Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 19 970 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pubbe | 2014-07-16 22:37 | |
![]() | Ot men med anledning av mindre härliga företag, så måste väl Monsanto nämnas! | |
Labret | 2014-07-16 22:40 | |
![]() | Linders: Jag förstår inte att en frivilligt skulle välja att bo hemma och snylta på sina föräldrar när (om med tanke på dagens arbetsmarknad) en faktiskt har fast anställning? Än mindre förstår jag mig på föräldrar som skulle låta sina barn göra så - känns bortskämt och korkat, ungefär som att lära sin unge att allt är gratis här i världen. | |
Ruckzuck | 2014-07-16 22:40 | |
![]() | Tillbaka on-topic så vilja bidra med att ha med sig en vattenflaska med kranvatten när man är ute, så slipper man köpa vatten... | |
Lollo Bar - Ej medlem längre | 2014-07-16 22:42 | |
![]() | Håller med Rucken, köpa plastvatten eller läsk är dumt. | |
Labret | 2014-07-16 22:43 | |
![]() | Men nu orkar jag inte med OT snack så kommer med några tips till: - Baka eget bröd. Ekonomiskt och hälsosammare dessutom! - Skippa snabbmat och halvfabrikat, laga från grunden. - Införskaffa bikarbonat, det har många användningsområden: ansiktsscrub, lösa upp i vatten mot halsbränna, städa med.. | |
Lollo Bar - Ej medlem längre | 2014-07-16 22:45 | |
![]() | Aktier är inte OT. Aktier är en sparform! Ett sätt att spara. Alla orkar inte baka bröd. | |
Ruckzuck | 2014-07-16 22:45 | |
![]() | Ibland vill man dock inte att det man sparar i pengar ska ätas upp i tidsförluster, så bakning och matlagning kanske inte passar alla... | |
Ruckzuck | 2014-07-16 22:47 | |
![]() | Lollo: Jo alla är nog eniga om att köpa aktier är att spara, men sen exakt vilka aktier och vilka företag som är etiska kanske är lite off topic... | |
Labret | 2014-07-16 22:47 | |
![]() | Lollo: Klart det är en sparform, menade inte att trampa på tårna eller ser ner på tipset utan mera att nu är aktier nämnda och huruvida vilka aktier en ska satsa på eller inte kanske passar bättre i en egen tråd än en för allmänna tips? | |
Labret | 2014-07-16 22:49 | |
![]() | Ruckzuck: All måste vi äta så att laga mat ser jag inte som tidsförlust. Bröd är kanske att ta det ett steg längre. Men jag ser din poäng och allt handlar om hur en prioriterar! (: | |
Lollo Bar - Ej medlem längre | 2014-07-16 22:54 | |
![]() | Jag slängde in en fråga åt mollee som var OT. Det stämmer, ber om ursäkt för det. Men att koka disktrasor? Näää | |
Ruckzuck | 2014-07-16 22:56 | |
![]() | Ladda ner filmer vars upphovsrätt gått ut (vilket sålunda är lagligt och ofta gratis) istället för att gå på bio. Möjligen bara aktuellt för riktigt nördiga cineaster... | |
KJA82 | 2014-07-17 13:04 | |
![]() | Fyll tvättmaskinen med tvätt och tvätta på lägre temperatur om det inte är jättefläckigt. Sparar pengar och miljö. Köp formar till isglass åt barnen och gör egna glassar. Vi har gjort på Proviva här hemma. Gillas av både stora och små :) | |
Rultatultan | 2014-07-17 15:30 | |
![]() | Jag tillbringade gårdagskvällen med att glo på Superspararna. Det första jag lade märke till är att JÄDRAR vad dålig tv 5:an gör! Absolut ingen substans och ingen kontinuitet i det de gör. Så ytterst opedagogiska program! Det andra som slog mig är att det är en tunn linje mellan att vara sparsam och snål. Och att snåla människor tenderar att gå över gränsen till idioti. Åka runt i en bil man utgett sig för att provåka inför ett köp en halv dag? Gå in på snabbmatsrestauranger för att förse sig med ketchup i drickamuggar? Stöld är vad det är. Den däringa maskrossirapen lät dock trevlig även om det inte på något vis skulle vara en besparing för mig. Men en kul grej! | |
Sote | 2014-07-17 15:46 | |
![]() | Ja det där med att göra egen sirap var ju liksom inget revolutionerande i sig. Jag har gjort egen sylt och saft i många många år och ser inte det som att jag är sparsam direkt. Men att göra som han gjorde och sälja en flaska för 125 spänn till ungarnas lärare var ju direkt pinsamt. Jag har gett bort allt möjligt till folk genom åren bara för att glädja dom och skulle tamigfan aldrig ha tänkt tanken att ta betalt. Så gör man bara inte!!Stackars ungars dessutom som fick gå omkring och sälja bröd för att få ihop till sin veckopeng. Inget fel med att barn gör saker hemma men själva konceptet kändes dumsnålt bara. | |
Sote | 2014-07-17 15:48 | |
![]() | oj det här var ju fel tråd dessutom. Läste rultans inlägg bara och tänkte inte på det....sorry. | |
Rultatultan | 2014-07-17 15:53 | |
![]() | Dumsnålt var ett bra ord :) Men det lät som en trevlig familjeaktivitet och det ska killen ha cred för. Det här med att sylta och safta själv - är det egentligen en besparing? Om man räknar med tiden det tar att färdigställa produkten så undrar jag...tid är ju också pengar, liksom. Att hemgjort är godare står dock helt klart! | |
Rultatultan | 2014-07-17 15:55 | |
![]() | Jag klipper för övrigt upp alla tuber för att hitta det där "extra" som alltid blir kvar. Och det kan bli en hel del beroende på hur en förpackning ser ut. | |
kiwiskal | 2014-07-17 18:14 | |
![]() | Om en har pengar över i slutet av månaden - för över dessa på ett sparkonto, oavsett om det är 10kr eller 1000kr. | |
kiwiskal | 2014-07-17 18:15 | |
![]() | För den som inte har ett stående månadssparande dvs | |