Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| veggie_d | 2008-01-25 20:17 | |
![]() | Mm, antingen har någon dubbelexponerat eller lekt med photoshop eller också är det en synvilla. Eller så är det mycket riktigt ett spöke, men i så fall får vi ta och skrota en hög med naturlagar och fysikaliska principer. Occams rakblad får fälla avgörandet här, så jag röstar på synvilla alternativt photoshop. | |
| veggie_d | 2008-01-25 20:22 | |
![]() | Hehe, jag tittade på bilden en gång till, och vid min brinnande själ om det inte finns ett spöke till där. Förstora bilden och kolla noga, mellan knäna på den första och den andra tjejen. Visst är det en skrikande dödskalle där, med munnen vidöppen? :) (Om du inte ser den direkt, så ta det mörka vecket på tjej #2:s ben och följ i en rät linje mot tjej #1:s ben. Precis efter tvåans ben stöter du på dödskallens ena öga. Det ser ut som att den tittar uppåt) | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2008-01-25 20:26 | |
![]() | Välgjort. Tekniskt sett skulle vilken photoshopnisse som helst kunna göra det men jag tänker mer på själva placeringen och motivets pricksäkerhet. Illusionen appellerar verkligen till den del av en som vill tro på spöken. Visst är det vackert med spöken men jag tror inte de har något med verkligheten att göra. | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-25 22:11 | |
![]() | Fejk. | |
| käring | 2008-01-25 22:52 | |
![]() | Kom att tänka på den här bilden som jag såg häromdan, så kan det gå om man tar foto genom en glasdörr ... inget spöke iaf, men många händer blir det ... www.vasabladet.fi/Ne...ry /316.jpg | |
| DennisBeta | 2008-01-27 11:31 | |
![]() | Vadå inget spöke? Det ser ju vem som helst att det är! Stackars person som blir skamgreppad av detta oanständiga andeväsen. Snuskhumrar finns även på andra sidan, helt klart. Nåt att se fram emot :( | |
| tydal | 2008-01-27 12:45 | |
![]() | Inte för att det har något med spöken att göra, men jag vill bara poängtera att en vanlig kamera faktiskt ser saker som det mänskliga ögat inte ser. Det rör sig om så kallat infrarött ljus. Ett enkelt sätt att testa det är att ta en vanlig fjärrkontroll, trycka ner någon knapp, rikta mot kameran och titta på kamerans display. Våra ögon ser inte att fjärrkontrollen blinkar, men kameran gör det. Till min kamera har jag ett spärrfilter som blockerar allt synligt ljus, så kameran bara ser det som vi inte ser. Så här ser världen ut i infrarött (konverterat till svartvitt så vi ska kunna se något): www.tydal.nu/bibl_ir.jpg Och så här ser samma bild ut i vanligt ljus: www.tydal.nu/bibl_nr.jpg | |
| snuskgrisen | 2008-01-27 13:02 | |
![]() | Å vad jag saknar En ding ding värld! -Stenålderspojken vägrade äta upp sin spenat - svalt ihjäl -Jättebäver åt upp hel stad -Oljeborren öppnade portarna till helvetet - släppte ut djävulen | |
| vindsus86 | 2008-01-27 19:27 | |
![]() | jag vet inte om jag tror på teorin att det skulle vara gardinen som veckats så eftersom jag inte tycker gardinen ser ut att hänga riktigt så långt ner som "ansiktet" är. vet dock inte om jag tror på att det är ett spöke heller. jag trodde spöken kunde sväva runt. barn vill ju alltid flyga, så om det är en spökunge, vad gör den då där nere?... hehe. nämen ärligt talat. vad skulle ett spöke göra omkringkrälandes på golvet bakom en grupp ungdomar, typ? sedan stör det mig att de inte kunde visat bilden UTAN den röda cirkeln. såfort man kollar på bilden nu ser man ju detdär ansiktet, men det kanske inte alls skulle se ut som något ansikte om ingenting ringade in det. jag tror f ö på spöken, men jag tror nog inte att det där är något sådant. tror inte att spöken kan fångas på bild. | |
| vindsus86 | 2008-01-27 19:29 | |
![]() | apropå spöken förresten, ni som blir rädda för dendär bilden skulle spendera några nätter ensamma i vårt hus uppe i värmland. där har jag vaknat av ljudet av folk som pratar och spelar piano trots att närmsta huset är över 100 meter bort. det, ni. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-01-27 19:42 | |
![]() | Här spökar det också. Jag kunde svära på att jag hörde Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg dra dåliga ordvitsar i vårt vardagsrum igår kväll, men jag har inte släppt in någon av dom genom dörren (skulle aldrig göra det). | |
| vindsus86 | 2008-01-27 19:47 | |
![]() | nu menar jag självklart att jag vaknat av dedär ljuden då varken radio eller tv stått på. :P | |
| le-lou | 2008-01-27 21:11 | |
![]() | huga vindsus, det där huset får du allt ha för dig själv ....brrrr | |
| DennisPlz | 2008-01-27 21:13 | |
![]() | Lyssna på vitt brus tillräckligt länge, så kommer du höra allt möjligt. Rekommenderas särskilt för er hemsökta stackare. | |
| vindsus86 | 2008-01-27 21:39 | |
![]() | alltså om man sitter och lyssnar efter ljud så hör man alltid något till slut, men jag menar att jag vaknat av röster och piano och grejer. inte legat sömnlös och lyssnat efter röster och pianon. | |
| hyp | 2008-01-27 22:15 | |
![]() | inte för att säga något alls om livet efter detta och om man kan fortsätta tillbringa detta på jorden. men har man nu nån gång träffat någon som öppnat photoshop, så har man ganska svårt att tro på sådana bilder. Är rätt förvånad att någon tidning alls, oavsett seriositet tar med sånt. Undrar om det ens är killen eller om nån desperat journalist tog en bild från ett avlägset land på måfå... | |
| vindsus86 | 2008-01-28 01:05 | |
![]() | vi får ju tänka på att det var EXPRESSEN, liksom... det är inte långt ifrån tidningen En ding ding värld som nämndes tidigare i denna tråden. saknar förresten också den tidningen. värsta skitsnacket, men den var rolig! | |
| bomah - Ej medlem längre | 2008-01-28 07:53 | |
![]() | expressen och aftonbladet liknar ju allt mer på en "ding ding värld" ibland, om det är nån som kommer ihåg den tidningen...Seriöst hur svårt är det att få till den där bilden.. En vindögd ko skulle kunna göra det där efter en 5 minuters lektion i fåtåsjåpp. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2008-01-28 07:54 | |
![]() | haha, såg din kommentar nu vindsus...great minds think alike... | |
| emmylicious | 2008-01-28 08:30 | |
![]() | nä, gardinteorin håller inte. det håller jag med om. gardinerna hänger ju på sidorna och där nere är det ju typ ett element. ser så ut om man kollar lite längre åt höger iaf. och där spöket är så försvinner elementet för att sedan fortsätta längre åt vänster...? | |