Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-17 23:35 | |
![]() | fast det kanske var en vuxenanekdot... ;-) | |
| MotherGoose | 2005-11-19 01:24 | |
![]() | På tal om lustiga ord från barn så sa min äldste son dagen före julafton ifjol följande när vi passerade en gavelexponering julöl i en livsmedelsaffär: Mamma Bajs, det är öl jag vill ha. Mamma ville sjunka genom golvet... | |
| Vigdir | 2005-11-21 17:21 | |
![]() | Jag har försökt hålla mig, men... Min absoluta favorithistoria från små barn står min bror för. Vår mor var dagmamma, och hade för tillfället en liten gosse med rätt trasslig bakgrund som dagbarn. Brodern var fyra, dagbarnet fem, och dagbarnet ville imponera på sin unge lekkamrat. Följande dialog utspann dig (avlyssnad av mor): Dagbarn: "När jag blir stor ska jag ha ett luder" Bror: tittar ointresserat, fortsätter leka Dagbarn (med eftertryck): "När jag blir stor då ska jag ha ett luder och då ska jag knulla!" Bror (med nyvaknat intresse): "Jaa, kan man göra det med batterier, då ska jag göra det med!" Till saken hör att brodern numera är elektronikingenjör och sysslar rätt mycket med bl.a batterier... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-21 22:25 | |
![]() | Tja Vigdir. (TACK för det goda skrattet...) då är det väl dags för min värsta/dråpligaste då... Min dotter var sex och skulle gå och lägga sig. I vanlig ordning skulle jag sitta på sängkanten en stund så hon kunde bubbla ur sig alla tankar och saker hon varit med om under dagen. (Hon har alltid varit VÄLDIGT verbal...) Så plötsligt kommer det: - Och vettu mamma, när Karin sover över hos mig brukar vi prata snusk! - Jaså, varför gör ni det då? - Amen mamma, vi måste ju förbereda oss för att bli knullade fattar du väl! Det tog mig mycket lång tid att hämta mig från den pratstunden... | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-21 22:57 | |
![]() | Herregud, är det vad som väntar mig?! Mina barn är gudskelov små fortfarande... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-21 23:14 | |
![]() | jepp, men till saken hör att ingen av dem naturligtvis visste vad ordet betydde. var de snappat upp uttrycket "att bli knullade" är för mig ännu en gåta. men det gjorde mig aningens konfunderad... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-03-10 17:23 | |
![]() | www.falukuriren.se/a...?i d=513278 Här har vi gossen som har allting klart för sig! Tänk att bara vara sex år och redan veta att fästingar inte fattar någonting! | |
| HappyU | 2006-03-10 17:42 | |
![]() | En kompis till mig, hennes dotter kunde inte säg R, hon bytte sonika ut R till L, så hennes bror hette Lobert.. När dottern tyckte att hennes mamma tjatat tillräckligt länge om att hennes bror faktiskt heter Robert så stängde hon in sig på sit "lum" och tjurade.. Hon kom ut en bra stund senare och sa "harrå harrå"... | |
| Spyan | 2006-03-10 21:04 | |
![]() | detta påminner mej om en kompis lillebror..... dom är religiösa och håller till i kyrkan väldigt mycket. så i alla fall, lillebrodern (peter) kunde av någon anledning inte uttala K, så det blev T istället. en söndagsförmiddag när peter vad sådär runt 4 år satt dom på gudstjänst i kyrkan, varpå peter utbrister: "-Pappa! Jag har ett hål i fittan!" fast det skulle ju vara fickan då.... | |
| mindottersmo | 2006-03-10 22:04 | |
![]() | Min dotter, då ca tre år: Mamma, har du en bäbis i magen? Jag: Nej. Dotter: det ser ut som det mamma. Jag: man kan ha tjock mage ändå gumman. Dottern funderar och sen säger hon: det ser ut som du har en bäbis i rumpan också..... - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hmm, betyder nog att jag borde träna lite kanske, skrattade i alla fall gott då och det är ett härligt minne. | |
| Amandarin | 2006-03-10 23:27 | |
![]() | Jobbade på ett dagis för någon sommar sen och en liten pojke hade lite talproblem, han blandade ihop konsonanterna nästan ur som helst; "Flöten fåd jag fitta här?" "Nu toppal dag ned den häl i fittan." | |
