Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade53
Mobilspel
Pågående20 054

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kokonut2014-12-30 23:08
Antal inlägg: 508

Å alla stolpar som fräts sönder som får bytas ut av allt hundpiss?

KJA822014-12-31 00:44
Antal inlägg: 213

Sote, du missuppfattade mig.

Någon ansåg att det är dåligt att det ej finns hundlatriner och ser det synonymt med att det är ok att kasta sin skitpåse i naturen alt ej plocka upp efter hunden.
Då försökte jag göra mig rolig genom att skriva att det ej finns särskilda blöjlatriner och att jag därmed har rätt att kasta min påse i naturen.

Självklart kastar jag påsen i en tunna om det finns. Om ej så tar jag med det hem.
Skulle aldrig falla mig in att kasta något i naturen, men det finns säkert idioter som gör det. Har aldrig sett någon blöja kastad utomhus i min hemstad iallafall så man kan ju undra vart du bor, Sote? ;)

mollee - Ej medlem längre2014-12-31 01:02
Antal inlägg: 6087

Alltså, att inte plocka upp hundbajset för att "ingen annan gör det"....
Vissa borde ju inte ha hund! Rent utsagt ansvarslöst i min värld.

Kokonut2014-12-31 10:27

Har du hund.
Plocka upp skiten.
Låt inte hunden pissa på stolpar å dyligt.
Om den nu måste skita å pissa på stolpar å du ej orkar plocka upp ta då en sväng i din trädgård.
Tror allt du plockar upp skitfn där lr låter ni den va där med så man skall klaffsa i skiten??

linenbat2015-01-02 19:12
Antal inlägg: 18

Okej 125... Jag var kanske lite hård mot dig.

Dock plockar jag upp vissa gånger nu ändå om jag tror att min hund kan själv trampa i det senare eller om jag vill kolla avföringen närmare och se vad han svalt, om han svalt nåt och se allmän maghälsa.

dinodog2015-01-02 20:28
Antal inlägg: 4973

Om stolparna ska fräta sönder måste det till väldigt mycket kiss.

Här där jag bor och har bott sedan 1988, har inte en enda stolpe blivit utbytt, och här finns många hundar.

Ja jösses snart ska väl man lära jycken att gå på lådan, som katter gör.

Och inte kan man gå ut i skogen för där kryllar det av älg och rådjursskit.
Och på min gräsmatta skiter vildkanierna stora högar, som hunden gladeligen äter upp, så dom har jag lust att eliminera.
Finns mycket man kan störa sig på bara man vill.

totravel - Ej medlem längre2015-01-02 22:00
Antal inlägg: 4735

Militanta hundägare som medvetet lämnar hundbajs på trottoarerna för att straffa diverse nedskräpare och rökare som lämnar fimpar på marken? Det är bara att applådera det initiativet. Jag ska själv börja gå ut och bajsa på trottoarerna fortsättningsvis för att straffa militanta hundägare. De ska inte klara sig undan den godtyckliga bestraffningen som de själva utsätter omgivningen för, oavsett om de sköter sin sophantering/bajsupptagni ng eller inte. Med lite tur kanske någon hund råkar tugga i sig lite av mitt bajs så att straffet känns ordentligt!

Vilket härligt krig det blir! Alla vadar i fimpar, sopor, hundbajs och människobajs på trottoarerna.

dinodog2015-01-02 22:07
Antal inlägg: 4973

Det finns redan de människor som skiter ute. Här finns det en fotbollsplan och i närheten av den en skogsdunge. Den används frekvent av skitnödiga fotbollspelare. Och min grannes hundar har mer än en gång ätit av skiten. Hon däremot plockar alltid upp efter sina hundar.

totravel - Ej medlem längre2015-01-02 22:07

Vi får även hoppas att detta tänk går igenom i övriga delar av samhällslivet. Två fel blir alltid ett rätt och gynnar alla.......

totravel - Ej medlem längre2015-01-02 22:08

Här pratar vi inte skogsdungar. Här pratar vi trottoarer.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-02 22:10
Antal inlägg: 2728

Suck.

kryddeluntan2015-01-02 23:47
Antal inlägg: 12360

Dubbel suck.

kryddeluntan2015-01-03 00:02
Antal inlägg: 12360

Du är rolig du Totravel, jag kan föreställa mig ett massivt uppror med skitande och rökande medborgare vid trottoarkanterna.

Om inte annat så är det garanterat bra reklam för Sverige, en världsnyhet :-)

125478 - Ej medlem längre2015-01-03 00:31
Antal inlägg: 8332

Visst är det härligt med lite ironi över sättet att "minsann ge igen"...
Lite sandlådenivå på att strunta i... bara därför att "alla andra" gör si och så. :P

ttiittii - Ej medlem längre2015-01-03 00:36
Antal inlägg: 37631

På sommaren försvinner en hundskit på 14 dagar .Folk som inte tar upp skiten efter sina hundar,ta upp skiten i en påse utan att knyta ihop,förfölj hundägaren och stoppa påsen i deras brevlåda.Bodde någon annanstans förut där var det katter så in i h,flyttade till slut,katter som kissar överallt upp på fönsterrutor och på dynor blev till slut för mycket.Vidriga kattägare .Det borde vara förbjudet att ha okastrerade revirpissande hankatter i bostadsområden.

mz_lzrd2015-01-03 09:21
Antal inlägg: 2498

Tittiii, nog för att jag avskyr när folk inte tar upp hundbajs, men ditt råd om att förfölja och stoppa skit i folks brevlådor är en uppmaning till brott. Att inte ta upp hundbajs är inte ett brott. Skärp dig.

Du har själv - enligt uppgifter du själv lämnat här på forumet - minst en okastrerad utekatt, honkatter kissar och bajsar också.

mz_lzrd2015-01-03 09:32
Antal inlägg: 2498

Vad beträffar blöjor så ser man blöjor varstans här omkring i naturen. Det tar 100-tals år för en blöja att brytas ned.

Jag tar alltid upp efter min hund och känner ingen kollektiv skuld för att andra hundägare kanske inte gör det. Det vore som att alla bilförare skulle vara skyldiga till andra bilförares rattfylleri och/eller fortkörningar.

Jag blir rörd över att någon här erbjuder sig att själv skita på trottoarer som hämnd mot hundägare som inte tar upp efter sina hundar. Mer av såna initiativ behövs i samhället. Visst, det kan hända att andra än just den förarglige hundägaren som lämnat kvar skit sedan går på just den, av vår forummedlem, nedskitna trottoaren. Men det är smällar man får ta. Det är värt det. Lite som när man kastar in en bomb i en folkmassa - nån jävla typ lär bli skadad, även om de flesta som skadas kanske är hyggliga människor.

Kokonut2015-01-03 11:33

Ta ex hundmässan på svenska mässan i gbg nu.
Dom har kallat in extra städare som går utanför mässan å plockar upp hundskit å spolar.

Här skall då dessa ägar kamma å tvätta å klä ut sina hundar. Man bara flabbar.

Men sen går dom ut å sprättar med jyckarna å skiter ner hela stället.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-03 11:40

De har i alla fall en hobby.
Din hobby verkar vara att klanka på andra.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-03 11:48

Sprätter annan skit omkring dig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?