Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2007-08-01 11:05
Antal inlägg: 6521

Men du kanske låter bli att gå dit?

kickilickan - Ej medlem längre2007-08-01 11:39
Antal inlägg: 290

Lilla Huzan,,, Så tröttsamt å LÅGT att ge sig på nån hur man klär sig för att de inte delar din åsikt. Det visar ju på vilken nivå du lägger dina disskutioner, dagisnivå,,,,
För övrigt så tycker jag Miss jk e supersnygg;-)

illiterate - Ej medlem längre2007-08-01 11:46

Jag tycker att artikeln som zenlinpen länkade till var intressant. Hur patetiskt är det inte att åberopa "homofob"-argumentet? Det är ungefär som om Hultsfredsfestivalens arrangörer skulle börja kalla diverse företag för Kulturofober när de inte längre har lust att sponsra...

illiterate - Ej medlem längre2007-08-01 11:52

Här är en annan artikel som kan vara intressant för alla låtsassupportrar som tror att schlager, glitter och glamour är det enda som räknas för homosexuella. Jag tror att det finns massor av homosexuella som aldrig skulle få för sig att gå på pride, just för att de inte vill framstå som ytliga bimbos. www.aftonbladet.se/v...57 ,00.html

illiterate - Ej medlem längre2007-08-01 11:57

Här var en bättre artikel: www.svd.se/dynamiskt...83 3570.asp

Vega52007-08-01 12:09
Antal inlägg: 209

just ytliga bimbos tror jag aldrig att jag stött på på Pride... har du illiterate? eller förresten... du kanske inte heller varit där?

I alla fall till alla som ska dit (av vilken anledning det än må vara - man kan vara hbt, q eller bara allmänt mysig... så dyslesko - kom och ta en öl med mig vettja!) ha en finfin Pride!

Mick E - Ej medlem längre2007-08-01 12:10
Antal inlägg: 629

Skulle jag samla ihop ett gäng polare och springa runt på stan mer eller mindre nakna vare sig det var karneval eller inte så skulle vi kallas översexuella, galna och förmodade våldtäktsmän.....
Alltid kul med festival, men när det ska överdrivas bara för sakens skull så blir det lite töntigt.

För övrigt tycker jag också att miss jk är supersnygg...

illiterate - Ej medlem längre2007-08-01 12:12

Nej det har jag inte, men jag litar på att mediernas förmedling är 100% korrekt. ;)

Forky - Ej medlem längre2007-08-01 20:00
Antal inlägg: 1536

Jepp, Järnkaminskan är en läckerbit - lite kinky slips dock. *asg* ;-)

EssQ - Ej medlem längre2007-08-01 20:18
Antal inlägg: 1433

jaja...som flata säger jag ingenting så har jag ingenting sagt...

Forky - Ej medlem längre2007-08-01 20:20

JOO, det är ju dig vi vill höra!

Nemi2007-08-01 20:47
Antal inlägg: 5952

Heh, nu blev det lite off-topic kanske :)

Och för övrigt kan jag tillägga att det bara är ett fåtal som "spökar ut sig"/klär upp/ut sig men de tenderar att märkas, framförallt som de flesta av dessa personer är de som går i paraden. Men Stockholm Pride är så mycket mer än en enda parad och det vill jag understryka, det är inte enbart drag-queens eller läderbögar där :)

Forky - Ej medlem längre2007-08-01 20:54

Så sant, Nemi.

EssQ - Ej medlem längre2007-08-01 20:57
Antal inlägg: 1433

Exakt... det e i paraden folk utmärker sig extra mycket. När jag var där förra året så kände jag att dom som e mest utsatta är transorna... men där fick dom vara ifred och sig själva... det e en vecka av njutning för dom kan jag säga... och det är MÅNGA heteros som går dit... men vill ni inte titta så låt bli... men klanka inte ner på oss hbt:are...

Huzan2007-08-02 02:38
Antal inlägg: 1920

kickilickan..lilla vännen.,, va d inte du som va "stolt" mor till en bög???har du vart på festivalen?? har du gjort nåt sånt alls?? nånsin??

illiterate.. va???

mick E, hajar inte vad du snackar om alls::.. men d kanske funkar i ditt huve..ja vet inte..

Caporegime - Ej medlem längre2007-08-02 03:10
Antal inlägg: 7

Jag förstår inte vitsen med fjäderklädda fjollor på kortegévagnar och gap och skrik, men för all del låt dom ha sitt roliga en dag om året.

-JK-2007-08-02 03:31
Antal inlägg: 409

Aja, låt vara att Pridefestivalen är givande för alla som gillar spektaklet. *har inget emot*

Det lustiga i kråksången är att heterosexuella inte finner nåt behov av att ha en parad vad gäller "heterosexuell kärlek". Det måtte vara VIKTIGT för Pridefestivaltagarna att bevisa sin kärlek, så - vadå, låt dem? Jag tycker det är både tragiskt och härligt samtidigt.

I min nära och kära-krets finns både flator och bögar och jag har aldrig uppfattat dem annorlunda på nåt sätt, det har de själva lyckats göra utan inverkan från oss som känner dem, som om de förväntar sig att det ska VARA så. Så SKYLL inte på oss straighta om ni känner er utanför eller speciella - jag köper det inte. Det är förstås individuellt, men den känslan jag fått är att en del VILL känna sig som outcasts trots att de inte är det.

Freudian - Ej medlem längre2007-08-02 04:15
Antal inlägg: 71

Ingen poäng med att stödja en rörelse (HBT) som kräver tolerans - lägg ner Pride - det är dekadent skit.

kickilickan - Ej medlem längre2007-08-02 10:04
Antal inlägg: 290

Allvarligt talat Huzan vilken värld lever du i egentligen???
Alla som e homosexuella behöver inte gå på pride, e du en sån där "faghag"?
För övrigt så lever jag nog jävligt mycke mer i den världen än du nånsin kommer göra eftersom jag som sagt har en son som e bög.
Å det som retar mej e att du så hånfullt lägger vikt vid mitt förra inlägg om det.
Jag träffar dagligen homosexuella som hatar pridefestivalen för de tycker den sprider fördomar om bögar.
Men till sist i denna tråd så vill jag säga att de som vill får gärna gå på pride å roa sig å jag har ABSOLUT inget emot att de har den, men jag å fler med mej ska faan inte behöva bli kallade homofober eller inskränkta för att vi inte gillar just pridefestivalen.
Hoppas du lär dej Huzan att acceptera olikheter å andras åsikter!!!!!
Ha det så kul på pride till er som ska gå!

Vega52007-08-02 10:17
Antal inlägg: 209

-JK- jag tycker att heterosexuella manifesterar sin kärlek 365 dagar om året. Det är ju inte precis så att de gömmer sin kärlek. Man ser heterosexuella par överallt, på stan i media, i litteraturen (för att inte tala om festivaler där det nojsas rätt rejält vad jag minns). Man annonserar sina relationer i dagstidningarna till och med. Så jag håller inte med dig om att heterosexuella inte har något behov av att visa upp sin kärlek. Och det är ju inget fel med det såklart. Kärlek och relationer är viktiga i människors liv, och jag fattar inte hur det kan vara tragiskt att vara stolt över sin förmåga att älska.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?