Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Galadriel111 | 2014-02-25 01:07 | |
![]() | Brukar personen jag ringer till inte svara, så är det tack och hej. Jag pratar bara med folk som vill prata med mig. Jag svarar alltid eller ringer upp så fort jag kan eftersom det kan vara en vän som behöver min hjälp. Vänner växer inte på träd, och dem ska man vara rädd om. | |
| Sote | 2014-02-25 01:09 | |
![]() | Eftersom mina vänner är dom enda som har mitt mobilnummer så är det problemet löst för min del. Jag vet att det är folk jag gillar som ringer om det är mobilen. Är det hemtelefonen är jag mer tveksam. | |
| dinodog | 2014-02-25 07:32 | |
![]() | Råkade ut för en olycka för några år sedan och behövde åka ambulans. Som tur var så hände olyckan utanför min väninnas hus. Vi ringde först ambulansen och därefter min ena son som klickade mig. Blev skitförbannad rent ut sagt, och det fick han reda på när han sedan kom till sjukhuset. Den andra sonen svarade efter ett tag han satt och spelade så han hade inte tid att svara gubevars. Har talat med dem om detta att om någon ringer på deras tlf, så är det ju oftast någon som vill dom något. Deras vänner brukar skicka sms så om någon ringer så är det oftast någon som vill ha tag i vederbörande. Numera när jag ringer på deras tlf så svarar dom. Och man ser ju vem det är som ringer en bekant eller okänd. | |
| Sote | 2014-02-25 07:42 | |
![]() | Tror tyvärr att det kommer bli mer o mer vanligt att man dissar telefonen oavsett om det är mobilen eller hemtelefonen. För egen del så är det alla dessa försäljares fel för trots att man listar sig hos nix så får ju alla som man tidigare nån gång varit kund hos ringa om man finna i deras register och genom åren har man ju varit kund hos diverse ställen. jag är bara aptrött på dom. | |
| Gloria56 | 2014-02-25 10:04 | |
![]() | Har en hemtelefon - en riktigt gammal i bakelit som jag bara älskar att prata i. Har också en nummerpresentatör och struntar i att svara om samtalet eller personen inte passar mej. Mobiler är ett otyg som skapar ett tvång att alltid nå eller bli nådd. Sylvia; Är du tvärsäker på att personen i fråga vill ha med dej att göra? Men....eftersom hon sedan ringer upp så faller den teorin. Såvida hon inte grips av ånger och ändå ringer upp. Kanske har svårt att avsluta kontakten? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-25 10:38 | |
![]() | Suck. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-02-25 10:51 | |
![]() | Mer irriterande när man ringer upp någon som är upptagen med något (t.ex äta) och som därför ger en ovett och bannor för att man stör denne. Som om en annan kunde veta..? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2014-02-25 10:59 | |
![]() | Jag gillar INTE att prata i telefon och ringer det någon som älskar att prata brukar jag säga att vi kan träffas eller så skickar jag SMS. Jag pallar helt enkelt inte att prata med vissa människor i telefon. Inga problem öga mot öga. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2014-02-25 11:00 | |
![]() | Och jag svarar aldrig på hemligt nummer, förutom när jag väntar samtal från t ex landstinget eller nåt. | |
| Dammen | 2014-02-25 12:27 | |
![]() | Min teori är att sedan mobiltelefonen kom med kravet att alla skall vara nåbara jämt och ständigt, så har det nu blivit en trötthet som yttrar sig att man vill inte svara. Själv har jag kopplat både den fasta telefonen och mobilen till NIX - men inte alla samtal stoppas utan försäljare kommer ibland igenom spärren. Har ingen nummerpresentation - det kostar för mycket. Däremot blir jag sur på människor inte frågar när jag svarar "stör jag" utan att jag måste säga att jag äter osv.....Vanligt hyfs skulle kunna ge oss bättre telefonkultur. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-02-25 12:30 | |
![]() | Du kan väl inte rimligen utgå från att människor ska fråga om de stör när de ringer? Att du svarar är ju ett tecken på att du väljer att prata i telefon just nu. Om du inte vill det låter du ju bara bli att svara och ringer upp senare - om du vill. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-25 12:47 | |
![]() | Hej det är ttiittii stör jag ?öppnar jag alltid ett samtal med | |
| Blasse | 2014-02-25 12:48 | |
![]() | För mig är det så att när jag kör bil så svarar inte jag om jag inte har min öronsnäcka på mig utan ringer upp när jag stannat och förklarar att jag körde bil. Men nu är det ju så att det finns dom andra som TS troligen syftar på som även jag upplever irriterande | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-02-25 12:51 | |
![]() | sylvia,om folk klart och tydligt inte svarar och inte ringer upp,är det inte ganska tydligt att dom inte vill ha något med dig att göra,bestäm dig för att inte ringa på ca 6 månader,hör dom inte av sig så glöm dom | |
| temperance | 2014-02-25 14:27 | |
![]() | Jag ogillar starkt att prata i telefon. Och jag har alltid ljudlöst på. Jag väljer när jag vill bli nådd, läsa sms, svara på sms und so weiter. | |
| blue_moon | 2014-02-25 14:50 | |
![]() | Att man svarar när telefonen ringer betyder inte per automatik att man har tid att prata. Det kan ju vara något akut eller viktigt, och då vill man ha reda på det direkt, eller hur? När jag ringer upp mina vänner, brukar jag faktiskt fråga om jag stör. Det verkar artigt och hänsynsfullt, och det gör det lättare för den andra att säga "du, jag är lite upptagen just nu, men kan jag ringa dig om en halvtimme?" | |
| Jumanjia | 2014-02-25 14:56 | |
![]() | Jag är en sån som SÄLLAN svarar i telefonen. Det är för att jag nästan jämnt har den på ljudlöst. Och det har cokså med att göra att jag inte orkar prata i telefonen. Förut älskade jag att prata i telefon. Men nu efter att jag jobbar med Teknisk support på bredband och sitter med många kunder om dagen i luren så orkar jag inte prata så mycket i telefonen. Så jag låter den vara på ljudlöst, sen kollar jag om ngn ringt. Inget elakt men ibland känner jag bara att jag inte orkar mer telefonpratande. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-02-25 14:58 | |
![]() | Jag skiter också i att svara ibland. Härskarteknik. Like a swede. | |
| MiaFredrika | 2014-02-25 15:00 | |
![]() | Sylvia...Jag kan förstå att folk tycker jag är superotrevlig eller nonchalant när jag inte svarar när det ringer, men för mig handlar det om att jag nästan får ångest av bara tanken. Det konstiga är att, det är just att svara som är det jobbigaste, när jag väl har svarat så är det inte så "farligt". Kan till och med hålla en konversation en stund. :) Har ingen aning om varför jag har en sån fobi. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-25 16:36 | |
![]() | Ok, jag förstår, MiaFredrika. :) Jag har tänkt att det kan vara något sånt i de här fallen. Hade jag vetat hade jag haft mer överseende, men alla tycker vi våra "svagheter" är genanta. Titti: 1) De ringer upp utan problem, det har jag skrivit klart och tydligt. 2) De gör likadant mot andra vänner, det har jag också skrivit. | |