för kvinnor resp män hur de ska vara för att hålla sig inom normen. | |
| -Sweetie- - Ej medlem längre | 2014-02-02 12:55 | |
![]() | Bra Magnusito - men om man tänker efter lägger tjejer ned oändligt mycket mer kraft på att ändra sitt yttre än vad killarna gör. ...och när man raggar, är det bara utsidan som räknas då....?...vart tog människan vägen bakom den polerade fasaden? Jag har sett många ursnygga skithögar och underbara människor med ett mindre fördelaktigt yttre. | |
| Måns_E | 2014-02-02 12:59 | |
![]() | Uppenbar melloreferns, det trodde jag att alla förstod. För övrigt att folk ens orkar bli upprörda över hur andra väljer att se ut måste ju tyda på egna tillkortakommanden. | |
| magnusito | 2014-02-02 13:05 | |
![]() | Måns. Det är trist att folk orkar uppröra sig om det. Frågan är dock lite större än så- Att uppröra sig över armhålan just för att den sitter på en kvinna gör saken lite mer allvarlig. | |
| Måns_E | 2014-02-02 13:06 | |
![]() | Nä egentligen inte. | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-02-02 13:07 | |
![]() | Sjävklart är det väl aldrig bara utsidan som räknas. Men jag är övertygad om att det känns bäst för de flesta tjejer att raka sina armhålor. Låt dem då få göra det! | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-02 13:09 | |
![]() | Jag tycker inte särskilt många verkar uppröra sig, och ifrågasätter också om det verkligen var en politisk markering. Nästan lika crazy att utse varje orakad kvinnoarmhåla till en föregångare tycker jag. | |
| Chewbacca3 | 2014-02-02 13:12 | |
![]() | är detta något att skriva om .........shave or not shave | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-02-02 13:12 | |
![]() | Fast jag är inte så säker på det i Nours fall faktiskt. Men otroligt att folk hypar det som ett "statement" direkt efteråt. Det finns väl annat att både hylla och uppröras över. Pinammast av alla var Sverigedemokraten William Hahne: "– Jag betackar mig för orakade kvinnoarmhålor på bästa sändningstid, skrev han och taggade med "#feministtrams". Till Nöjesbladet säger Nour El-Refai: – Det växer ut där. Det var inte jag som kom på det. Det är evolutionen, säger programledaren." | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-02-02 13:15 | |
![]() | Jag svarade alltså på Måns_E... Uppenbar melloreferns, det trodde jag att alla förstod. | |
| magnusito | 2014-02-02 13:15 | |
![]() | Jag hävdar att frågan absolut kommer i ett annat läge i den stund frågan inte diskuteras efter individ. Rakad eller inte. Utan uppdelad i en kategori; kön. Då blir avvikelsen mer provocerande och normen syftar till att hålla oss i två tydliga kategorier som man inte får röra sig utanför gränserna till. Det blir en extra dimesion | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-02 13:18 | |
![]() | Jag tycker debatten nu handlar mer om hur korkat det är att bete sig som SD-killen? | |
| kryddeluntan | 2014-02-02 14:13 | |
![]() | Jaha, jag såg inte armhålorna och tycker att var och får bestämma själv. Däremot var webtjejen botten-" jag tror att det kom lite kiss i trosan". Kunde inte människan gå på toaletten innan sändning? | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-02-02 14:22 | |
![]() | Osäker på Nour. Det är alltid problematiskt när talang<vilja att provocera. I Nours fall är talangen hög men hennes feministiska ambitioner tycks vara lika höga. (De kan man läsa om i dag i DN). | |
| Mindymoo | 2014-02-02 15:56 | |
![]() | Kul att alla här verkar ha sunt förnuft! Debatten om dessa orakade armhålor är absurd tycker jag, och hade det inte varit för den töntiga tweeten från SD-gubben hade det kanske inte ens blivit nåt tjafs... HUR kan det vara provocerande att vara naturlig? F ö har jag en kompis som häromåret - 52 år gammal - för första gången i sitt liv rakade armhålorna. Hon skulle vara toastmoster på en stor fest, hade fått tag i en supersnygg ärmlös klänning, och ville inte riskera att reta någon. Efter festen fick det växa ut igen. | |
| hfranke | 2014-02-02 16:06 | |
![]() | SD-gubben är 21 år och säger "jag betackar mig". I sanning en gubbe :) | |
| Minta | 2014-02-02 16:08 | |
![]() | Jag såg Varats olidliga lätthet på tv för någon vecka sedan. Den spelades in 1988 och jag tror inte att någon reagerade på att vackra Juliette Binoche hade orakade armhålor. Det var inte en issue på den tiden. Så det kan gå. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-02-02 16:11 | |
![]() | Haha, hur kan detta bli ett ämne för tidningsrubriker och trådskapande? Världen måste ha tråkigt. | |
| Minta | 2014-02-02 16:19 | |
![]() | Det är intressant på så sätt att man kan fundera över varför kroppslig hårlöshet blivit viktigt. | |