Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 927

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gariam - Ej medlem längre2007-11-16 23:28
Antal inlägg: 2590

barbi - bry dig inte om att folk passar på att vara snåla på kärlek. Däremot verkar vissas inlägg här vara genuint omtänksamma och riktigt vettiga tycker jag. Det är en läsvärd tråd så det var bra att du skapade den ändå.

barbi2007-11-16 23:29
Antal inlägg: 1924

tack gariam! japp de finns några gulliga här:)

Dr Imago - Ej medlem längre2007-11-16 23:35
Antal inlägg: 129

Jag har ingen aning om vad Thermacuts är för nåt. Men självklart önskar jag dig lycka till, barbie. Kramiz!

barbi2007-11-16 23:38

tack tack:) berättar sen hur de går:)

delfinus2007-11-16 23:46
Antal inlägg: 387

Kolla hur den går ihop med alkoholen!

illiterate - Ej medlem längre2007-11-17 00:18
Antal inlägg: 6521

Apropå alkohol så tycker jag att det är komiskt med personer som "tänker på vikten" genom att t ex bara äta en köttbullsmacka per dag, medan de dricker 10 liter sprit per helg. Kan ju vara något att fundera över. www.thefactsaboutfit...lc ohol.htm

Moet - Ej medlem längre2007-11-17 00:31
Antal inlägg: 91

De låter som om du är så fruktansvärt inne i de där med att gå ner dom där 5kg att du inte riktigt tänker klart på hur du ska gå tillväga. För din egen skulle bör du nog släppa dom tankarna, få lite struktur på din vardag och lägg den energin du lägger på bantningen på ditt barn istället.

Moet - Ej medlem längre2007-11-17 00:32

Sprit innehåller väl inte så mkt kalorier, de är väl snarare cider, vin, öl och likörer, spriten gör ju t.o,m. att tjejerna slimmar till sig själva pga att alkoholen i spriten förtvinar musklerna.

illiterate - Ej medlem längre2007-11-17 00:50

Oja! Absolut!

Bitte - Administratör2007-11-17 08:47
Antal inlägg: 24210

Jag hittade följde siffror i en tidning från systemet.

Så här mycket alkohol innehåller en deciliter av av olika dycker. Ju högre alkoholhalt, desto fler kalorier.

Punch och Likör - 260 kcal

Cognac och Wiskey - 245 kcal

Stark sprit - 225 kcal

Portvin - 170 kcal

Vitt vin sött - 100 kcal

Rött vin - 70 kcal

Vitt vin torrt - 70 kcal

Stark öl / Cider - 50 kcal

Lätt öl - 25 kcal

Bitte

Moet - Ej medlem längre2007-11-17 12:00

Ja per dc ja, man dricker betydligt fler öl än vad jag bälgar i sig starksprit. Låt säga kanske 1dl starksprit/kväll och säkert minst 8 starköl. Då är de mer kalorier i ölen.

Moet - Ej medlem längre2007-11-17 12:01

*per dl

Pim_2007-11-17 12:30
Antal inlägg: 257

Vart tränar sprit och öl för att bli starka? Och hur mycket väger en tung öl?

Hittar ingen innehållsdeklaration på Thermacuts men som jag fattar det så är en utlovad effekt att lura kroppen att den har feber, dvs du kommer öka förbränningen samtidigt som du kommer att svettas mer än vanligt, förlora salt/mineraler i snabbare takt än vanligt. Om nu Theremacuts mot förmodan fungerar så är det en bra ide att dricka mer vatten och äta extra salt/mineraler.
Jag vet att det finns dopingklassade preparat som fungerar på liknande sätt och de är direkt farliga om man inte vet vad man pysslar med.

Ät rätt istället för lite. Lycka till.

Ceckes2007-11-17 13:26
Antal inlägg: 3734

Om jag får ge ett tips. Undvik tabletter, varför fick du ont i magen efter kuren? Kan ju vara samband med tabletterna. Kanske slog ut något annat än bara övervikten? Jag tror inte på tabletter, möjligen att man kan förlora i vikt men inte är det på ett sunt sätt för kroppen i allafall. Biverkningar som inte kommer på en gång kan visa sig längre fram..

Nåja, om du vill gå ned dina 5-6 kilo så gör så här i stället: Börja idag! Ät inget mjukt bröd, inte ens mörkt mjukt. Ät endast knäckebröd o det 2 st till frukost med antingen ost på eller massor med köttpålägg, du får använda smör MEN ät aldrig något annat som har mer fett i sig än 17 %! Håll dig till MAX 17%! Ät inget godis, om du så måste:choklad med 80% kakao o ät aldrig choklad som i innehållsförteckningen har mer än 5 ingredienser för då innehåller det för mycket "skit" som inte alls e bra för viktnedgång. Ät inga lightprodukter. Försök dricka ett glas vatten ihop med varje kopp kaffe du bäljar i dig, så slipper du uttorkning. Undvik pasta, potatis, ris HELT fram till jul. Ät bara kött som kyckling o fisk som är nyttigaste köttet. Ät obegränsat med grönsaker o 1-2 frukter om dan typ äpple o banan. Men undvik 2 bananer, det blir genast för mycket kolhydrater o ät också 5 ggr om dan så får du i dig vitaminer o nyttiga fetter. Som mellanmål kan du äta morötter, hasselnötter, mandlar, valnötter o paranötter obehandlade. Då får du i dig mängder av viktiga vitaminer o livsviktiga fetter men ät max 100 gram inte mera. Jag lovar att du tappar i vikt. Jag gick ned 25 kilo på ett år! I början rasade jag snabbt. 3 kilo i månaden o gärna promenera innan frukost minst 20 min. Kanondiet som jag fick från min dietist när jag var överviktig. Lycka till vad du än väljer o gör men jag råder dig starkt till min diet o om jag varit du hade jag struntat i att hämta ut de där tabletterna för vem 17 vill ha feberkänsla o må dåligt när man kan må bra under viktnedgången??

Ceckes2007-11-17 13:28

Grönt te till frukost är bra o gärna flera ggr under dagen också, o ät filmjölk också till frukost så har du lite energi som räcker fram till mellanmålet!

Kram!

Ceckes2007-11-17 13:30

Glömde att tillägga att du ska aldrig ta dubbla portioner mat om du händelsevis vill äta pasta o då ska du inte äta mer än en knytnävs-stor mängd av det, ska du göra som jag så äter du det 3 ggr i veckan o när du äter godis så äter du det 1 g i veckan o då endast 50 gram. Tack för ordet!

Moet - Ej medlem längre2007-11-17 13:32

Lite äppelcidervinäger skadar ju inte heller, samt senap på skinka om du gillar de, båda ökar fettförbränningen (hos de flesta människor)

emmylicious2007-11-17 13:33
Antal inlägg: 4501

Tabletterna kanske gör dig sjuk över jul o nyår istället, hur kul kommer det att bli?

barbi2007-11-17 13:54

tack alla för era råd!! ja tror inte tabletterna ja åt hade me att ja blev sjuk (fick bla gallsten, krafig magkatar. syra osv)

illiterate - Ej medlem längre2007-11-17 15:11

Jag rekommenderar mättat fett och kött för viktnedgång.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?