Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 913

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_astrud_ - Ej medlem längre2008-03-26 15:47
Antal inlägg: 398

Jag har precis kuggat första uppkörningen, bla för att jag bytte fil vid heldragen linje : ), annars tycker de att jag har dålig planering och uppsikt i allmänhet. Jag har ingen att köra med så jag tar bara lektioner, det blir så jävla dyrt, hoppas hoppas det går bra på andra uppkörningen! Teorin däremot var ju inga problem.

silverdrop - Ej medlem längre2008-03-26 16:10
Antal inlägg: 46

Har fixat alla prov och uppkörningar på första försöket o det känns himla bra. Hade epatraktor när jag var mellan 16 o 18, sen tog jag vanligt körkort och nu i efterhand har jag tagit taxiförarlegitimation. Gillar att köra bil.....

quatresse2008-03-26 16:38
Antal inlägg: 159

förresten.. det tog mig 58 körlektioner innan jag klarade körkortet.. och ändå så körde jag rakt in i ett träd. som tur va så klarade jag och mina två kompisar oss med bruten handled, fraktur på revbenet och blåmärken. :P

Kristina_1762008-03-26 17:21
Antal inlägg: 15

Jodå...
Teorin gick bra... men sen.

Av olika anledningar tog jag en fem veckor lång intensivkurs. Jag hade aldrig tidigare suttit bakom en ratt och insåg väl att jag möjligen skulle komma att få lite problem eftersom jag snarare är en teoretiker, än praktiker.

Veckorna rullade på och körningen gick halvknackigt - för att inte säga helknackigt, vissa stunder. Plötsligt en dag var det då dags att visa upp för trafikinspektören att jag inte längre var en allmän trafikfara.
Det gick sådär.
När jag skulle svänga vänster såg jag en mötande bil alldeles för sent. Redan där insåg jag att det var kört eftersom inspektören hann bromsa in mig. Därefter krönte jag det hela med att inte bromsa in i tid när det var dags att göra högersväng från landsväg. Innan dessa två incidenter hade jag dessutom hunnit med att vingla mig in och ut ur en rondell.
Kommentaren efteråt var:
"Det kanske låter på mig nu, som att du har mycket kvar lära - och det har du."
Jag var beredd att hålla med.

Därefter grävde jag ner mig i min håla och bestämde mig för att inte köra upp igen förrän jag hade en rimlig chans att klara det. Jag bytte därför till en trafikskola som löst de mest svårknäckta fall.
Jag är evigt tacksam min körlärare som innan andra uppkörningen peppade mig med orden:
"Kristina, det här ska nog gå bra, så länge du inte hamnar på några okända gator. Skulle du göra det, ta det bara lugnt och titta på skyltarna."
Det värmde i hjärtat och säger allt om min tid som trafikskoleelev.

Ajdan2008-03-26 21:14
Antal inlägg: 396

Jag hade alla rätt på uppskrivningen och klarade körkortet första gången. Hade en underbar hm... vad säger man... kontrollant?? Hon lyckades trolla bort min nervositet och vi åkte ut på landet, köpte jordgubbar, satt och åt dem en stund och pratade, sen var det dags för min kamrat att köra upp. Båda klarade vi oss :-).

emmylicious2008-10-01 13:10
Antal inlägg: 4501

Jag klarade det idag! Visst fick jag lite anmärkningar, men godkänd blev jag! :D

trashone - Ej medlem längre2008-10-01 13:12
Antal inlägg: 18678

grattis

Eva_M - Ej medlem längre2008-10-01 13:25
Antal inlägg: 286

Tog körkortet 1980.....kuggade på teorin...lämnade nån fråga och det blev en massa fel efter det....Men fick göra om det redan nån dag efter..
Körning gick med glans...
Har fortfarande kortet kvar och har endast fått en enda fortkörningsböter på alla år hitintills alltså det var efter en begravning och hade inte riktigt koll på nåt...
Kör nästan alltid för fort...gillar fart o fläng...
Började köra Folkrace för x antal år sen...innan dess var de cross....
just nu är det bara häst för hinner inte så mkt mer...
Och har man sånna intressen krävs det ju körkort för att ta sig till dom olika ställena...
Så borde va mer på min vakt när det gäller hastigheter...
Konstigt nog håller jag alltid 30 där det står 30....

