Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade16
Mobilspel
Pågående19 088

Forumkategorier

Användare Inlägg  
majblomma - Ej medlem längre2005-10-20 23:37
Antal inlägg: 173

tycker det är mycket störande när bilister och även busschafförer kör och pratar i mobil samtidigt

Vigdir2005-10-20 23:41
Antal inlägg: 3722

Folk som inte stavar rätt av rent slarv och ointresse. Och som Nemi, folk som misshandlar språket. Folk som särskriver - och sedan säger att det "ju inte spelar någon roll, man fattar ju ändå". Andra stör sig på mig, eftersom jag är en odrägligt besserwissande språkpolis!

black annis - Ej medlem längre2005-10-21 12:28
Antal inlägg: 17

jag stör mig på människor som stör sig på andra människor ingen är perfekt och man ska inte kasta sten när man sitter i glashus

Tjoacim2005-10-21 12:51
Antal inlägg: 115

black annis har rätt i det hon säger, ofta är det dom som klagar mest som stör mest, sopa framför din egen dörr först...

K-Nap2005-10-21 16:01
Antal inlägg: 232

sant sant, men det är bra mycket enklare att klaga . . . . .

Blue Ztar2005-10-21 16:20
Antal inlägg: 1065

Jag stör mig på människor som stör sig på människor för att dom stör sig på andra människor.
Jag tycker det är helt naturligt att tycka att vissa människor borde bete sig på ett annat sätt. Som jag tex skrev tidigare så kan jag störa mig på människor som kommer för sent. Det gäller även när jag kommer för sent. Tyvärr så har jag inte den känslan när sängen har mig i sitt grepp tidigt på morgonen...

pilutta-dej2005-10-23 00:19
Antal inlägg: 1689

Jag stör mig på mig själv när jag stör mig på andra människor, som idag när jag åkte in till stan (Stockholm) och blev olidligt irriterad över folk som gick i bredd eller för långsamt som om det var en komplott för att se till att just jag inte kom fram. Kunde jag ha listat ut det i förväg , eller, att det är mycket folk som rör sig i centrala Stockholm en lördag? Jo naturligtvis visste jag det och blev som sagt var våldsamt irriterad på mig själv för att jag blev så irriterad.

Vigdir2005-10-24 23:15

Så länge man vet att andra stör sig ungefär lika mycket på en själv som man stör sig på andra är det nog rätt lugnt. Och så länge man har litet distans, typ... (som blueztar och pilutta-dej skriver). Jag vet ju som jag skrev förut att jag är fullkomligt odräglig i vissa fall, men annars är jag rätt rar. Och det antar jag gäller resten av mänskligheten också. Liksom.

Nemi2005-10-24 23:19
Antal inlägg: 5952

Alltså, skulle man inte reagera på andra och deras beteende vore man inte mänsklig :) Sen gnäller man olika mycket givetvis :) Jag tycker denna tråd mest är en kul grej :) Å se om det kanske finns nåt jag gör som kan anses störande :)

Vigdir2005-10-24 23:21

Exakt, Nemi!

pilutta-dej2005-10-26 20:18
Antal inlägg: 1689

Jag stör mig på folk som de vill bjuda mig på te (härligt, tänker jag och tror att det handlar om te, ni vet drycken man gör av bladen från tebusken), och så undrar de vilken sort jag vill ha. Vadå, Darjeeling eller nån annan sort, tänker jag, men jag är inte så kunnig på de olika märkena och ursprungsorterna, så jag frågar vad de har och då börjar de prata om chokladmintte och en massa andra konstigheter. Om jag vill ha choklad säger jag väl det och inte te! Jag vill ha te som smakar te, med en skvätt mjölk i. Värst i kulturskymningen är alla som tror att Earl Grey är "vanligt te", dvs inte smaksatt. Det är ju för tjyven smaksatt med bergamottolja! Var vänliga, alla kloka betapetspelare, och sprid denna information över världen!
Sen är det ett problem för mig att dessa vänliga tebjudare ofta är människor som jag tycker mycket om!

Mikael2005-10-26 20:25
Antal inlägg: 207

Jag stör mig på folk som ståkissar och inte fattar att det skvätter överallt vilken teknik man än använder sig av.

RAINBOWCHILD2005-10-26 21:00
Antal inlägg: 15

Kan bli riktigt arg när folk försöker försvara sig efter att man sagt till dem.

Tex var på bio för ett tag sedan. Efter typ 10min hör jag hur en kvinna börjar tolka filmen till en grabb. Självklart säger jag till henne att sluta prata. Då ställer hon sig upp och börjar skälla ut mig och snacka om hur hennes son inte förstår engelska.

Efter några hugg från hennes sida ställer jag mig upp och säger argsint men inte högt "Sitt ner och håll käften NU!" Varpå hon skönk ner i stolen direkt följt av applåder från resten av biosalongen. sista stycken e bara önske tänkande =(

hon2005-10-26 21:58
Antal inlägg: 5144

Stör mig på äldre människor som säger "det var bättre förr".
Stör mig på äldre när dom säger "men du är ju fortfarande ung".
Stör mig på folk som tror dom är bättre än någon annan.
Stör mig på folk som gnäller för minsta lilla.
Stör mig på folk som gnäller över att dom minsann kommer från förorten.
Stör mig på folk som söker bekräftelse.
Stör mig på alla jävla morsor med barnvagnar som tror dom spelar bowling med människorna runtomkring.
Stör mig på människor som tror hela världen kretsar kring dom.
Stör mig på människor som knullar fram barn för det är modernt.
Stör mig på folk som säger att hemlösa borde "bara rycka upp sig".
Stör mig på folk som tror dom är "sex and the city".

Gud va jag stör mig. shit.

kalix712005-10-26 22:07
Antal inlägg: 64

Jag stör mig på folk som tuggar med öppen mun och slaskar med maten. När jag ska försöka sova stör jag mig på alla ljud, även när flugorna fiser.
Mest stör jag mig på mig själv för att jag ibland tenderar bli omotiverad, ostrukturerad, slarvig och har noll karaktär när det gäller godis.

JuliettaBabe2005-10-26 22:07
Antal inlägg: 8

Jag stör mig på taxibilar som kör som galningar samt killar som står framför spegel längre än tjejer och killar som tror att de är världens navel.

Niinan2005-10-26 22:23
Antal inlägg: 111

Håller med Kalix71...tyvärr...:)

HumbleBug2005-10-28 00:16
Antal inlägg: 1836

Varför ska man gå omkring och störa sig på andra? Är det nåt som man inte uppskattar med andra så är det väl bara att tänka på annat.

Är det inte så att varje gång man stör sig på något, så är det i själva verket en påminnelse om egna svagheter?

Oj, vad alla kommer att störa sig nu, på mitt "beskäftiga" inlägg. Varför lyssna till en clown?

garde_2005-10-28 01:17
Antal inlägg: 6

jag stör mig på människor som inte förstår att min skolas matsal har en in och utgång utan måste tränga sig förbi alla som står i kö för att komma ut samma väg som de kom in.

sen gillar jag inte människor som tar allting på för stort allvar.

_-Marcus-_ - Ej medlem längre2005-10-28 07:21
Antal inlägg: 139

Stör mig på alla konflikträdda människor som inte vågar stå upp för sina åsikter. Sådana som klagar på ideér, men sedan inte har några vettiga ideér själv att komma med. Och personer som med "vacker prat" om sig själv och sina erfarenheter försöker framstå som bättre. *gäääsp*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?