Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 514

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2016-01-01 10:52
Antal inlägg: 37631

Grjen är markolio,Att inget ska glömmas bort

markoolio5 - Ej medlem längre2016-01-01 13:08
Antal inlägg: 1825

Jo, precis ... för Sverige är i en djup ekonomisk depression på grund av ett krigsskadestånd, har avmilitariserats på grund av sin aggressivitet och folket behöver någon att skylla sitt lidande på när de går med skottkärror fulla av snudd på värdelösa sedlar till bagaren för att få tag i en limpa innan inflationen har svalt värdet på det de har i skottkärran.

Då, som en skänk från ovan, kommer en f.d. bitter korpral från kriget Sverige förlorade och håller eldiga tal om hur kränkt nationen är av denna orättvisa särbehandling utan att kunna bli ifrågasatt eftersom informationsteknologin ligger femtio år fram i tiden. Och för propagandans skull bildas det små illegala miliser som armén eller polisen inte kan ingripa mot eftersom den ju inte finns, så går dessa runt och river ner övriga partiers valaffischer och sätter upp den skräckinjagande blåsippan istället.

Sedan anordnas det ett OS för att visa omvärlden hur ofantligt pompösa och handlingskraftiga svenskarna är, därefter tar partiets milismän och invaderar några kringliggande mindre länder trots överhängande hot från övriga Europa om att ingripa militärt om så göres. Efter detta upprättar man arbetsläger och förintelseläger och försöker att utrota en eller ett par folkgrupper som till snudd på 100 % befinner sig utanför landets gränser. Jo, men det verkar ju rimligt ...

ttiittii - Ej medlem längre2016-01-01 16:18

står man sig slätt i en debatt gå det alltid att byta ämne,Men det ser illa ut,Sverige är under uppbyggnad det har kommit massor med invandrare flyktingar assylsökande kalla dom vad du vill en del ser dessa människor som ett hot andra ser dom som en räddning.Dom fega sverigedemokraterna ser till att dom har en hudfärg som inte passar och att dom kostar pengar,Om man nu klumpar i hop dom och kallar dom "nysvenskar" för att det ska bli lättare och mer komprimerat att skriva,Så kommer dom med trauman tyvärr men det tjänas det pengar på det är inte optimalt men endå pengar,jag ser städer i Norrland som står tomma jag ser tomma skolor tomma hus och där det inte finns hus behöver det byggas hus det ger jobb,Vad är det brist på i Norrland exakt just jobb det kommer behövas lärare förbindelser bussar dagispersonal skolmatsbespisning leverantörer åkerier sjukhus läkare vaktmästare vägar måste rustas upp bibliotek byggas sfi lärare utbildas,Sen kommer alla dessa nysvenskar ha hobbyn som kostar pengar mm,jag vill Ha ett levande Norrland jag vill inte att Norrland ska avfolkas och allt ska ner till stockholm,Och då säger någon blixtsnabbt dom vill inte bo där några få har vägrat men nu är det på väg att fyllas på och det kommer att bli gott

markoolio5 - Ej medlem längre2016-01-01 16:44
Antal inlägg: 1825

Byta ämne??? Genom att förklara för dig under vilka omständigheter nazisterna kom till makten i Tyskland under mellankrigstiden när DU säger att det som händer nu är "en repris på vad Hitler gjorde"? Är det faktum att jag bemöter det du häver ur dig utan någon som helst sund eftertanke vad du kallar att jag står mig slätt i debatten?

Eller menar du att du själv stod dig slätt i debatten när du drog din Hitler-liknelse? Mig veterligen var det nämligen du som framhöll vikten av ideologisk historia, om du nu vill kalla detta OT/byta ämne.

Och om du nu ansåg att du tog diskussionen "tillbaka till ämnet" igen med ditt senaste inlägg tycker jag att du ska titta på TS fråga.

ttiittii - Ej medlem längre2016-01-01 22:42

det är viktigt men alla vet det redan,sd kommer från nasismen www.youtube.com/watc...nh 4xeL7I3Q

micro1132016-01-02 01:04
Antal inlägg: 17540

ttiittii
Ja, precis som drottningen och Kamprad ... Du handlar väl inte på IKEA och protesterar mot Nazisterna i kungahuset också hoppas jag...

Dåligt producerad filmsnutt där det gör långsökta försök att tillskriva SD en massa ansvar för saker de knappast styr över ..

Dessutom - lite komiskt att försöka få Sveriges Israelvänligaste parti som judehatare ..

