Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sylva | 2007-07-14 22:55 | |
![]() | Trodde inte jag hade några tvångshandlingar för mig, men har kommit på att jag är lätt besatt av finnar, pormaskar osv. Så fort det kommer en liten prick börjar jag klämma och ha mig, vilket leder till att minsta lilla grej kan bli en stor, öm böld... Blir lätt sittande och pillar på kluvna hårtoppar också. | |
| fanvadindie | 2007-07-14 23:35 | |
![]() | Att få fram så många olika ord som går av de tre bokstäverna på bilars regskylt. Även att göra olika siffer kominationer av siffrona. | |
| _Morgana_ | 2007-07-15 00:53 | |
![]() | Alltid trycka på 3 olika lampknappar i trappuppgången (alltid samma 3 knappar :) ), gå på brunnar, alltid lämna det sista i en läskflaska, gå i takt med den jag går tillsammans med, volymen på allting ska alltid vara på en jämn siffra och på mc donalds och dyl måste jag trycka ner "plupparna" på muggen och lämna sista tuggan av hamburgaren. :D | |
| sakoline | 2007-07-15 15:54 | |
![]() | -Känna efter vissa muskler i kroppen, gör det hela tiden! Axel axel, armbåge armbåge, skinka skinka, knä knä (ibland fot fot). I ett visst mönster. - Rama in saker med ögonen, liksom "fota" med blinkningar. - Räkna ut mittenbokstaven i alla ord jag ser. T.ex. betApet (a-et blir mitten) och så en blinkning på det - när jag har örhängen måste jag hela tiden känna efter att de sitter kvar, vanligt? - när jag ska upp på morgonen kollar jag alltid en massa massa gånger på alarmet på mobilen för att se att tiden är rätt inställd. och när jag sett att tiden är rätt måste jag se om den lilla klockan lyser i hörnet, och sedan tillbaka för att se om tidsinställningen verkligen är kvar | |
| sakoline | 2007-07-15 15:57 | |
![]() | *Räkna ut mittenbokstaven i alla ord jag ser. T.ex. betApet (a-et blir mitten) och så en blinkning på det Rättelse: klart inte alla ord jag ser, men de ord eller meningar jag har tid att titta på. T.ex. på bussen eller när jag står och väntar. Eller när jag ser en tidning uppslagen eller ett papper ligger framför mig. Klurar även på ord i huvudet, t.ex. mitt namn haNna. Ibland måste jag bestämma mig för om tecken räknas, t.ex. bindestreck eller siffror, då gör jag olika alternativ, t.ex. Coca-Cola = - eller både a och C | |
| brakis - Ej medlem längre | 2007-07-16 10:21 | |
![]() | att hela tiden kolla biljetterna och passen när jag är ute och reser (OBS! bara på väg till och på flygplatsen), hålla i dem, känna på dem så att de finns där, läsa datumet om och om igen och kolla mot klockans datum kolla att jag verkligen har med mig biljetterna till en konsert eller teaterföreställning, be andra medföljande att SE biljetterna så de verkligen är där så jag inte tagit fel eller inbillar mig, kolla att tid och datum stämmer att sopa upp smulor att snygga upp och lägga till rätta - ungarnas strumpor och kläder som ligger "fult" på diverse platser att bilda ord av bilars registreringsbokstäver | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-07-16 12:12 | |
![]() | * Förut var det mycket att inte gå på A-brunnar. Jag tänker på att jag gjorde så förut varje gång jag går på en A-brunn idag, men jag vill inte ha den tvångshandlingen i min hjärna. * Räkna trappsteg gör jag ofta, speciellt trappan hemma upp till övervåningen. Det är faktiskt praktiskt att veta hur många trappsteg det är om man ska bära nånting så man inte ser vart trappan tar slut. * När jag var mindre så hade jag en tvångstanke som gick ut på... om jag tar ett exempel: tog jag fem steg på en matta, så fick jag bara gå fyra steg på golvet innan jag var tvungen att komma till en matta igen. det blev lite långa hopp ibland :) | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-07-17 15:16 | |
![]() | Dessutom så måste jag, om jag går med någon, prompt gå till vänster om den personen. Det känns helt fel om jag har en person på vänster sida. Den måste vara till höger om mig. Detta gäller dock inte när man går 3 personer eller mer. | |
| ajson - Ej medlem längre | 2007-07-17 15:56 | |
![]() | Sockerdricka: Jag har samma "problem". Känns väldigt obeha | |
| ajson - Ej medlem längre | 2007-07-17 15:58 | |
![]() | ....gligt att gå på den andra sidan.. ( vad konstigt det blev nu då?) Har du nån förklaring till detta? Jag fick för mej att det är för att jag är vänsterhänt?? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-17 16:45 | |
![]() | Det kan ha med att göra att vänster hjärnhalva används för att tolka saker i ditt högra synfält, och högra hjärnhalvan tolkar saker i ditt vänstra synfält. Saker som din vänstra hjärnhalva studerar tenderar att tolkas logiskt och sakligt, och du tenderar att ha en mer avslappnad attityd till de observationer du ser i höger synfält, medan saker som din högra hjärnhalva studerar tolkas mer fritt och kreativt, med stort inslag av fantasi och allskens tolkningar som tenderar att göra dig mer alert och beredd på faror som upptäcks i ditt vänstra synfält. Jag minns inte exakt hur detaljerna var, men något liknande var kontentan av en artikel jag läste för ett tag sedan. | |
| ajson - Ej medlem längre | 2007-07-17 16:48 | |
![]() | då har jag ju rätt!! Har aldrig läst nån artikel om det, utan det är bara nåt som jag har funderat över.. Tack för upplysningen! undrar just om sockerdricka är vänsterhänt? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-07-17 16:50 | |
![]() | En annan intressant observation jag gjorde sist jag spelade biljard var att jag nästan spelade bättre när jag bytte till vänster hand, trots att jag är högerhänt, efter några minuters inledande obehagkänslor. Kanske för att jag då spelade mer kreativt. | |
| ajson - Ej medlem längre | 2007-07-17 17:18 | |
![]() | hmmmm... det tål att tänkas på... | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-07-17 19:32 | |
![]() | Nej, teorin med höger/vänsterhänt spricker tyvärr.. Jag är högerhänt, även om jag använder vänster hand ganska bra, dock inte så bra som någon som är ambidextriös. Biljard spelas med kön liggande i vänster hand och skjutandet sköts av höger hand. | |
| _Frid_ - Ej medlem längre | 2007-07-19 10:34 | |
![]() | Skönt att så många delade med sig :D | |
| Miss_jk | 2010-05-15 00:55 | |
![]() | Väcker liv i denna gamla tråd igen... Måste fråga er som håller på med tvångshandlingar: Varför? Vad tror ni kommer hända om ni inte gör dessa saker? Hur känner ni om ni hoppar över en "tvångshandling"? Håller på med detta själv och vill veta hur andra tänker. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-15 01:09 | |
![]() | Jag och hemmet måste se bra ut. jag vaknar varje morgon och hittar felen. tex smulor vid tangentbordet. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-15 01:10 | |
![]() | Men på kvällen bryr jag mig inte alls. | |
| _-Rob-_ - Ej medlem längre | 2010-05-15 19:26 | |
![]() | :-) | |