| Pastor Green - Ej medlem längre | 2006-03-13 20:19 | |
![]() | Jag har aldrig förstått mig på det här med att idealisera barn och vad som nu kan komma ur deras outvecklade struprör. När jag läser vad vissa telningar här har undsluppit sig undrar jag: Hur står det egentligen till med barnuppfostrandet idag? På min tid bestraffades såväl verbalt som fysiskt ohyfs! | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-03-13 20:29 | |
![]() | Ja, och det märker vi ju alla vad det inneburit! | |
| Jonna_P | 2006-03-13 21:59 | |
![]() | eftersom jag jobbar med de små liven hör jag saker dagen in och ut... bäst änsålänge är J. som kissat på sig, hon berättar detta för mig genom att säga: - Dumma bysor, pinkat på dom. Eller idag, H kommer och säger: Snoppemannen glad, hrmm hört det från pappa. :D V även han med ljudningssvårigheter: da dä dej dajsa. (jag är kär i dig Kajsa) hjärtat smälte totalt | |
| _victoria_ | 2006-03-13 22:11 | |
![]() | Min storebror, min storasyster och jag brukade (när vi var små) få önska middag när vi var och hälsade på hos farmor och farfar. För att det skulle bli rättvist turades vi om att önska mat och det kändes ju som hundra år mellan gångerna man fick önska. Hur som helst så var det min tur. Jag och mina syskon hade bråkat och när farmor frågade vad jag ville ha så svarade jag: "Jag vill ha köttsoppa!" "Köttsoppa?" säger farmor lite konfunderad och fortsätter: "Men du tycker ju inte om köttsoppa" "Nä, men det gör inte Annelie och Andreas heller!!!" Farmor gjorde köttsoppa och aldrig hade den smakat så gott :P | |
| _victoria_ | 2006-03-13 22:29 | |
![]() | Kan berätta en till :) En gammal klasskompis till mig, Johan, berättade om en händelse från när han var liten. Johan och hans mamma hade blivit bjudna på fika hos en väninna till mamman. Väninnan räcker fram kakfatet och Johan tar en bulle. Då säger Johans mamma: "Johan, vad säger man då?" "Får man en till?" Min kompis brorson Edwin brukar säga många roliga saker. En gång hade han fått tillstånd att vara uppe längre, men bara om han var tyst så att hans lillasyster (som då var bebis) skulle kunna sova. Men Edwin sjöng och stojade medan han lekte och pappan säger lugnt: "Edwin, du måste vara lite tystare. Wilma ska sova" Edwin är tyst en lite stund, men sen börjar han leva om igen, denna gång ännu högre. Pappan säger till, lite strängare: "Edwin, nu lyssnar du på mig! Wilma ska sova och hon kommer inte kunna göra det om du lever om så här!" Edwin lugnar ner sig igen, men det dröjer inte länge innan han för ännu mer väsen av sig än tidigare. Pappan känner att tålamodet är slut och höjer rösten: "Edwin, nu är du tyst!!! Annars får du gå och lägga dig!!!" "Men pappa, varför skriker du? Wilma ska sova!" | |
| pygmErik | 2006-03-13 23:28 | |
![]() | Min dotter, vid tillfället två år, och jag skullle gå ut och leka. Hon ville då assistera mig med påklädningen varpå hon sa: - Pappa, jag kan sätta på dig! - Va? Ska du sätta på mig, svarar jag något förbryllad. - Nä, men mamma kan! Tack för hjälpen! | |
| Jonna_P | 2006-03-14 21:00 | |
![]() | Förredetta klasskamratens dotter var med i affären och handlade. I fruktdisken tittade hon på sin mamma och sa: -Mamma jag vill ha syfilis. Hrmmm, mammman skämdes och tog fram physalisen (frukten, noll koll på stavningen) | |
| prinsenmio | 2006-11-10 14:25 | |
![]() | När jag gjort mig i ordning och var på väg till jobbet , säger min 5-åring ; -Mamma, du är snyggast i hela sverige, vet du det? -Bara i sverige sa jag och skrattade... Efter en lång stunds funderande kom det; - Ja... jag har ju inte sett alla i universum än... | |
| AnnikaP - Ej medlem längre | 2006-11-10 15:03 | |
![]() | Min lillasyster var på stan med mamma och såg för första gången en dvärg. När hon kom hem och skulle berätta det sa hon: "Vi såg en varg på stan idag....eller var det en räv, mamma ?" | |