När får vi se en film som berättar om politiken som faktiskt fördes och hur Sveriges krav låg bakom J:et i judepassen, så vi kunde avvisa dem direkt ..

Fast det blir ju inte lika kul förstås ...

Frasse2 - Ej medlem längre2016-01-02 11:26
Antal inlägg: 1465

Man kan tycka vad man vill om invandring men att rösta på en bunt nassar pga en fråga är enbart beklämmande.

micro1132016-01-02 12:22
Antal inlägg: 17540

Frasse2
Eller så kan man vända på resonemanget och säga att;

"Att avstå från att rösta på ett parti för en fråga är beklämmande" ..

carlmartin - Ej medlem längre2016-01-02 12:25
Antal inlägg: 4590

Det tycker jag var en fördomsfull och osann kommentar. Och ett exempel på att skribenten tycker att det är ok att bunta ihop folk och säga fula ord om dem. Jag tycker inte att det är ok. Någon som håller med? Gärna någon som inte gillar sd, men ser poängen i att låta bli att dra alla över en kam.

janne1212122016-01-02 12:54
Antal inlägg: 4722

Jag gillar absolut inte SD men ser att dom har en viktig poäng som dom flesta andra partier vägrat att addressera.

Jag känner ett antal godhjärtade, empatiska och älskvärda människor som röstar på SD, inte för att dom ogillar flyktingar, men för att dom är rädda för den utveckling vi ser i Sverige idag.

Frasse2 - Ej medlem längre2016-01-02 13:12
Antal inlägg: 1465

Ja det var rasistiskt och dumt av mig, alla människor har ju samma värde...

AnnaHanna12016-01-02 13:44
Antal inlägg: 96

Jag skulle aldrig rösta på sd!! Jimmie Å har putsat fasaden, men under ytan är det ruttet och ser man inte det är man blind. Så enkelt är det!

ambulanss2016-01-02 17:10
Antal inlägg: 2

En fråga Carl-Martin: Finns ju ledande SDare som sagt att när de får makten ska de göra upp med journalistkåren. Ser du det som något problem då eller är det lika lugnt för det utifrån dina vyer? Anser du att SD är ett demokratiskt parti?

carlmartin - Ej medlem längre2016-01-02 17:59

Ambulans - De är ett demokratiskt parti tills de gör något som är odemokratiskt. Då kan man anklaga dem för det - inte innan.

Frasse - nej det var inte rasistiskt. Om du inte menar att det är fel på dem för att de flesta av dem kommer från sverige - då har du naturligtvis rätt i att din kommentar var rasistisk :) Hur står det till med intellektet egentligen?

Lågintensiv2016-01-02 18:09
Antal inlägg: 3228

Ambulans: du frågade inte mig men ja, det är problematiskt som fan. Och i linje med deras uppsåt att styra konsten.

Sharky682016-01-02 18:20
Antal inlägg: 1112

Socialdemokraterna - har en smutsig historia som de försöker låtsas som om det aldrig hänt.

Rasbiologiska institutet
Tvångssteriliseringar

carlmartin - Ej medlem längre2016-01-02 18:37

Jag letade i 5 min, efter artiklar som handlar om att hålla sd utanför inflytande (se nedan). Jag förstår att man känner sig hämndlysten inom sd. Samtidigt tycker jag att man inte ska lägga sig i vad tidningarna väljer att skriva - så om sd i framtiden gör det kommer jag med största sannolikhet tycka att det är dåligt. Jag väntar dock med att fördöma det tills det faktiskt har hänt :)

www.expressen.se/led...d- utanfor/
www.kristianstadsbla...nf lytande/
www.st.nu/opinion/ha...en -utanfor
hallandsposten.se/as...go rdningen
da.se/2015/05/hall-u...er g-batra/
www.dagensmedia.se/e...na -6211990

magnusito2016-01-02 18:39
Antal inlägg: 4942

Det visar på människans omdömeslöshet, kortsiktighet och historielöshet.
Det är totalt oförsvarbart att rösta på nazister.

Lågintensiv2016-01-02 18:40

Ja, hur SD behandlats i många sammanhang är också icke-demokratiskt.

Lågintensiv2016-01-02 18:41

Magnusito, no offense men visar du inte prov på samma historielöshet när du använder dig av ett sånt kraftuttryck? Nazisterna gasade ihjäl människor. SD av idag består av många olika kategorier människor, bland annat invandrare.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?