Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-04-05 17:18 | |
![]() | WildaLi - var det allt du hade att säga till någon som faktiskt gjorde vad du bad om: delade med sig av erfarenhet av att leva i ett av de utpekade områdena? :O Idag har jag varit ute på min uteplats, tagit emot påskkärringar och gett dem godis och varit ute och lekt med hunden i ett av de stora grönområdena. Hur bor du själv? | |
WildaLi | 2015-04-05 19:25 | |
![]() | Gnillot Jaha, då uppfattade jag dig fel kanske :) Tyckte mest du poängterade att man inte kan grunda något på en opinionsartikel i en tidning om än välrenommerad om att de här no-go-zonerna existerar. Men det är ju bra att du inget märker och känner dig trygg för så ska det ju vara. Jag bor rätt ensligt lite ute på landet strax utanför tätorten. | |
Mormodern49 | 2015-04-09 17:11 | |
![]() | Nej det gör jag inte , men här runt GBG finns det några stycken , exp Biskopsgården , Bergsjö ,Angered mm . Dit skulle jag inte sätta min fot i frivillig | |
_kalina | 2015-04-09 17:37 | |
![]() | Biskopsgården blev tyvärr no-go sen mitt andrahanskontrakt löpte ut. Väldigt synd då jag bodde bekvämt, prisvärt, hade trevliga grönområden nära och trivdes med atmosfären. | |
Sote | 2015-04-09 17:47 | |
![]() | Wilda li- Kan inte låta bli att undra varför du ställer frågan öht? Du skriver att du vill utbyta erfarenheter med dom som bor i såna områden men själv bor du ute på landet och har alltså inga sådana erfarenheter att dela med dig av själv. Blir ju ett rätt magert utbyte tänker jag. När du dessutom får ett svar från en som faktiskt bor där så verkar du inte intresserad vilket får mig att gissa att du kanske mest är ute efter negativa erfarenheter och ett positivt svar inte ger nån glöd i debatten. | |
Mormodern49 | 2015-04-09 17:56 | |
![]() | Vad bra skrivet Sote . | |
kryddeluntan | 2015-04-09 18:30 | |
![]() | Håller med föregående skribent | |
Minta | 2015-04-09 18:43 | |
![]() | Huvudet på spiken Sote. | |
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-04-10 05:24 | |
![]() | Böjd att köpa Sotes analys... | |
WildaLi | 2015-04-11 03:55 | |
![]() | Sote Gnillot Minta Kryddeluntan Mormordern49 Intressant (eller tragiskt) hur resonemanget går när ni drar era snabba slutsatser. Jag måste alltså BO i området just NU för att ha erfarenheten alltså? Räcker inte att jag bott i området i tio år, vistats i området dagligen och har ett barn som gått i skolan där senaste sju åren. Bra, då vet jag det. I området finns i dagsläget ca 90 IS-anhängare (och nej det finns ingen källa från SCB på det. De har alltså inte skickat ut några enkäter där fråga 3 B har svarsalternativ; Är du IS-anhängare kryssa här) som finns att läsa nånstans som bevis. För mig räcker det att de som är insatta och kommer från de här länderna förklarar och berättar för mig och visar mig på vissa människor jag ska hålla mig undan. De håller även sig själv undan från dem av rädsla för att stöta sig med dem=bli avkrävda engagemang i IS-rörelsen, att säga nej är förknippat med direkt livsfara för dem och deras barn alltså flyr de också fältet. Och ja, no-go-zones står just för att problematik av alla de slag är stor och överväldigande för samhället så det är liksom inte märkligt OM många upplever det som ett problem. Det är samma i detta området att det finns avgränsade områden där oroligheterna inte är så stora och de upplever säkert det som problemen inte är så stora såsom Gnillot beskrev. Vad jag reagerade på som Gnillot skrev var avslutningen;"en opinionsartikel är inget bevis för nåt. Avslutar med att beskriva en riktigt Bullerbydag för att liksom riktigt