Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 3 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 19 262 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Skedvi | 2016-11-17 21:53 | |
![]() | Fattar ej varför folk blir kränkta för att Dylan inte vill åka till Stockholm i December(vem fan vill det) och sitta på en tråkig middag med folk han ej känner för att ta emot ett pris som han ej bett om. Om något så gillar jag Dylan mer nu. | |
llvv - Ej medlem längre | 2016-11-17 22:53 | |
![]() | Nobelpriset som alltid ska ha verkat vara så superspeciellt,noga,och nåt som är så hedransvärt? Ja,nu fick nobelprisakademin känna sig lite billigare då självaste Bob.D visar en mera nonschalant sida med att då inte visa sig såå..jättenoga med att avhämta sitt pris på plats de snaraste presis,som då ansvariga nobelprisakademiutdelare förmodligen hade trott! Som ett skämt hela alltiohop egentligen! Tror faktiskt det är rätt medvetet gjort av B.D! Vilket någon sa också på TV häromdagen som då känner till B.D syn på de överfinade stuket i världen! | |
llvv - Ej medlem längre | 2016-11-17 22:58 | |
![]() | Bob.D är såattsäga en väldigt enkel person som person,och gillar nog just därför inte en massa förfinat pompa å ståt stuk,även om folk röstat fram honom som N.P.T. | |
llvv - Ej medlem längre | 2016-11-17 23:17 | |
![]() | dessutom är ju B.D upp i åren kommen! vad fan bryr han sig om nåt N.P , han blir ju inge sämre utan nobelpris heller för den delen! | |
kryddeluntan | 2016-11-17 23:20 | |
![]() | Det är väl klart att folk blir kränkta över att han inte kommer och får skaka tass med kungen, sitta på en aplång middag, konversera med drottningen, hålla tacktal över det ytterst förnämliga Nobelpriset, det finaste vi har i vårt Lilla hörn av världen. Han går sin egen väg och har alltid gjort det. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-11-17 23:24 | |
![]() | Jag tror att han är rätt folkilsken av sig. Jag tycker att det verkar så när man ser de dokumentärer han medverkar i :) Full respekt för att han inte vill vara en del av "den fina nobelvärlden". | |
llvv - Ej medlem längre | 2016-11-17 23:35 | |
![]() | Ja,å dedär med N.P:et i t.ex. då just litteratur!? Alltså? Vad är de för ena som sitter där å bestämmer om vem som ska vinna i litteratur? Oftast är det nån person som vinner priset,och som inte knappt nån enda käft ens känner igen av vanligt folk i vanliga enkla kläder i vårt land Sverige,där då ``Självaste N.P då t.o.m. delas ut!?! Och sedan dehär med Nobelprisutdelningarna i övrigt då? Okej! Visst är det väl bra att det finns duktiga fysiker, och inom kemi,medicin och liknande som då gör nåt bra i utvecklingen för både miljö och männiksa,och som såklart kan få en uppvaktning och ett pris för detta! Men de verkar ju som om hela jävla släkten måste vara med varje nominerad Nobelpristagare,och sitta där frossa och käka dyrt upplaggd och serverad mat,plus dessutom förstås betalda hotellrum,flyg m.m. m.m. till alla dessa!? Varför ska hela jävla släkten också bli bjuden på allt detta egentligen? de räcker väl med att varje enskild Nobelpristagare endast kommer själv. Men de verkar tydligen finnas överflöd av pengar att strö ut från Nobelprisakademin!!!?? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-11-18 00:04 | |
![]() | Det är en fond som förvaltar Alfred Nobels testamenterade pengar. Alfred ville att litteraturpriset ska tilldelas en författare som "under det förlupne året hafva gjort menskligheten den största nytta" genom att skriva "det utmärktaste i idealisk rigtning". Han tyckte visst att litteratur är viktigt även om det inte räddar liv eller kan ätas :) Jag håller med honom. Jag tycker att det är bra att han ville att hans pengar skulle används till detta. Släkten får gärna komma med för min skull - det är inte jag som betalar :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-11-18 00:04 | |
![]() | Och ingen annan här heller, tror jag. | |