Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2015-06-24 09:23 | |
![]() | Extremt tragiskt att Sverige som land tillåter barn - oavsett nationalitet- att bo i bilar eller under broar. Oavsett om det är Rumänien eller Bulgarien eller vilket land det nu är som inte "tagit hand" om sina romer, så är det under all kritik att dessa människor lever som de gör. Det är ju för fan människor det handlar om. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 09:49 | |
![]() | Regeringen kommer idag att presentera sitt "åtgärdsförslag" för det ni pratar om (det kallas ''utsatta EU-migranter''). Jag tror förslaget kommer påverka utgången av nästa val. www.dn.se/nyheter/sv...a- tiggeri/ Föreslår man att tiggarbarnen ska integreras i vanliga klasser, att tiggarna ska få socialbidrag och att de har rätt att bo lite var de vill, får vi en SD majoritet nästa val. Eftersom det är mycket dåliga förslag. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:00 | |
![]() | Mina lösningar: -Förbjud att ge till tiggare (analogt med prostitution). -Bötfäll crossroads och andra verksamheter som skapar incitament att ta familjer att ta sina barn ur skolan i Rumänien för att komma hit. -Förbjud kommuner att ge socialbidrag eller andra offentliga medel till icke folkbokförda icke-medborgare. -Bötfäll kommuner som inte omedelbart avhyser migranter från kommunal mark. -Förenkla för privata markägare att avhysa olagliga bosättningar från privat mark. Ni får gärna invända mot dessa, men SNÄLLA kom inte dragandes med att det skulle skapa juridiskt svåra gränsdragningar. Det här landet förbjuder allt från sex, uteserveringar, gatukonst och hobbyverksamhet. Finns ingen substans i invändningen att det inte GÅR att genomföra ovanstående. Däremot kan det vara kul att se hur ni argumenterar på moraliska grunder mot förslagen. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:26 | |
![]() | Presskonferensen snart slut. Ok, jag köper Morgan Johanssons arbete, for now. Med tanke på att regeringen består av MP och får stöd av V är jag faktiskt förvånad över hur tydlig han var. Det blev förstås inga böter för crossroads, men S lägger fram ett förslag som är väldigt likt det M lade fram för ett par månader sedan. I korthet: - Skärpt lagstiftning mot tiggeri, liknande det M kom med med fokus på de organiserade delen (inte kriminella organisationer, utan de som tjänar pengar på tiggarna). Analogin tycks vara koppleri-lagstiftningen. - Lika lätt att avhysa migranter från kommunal och privat mark som från offentlig plats. - Styr upp det civila samhället, med fokus på att det är i rumänien som lösningarna måste finnas, inte i svenska kommuner. Vi får se hur långt det går. Skulle oändligt mycket föredra en regering bestående av något av de etablerade partierna före SD. Ska fokus vara på organisationen krävs förmodligen stora resurser till polisen, hade varit enklare att förbjuda tiggeri rakt av eftersom det finns en liten familjeorganisation bakom allt sådant. I övrigt stoltserade de med att de skrivit ett "avtal" med rumänien om att införa en välfärdsstat. Haha, stor humor. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:39 | |
![]() | Det underliga är att om den lagstiftning de faktiskt säger sig vilja få på plats skulle fungera -- smidig och mer eller mindre omedelbar avhysning vid Eu-migranters olagliga boplatser -- skulle effekten vara exakt densamma som vid ett totalförbud mot tiggeri. Konsekvensetiskt är lagstiftningen som presenteras identisk med ett förbud mot tiggeri. Bara utifrån deontologisk etik är bosättningsförslaget mindre etiskt än ett förbud mot tiggeri. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:44 | |
![]() | "mindre oetiskt än" ska det stå i sista meningen. | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:54 | |
![]() | Många gliringar om att S kopierat M's förslag på twitter nu, men vafan, det är ju ett uppenbart problem som måste lösas. Klart att förslagen kommer se likartade ut bland de statsbärande partierna. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-24 10:54 | |
![]() | lennart. På vilket sätt är avhysning från bosättning identiskt med ett förbud mot tiggeri? Nu såg jag inte riktigt hela programmet men jag får en känsla av att vi inte såg samma program. Jag tyckte att han var väldigt tydlig med att ett förbud mot tiggeri inte var aktuellt. Ang organisaserat tiggeri så ville man förstärka lagen för att försvåra för att människor eventuella utnyttjande svaga gruppers utsatthet. Det gäller då inte bara tiggarna. | |
susila | 2015-06-24 11:07 | |
![]() | Nora, det är svårt att tigga om man inte har någonstans att sova. Vad man kallar det är för mig likgiltigt, jag vill ha slut på gatubajsandet, drällandet med sopor, förstörelsen av parker och naturområden. | |
susila | 2015-06-24 11:14 | |
![]() | AnnaHanna1, ditt inlägg är väldigt fullt av förakt och von Oben-mentalitet. Jag skiter i om nödlidande vill att jag ska köpa snacks åt dem, vilka nödlidande behöver snacks?? Folk ska fucking inte följa efter mig och rycka i min väska. Det är det enda svåra i den situationen. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-24 14:01 | |
![]() | Om alla slutar ge dom pengar åker dom hem eller ? | |
Måns_E | 2015-06-24 14:12 | |
![]() | Visst har S kopierat det förslag från M som de tidigare var så "kritiska" emot. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-24 14:14 | |
![]() | Det är ok att sno andras förslag,om man inte kommer på några försksg själv kanske | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-24 15:02 | |
![]() | (Dumt då att de inte förklarade att det var just det här de menade och istället kallade det för att "förbjuda det organiserade tiggeriet". Men skit samma.) Det är bra att man kommit överens i frågan eftersom det ökar möjligheterna att komma tillrätta med EU-medborgarnas situation. Det är trots allt är det som är det som är viktigt, och inte vem som hade rätt resp fel. | |
Lågintensiv | 2015-06-24 15:28 | |
![]() | Det här landet är skjutet i sank på många fronter. S förstår att de måste ta svenska folket på allvar, annars blir Jimmie Å partiledare. Gott att höra att man skärper reglerna kring den här situationen. Det är helt vansinnigt att EU-migranter skall ha rätt till boende, socialbidrag och förskola för barn - vilket är fallet i min hemkommun. I samma kommun har man brutit vallöftet om mindre barngrupper i förskolan och istället lagt ner förskolor så att barngrupperna blir större. Anledning: socialförvaltningen är hårt belastad ekonomiskt och man behöver spara pengar. No shit. | |
Lågintensiv | 2015-06-24 15:35 | |
![]() | *statsminister. | |
Lågintensiv | 2015-06-24 15:40 | |
![]() | Och om det spelar någon roll, min källa till det jag påstår är min lokala matbutiks tiggarkvinna som jag pratade med senast idag. Socialtjänsten har hand om hennes dotter (säkert ngn slags förskoleverksamhet) medan hon "arbetar". | |
kryddeluntan | 2015-06-24 16:39 | |
![]() | Milde tid, sluta ge dem pengar så försvinner de. Bäddat för SD i nästa val, tyvärr. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-24 18:28 | |
![]() | Försvinner de? Vart? Finns de inte längre sedan? | |
susila | 2015-06-24 18:31 | |
![]() | De försvinner härifrån, Nora, förhoppningsvis till sina egna hemländer. Och det är bra. | |