poängtera att allt är hitte-på. Det är precis sånt man alltid får höra av de som aldrig varit i skottlinjen i de här områdena i stilen eftersom JAG inte upplever några problem så finns där inga problem, det är som du hittar på för egen vinning. popsomfan I detta området har det satsats ENORMT på precis ALLT som finns att satsa på med NOLL i resultat på alla fronter. Med din retorik är nollresultatet alla Sverigevänners fel. I rest my case....... Bisonbox Till dig vill jag säga att det är kanske lika farligt att dra för stora växlar från den sidan som INTE har någon personlig erfarenhet. | |
bolo | 2015-04-11 07:49 | |
![]() | Och vad har dessa no-go zoner gemensamt..? | |
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-04-11 08:01 | |
![]() | Det ÄR en opinionsartikel, med starka ord och utvalda citat. Polisens rapport ser annorlunda ut. Jag förnekar inte att et finns områden med problem och problem med områden. Men att utmåla vissa områden som obeträdbara krigszoner är lite märkvärdigt för någon som bor gott i ett av dessa utpekade områden. Och att du väljer att starta en diskussionstråd som du sedan inte följer upp och där du inte bemöter eller delar med dig av din erfarenhet lämnar liksom målet öppet för spekulation. Då ser det, oavsett vad du egentligen avsåg mer ut som om du vill bevisa en tes än diskutera ett fenomen. | |
WildaLi | 2015-04-11 09:28 | |
![]() | Gnillot Jag ställde en fråga i tråden vilket jag väl måste ha rätt att göra även om jag inte hade haft egen erfarenhet, eller? Jag har fått en fråga om var jag bor vilken jag svarat på. För övrigt har ingen visat nåt intresse eller frågat efter mina erfarenheter. Och nu tycker du jag har "lämnat öppet för spekulationer". Något märkligt resonemang. Återigen, det är ju trevligt att du bor gott och inte märker av några problem för så tycker jag det ska vara i ett samhälle. Det är ju dock inte ett likhetstecken med att andra lever lika gott och tryggt som du gör. | |
WildaLi | 2015-04-11 09:30 | |
![]() | Bolo Det har beskrivits innan i tråden vad som kännetecknar dessa no-go-zoner | |
überzitron - Ej medlem längre | 2015-04-11 09:52 | |
![]() | Jag bodde tidigare i en want-to-go-zone. Det vimlade av polisbilar på gatan. Längst upp på gatan fanns Europabagarn. Stans godaste syltmunkar och wienerbröd. Ugnsvarma. Polisen var stammisar där förstås. | |
WildaLi | 2015-04-11 10:13 | |
![]() | überzitron Frågan är varför du känner dig manad att kommentera i en tråd med rubriken; Bor du i någon av Sveriges no-go-zoner | |
Måns_E | 2015-04-11 10:39 | |
![]() | Har du erfarenhet eller har du inte WildaLi? Varför inte spela med öppna kort från början i så fall? Jag har bott i Rågsved och Norsborg, det var betydligt bättre än sitt rykte, även om det såklart inte var så kul att min bil blev stulen. | |
Måns_E | 2015-04-11 10:52 | |
![]() | Fast allvarligt talat, nu så tittade jag på rapporten och ser att jag tydligen nu bor i en nogo zon, dock med Stockholms högst stigande bostadspriser och tryggt såvitt jag vet. Även Täby-Vallentuna fanns med på listan. | |
Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2015-04-11 10:53 | |
![]() | Du får skriva vad du vill, jag har inte sett någon försöka hindra dig. Men du är medaktör i hur du tolkas. | |
Måns_E | 2015-04-11 11:19 | |
![]() | Hela Trollhättan, hela Enköping och hela Laholm finns med liksom Majorna i Göteborg, Täby-Vallentuna i Stockholm samt Enskesedalen i Stockholm som är ett villaområde där priserna ligger någonstans mellan fyra och tio miljoner. Då har jag visst bott i en nogo zon till, Majorna i Göteborg. Däremot så är tydligen Rågsved en go zon. | |