Föressten emmylicious G R A T T I S till Körkortet...håll i det nu med lla nya regler kring kortet....som inte fanns på min tid...

znorkle2008-10-01 13:37
Antal inlägg: 60

Jag klarade teoriprovet på första försöket. Båda gångerna. Uppkörningen på första.

Tinna2008-10-01 13:49
Antal inlägg: 20250

Jag kuggade för att jag inte kollade riktigt ordentligt i höger spegel vid en högersväng..
Körläraren menade att det kunde komma ett "fyllo" som skulle "köra om mig på fel sida vägen" och att jag isf hade kört på honom.. :P

Well well. Nu har jag mitt kort iaf! :)

bananräkare - Ej medlem längre2008-10-01 14:18
Antal inlägg: 13

teoriprov imorn och uppkörning på tisdag..wish me luck

run-marie2008-10-01 14:53
Antal inlägg: 1806

Grattis emmyl, idag har jag haft mitt i exakt 44 år, klarade mig faktiskt på första försöket, men mina 2 söner fick inte klartecken förrän 3:e försöket. :) Tror att dom körde lite fööör duktigt, trodde väl att dom redan var vana bilförare. Uppmärksamhet är ju viktigt och man får inte vara för försiktig heller.

Lycka till Bananrökare!

PowerYoga2008-10-01 15:00
Antal inlägg: 713

Klarade teorin, men kuggade på första uppkörningen för att jag körde för fort förbi en skola. Problemet var att jag var nyinflyttad i den staden, kände inte till mkt där samt att det var mitt i sommaren och 30-skylten var helt gömd framför ett träd (bladverkarken skymde skylten)...jaja, fick kortet på andra försöket.

hungerstrejk2008-10-01 15:18
Antal inlägg: 524

Jag ljög och sa att jag inte kände till stan så bra, trots att jag bott där i 10 år. Så jag fick lite extra vägledning vid "körning mot mål" :) Klarade det och sprang gråtande därifrån i vårsolen med lappen i högsta hugg :)

Förra året åkte jag dit för fortkörning. Vid en hastighetskamera!! Hur klantig får man va. Drabbar ingen fattig som tur e.

skrabban2008-10-01 15:45
Antal inlägg: 1031

Jag tog mitt körkort 1976. Blev kuggad de två första gångerna. På tredje gången gillt klarade jag det. Första gången körde jag förbi en lämna företräde skylt som det stod stop under. Andra gången körde jag för sakta. Fick samma inspektör andra och tredje gången. Tredje gången när jag körde upp så körde jag precis efter instruktionsboken och fick mitt kort.

klobba2 - Ej medlem längre2008-10-01 16:00
Antal inlägg: 2332

Näpp

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-01 16:36
Antal inlägg: 7605

Grattis Emmy!

Jag klarade mig utan kuggning, 1984.

emmylicious2008-10-01 17:52
Antal inlägg: 4501

tack.

Gunilla No - Ej medlem längre2008-10-01 17:59
Antal inlägg: 1866

Grattis Emmy! :)

(Jag fick mitt på första försöket. Ua).

Kirkelina2008-10-01 18:38
Antal inlägg: 972

Teorin klarade jag på första försöket. Uppkörningen blev värre. Dagen för uppkörningen hade jag feber och ute var det ordentligt snöslask. Det första jag missade var säkerhetskontrollen. Såg inte att en lampa var sönder. Sedan stänkte jag nästan ner en fotgängare (inspektören räddade den stackars kvinnan från duschen). Jag hamnade bakom en traktor och hade i bakhuvet att man inte fick köra om på eller strax före ett övergångsställe och jag tyckte det var övergånsställen överallt på den vägen. Sedan avslutade jag det hela med att snyggt och prydligt fickparkera utanför en utfart. Men nästa gång klarade jag det och har nu kört prickfritt i 36 år!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?