Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 68 |
Mobilspel
Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fikonspråk | 2014-02-25 23:06 | |
![]() | apbur: men reaktionerna på bilderna kommer ju av skrämselöverraskningar, det är väl inte riktigt samma sak. Jag tror att allt vi gör styrs av sociala konventioner och att det inte går att skilja dessa från några naturliga instinkter, som väl också har förändrats genom sociala konventioner. Alla de där bilderna verkar visa hur man reagerar på en specifik påhittad rädsla i grupp i samma miljö under samma historiska tid, så att kunna utöka det till en allmänmänsklig reaktion håller jag inte riktigt med om. | |
apbur | 2014-02-25 23:07 | |
![]() | Varför köper du inte den rimligaste förklaringen du fått? Att du upplever att det även är kvinnor utanför tv som gör så innebär ju inte att det då inte kan vara en social konstruktion. | |
SkySpy_ | 2014-02-25 23:10 | |
![]() | Jag köper inte din förklaring för jag anser att du har fel. Jag accepterar den men håller inte med. Jag tror inte att det är en social konstruktion. | |
apbur | 2014-02-25 23:11 | |
![]() | Fikonspråk, SkySpy pratade om stresspåslag som man får i överraskningsmoment. Jag tycker bilderna representerar överraskningsmoment och förvåning kan liknas det om vi ska dela upp i stress/vila vilket jag tycker man kan göra även om det naturligtvis finns en skala. | |
apbur | 2014-02-25 23:13 | |
![]() | SkySpy, du tyckte det var rimligare att det var nån form av andningsteknik? och varför i hela friden skulle bara detta gälla kvinnor? | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:13 | |
![]() | Så det är en biologisk reaktion? Vore intressant att få höra hur du tänkt dig den. | |
SkySpy_ | 2014-02-25 23:16 | |
![]() | Nej. Meningen med tråden var att hitta förslag på vad det kan bero på. Alla olika teorier är välkomna. Vi behöver inte utröna en vinnare här som har en lösning som alla är med på. Ta det inte så allvarligt:) | |
Incidental - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:16 | |
![]() | Ä men va fan......... tvpose ju! | |
apbur | 2014-02-25 23:18 | |
![]() | Ok! Jag tror det är ett diskret sätt att kolla andedräkten på. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:19 | |
![]() | Haha | |
temperance | 2014-02-25 23:21 | |
![]() | Det skulle kunna vara att man vill slicka sig i handflatan. Kan ju vara gött. | |
hfranke | 2014-02-25 23:23 | |
![]() | Tror på att man vet att man ser ut som en idiot med munnen öppen på vid gavel. Jag gör nog också så.... slår handen för munnen för att slippa stå där som en fågelholk. | |
apbur | 2014-02-25 23:25 | |
![]() | Fast om jag ska vara lite seriös så tror jag att det handlar om att söka trygghet för det vet ju alla att tjejer gör. Flickan har hållit sin alfahane i handen innan, eftersom det är sånt flickor alltid gör. Sen när hon blir rädd så tar hon instinktivt upp händerna till ansiktet för det luktar HONOM och då blir hon trygg och hjärtat pickar inte lika snabbt. Då kan hon fånga sitt hysteriska sinne lite och söka med blicken var hennes trygghet tagit vägen och söka upp honom. | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:25 | |
![]() | Haha! | |
SkySpy_ | 2014-02-25 23:26 | |
![]() | Alltså dölja sin förvåning inför något hfranke. Också inne på den linjen | |
apbur | 2014-02-25 23:29 | |
![]() | Om man vill dölja något kanske man inte teatraliskt sätter handen för. Inte så diskret. En hand i ansiktet med två uppspärrade ögon uppfattas ju inte som en neutralläge. | |
hfranke | 2014-02-25 23:37 | |
![]() | Nja kanske inte just att dölja att man är förvånad, sky, för det är väl inget man varken kan eller behöver dölja. Tänkte att det var nåt fåfängt tilltag :) Nu när jag tänker på det så gör ju både små pojkar och flickor så, men hur gör vuxna män? Står ni bara och gapar? Jag ser så sällan förvånade karlar. Tror jag... | |
spongeworthy - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:37 | |
![]() | Jag tror att det är biologiskt betingat. Precis som när bulgaren nickar när han menar nej. | |
apbur | 2014-02-25 23:37 | |
![]() | Hahaha! | |
amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-25 23:40 | |
![]() | Mannen har kanske en långsammare neuromuskulär reaktion som inte snabbt nog processar den motoriska delen av förvåningen, innan det sunda förnuftet hunnit inhibera onödig armrörelse. Jag kanske inte var så fel ute med tramset ändå. | |