Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 077

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_yes_2008-03-22 14:18
Antal inlägg: 22

Alltså: Som andra sagt före mig, Alla fuskar! Eller rättare sagt; Alla fuskar om dem får tillfälle till det!
SÅ: Spela och ha kul och dem som fuskar, dem gör det vare sig du säger bu eller bä, det enda sättet att stoppa dem är att ta bort möjligheterna till att fuska.
Kan man det?
Nej, så vad finns det att diskutera egentligen?

SweetieseN2008-03-22 14:27
Antal inlägg: 70

OMG, känner mej blondare än Gynning ffs...jag fattar inte ens hur man kan fuska här? Sitta å slå i lexikon eller vad?

Candee2008-03-22 15:06
Antal inlägg: 1256

yes..håller faktist med dig..går ju inte att göra nåt åt de...om de som fuskar tycker det är kul..ja, men låt de fuska då. I längden kommer de inte långt..
..men håller inte med att alla fuskar om de får tillfälle till det. Jag skulle inte göra det ..inte spännande alls..jag vill ju utmana mig själv och då e fuskandet nono..skulle tappa intresset direkt.

SekSiAKazef2008-03-22 15:29
Antal inlägg: 8

går det att fuska?
HUR?

totoro2008-03-22 16:22
Antal inlägg: 43

Jag brukar fuska genom att kolla upp motståndarens ip-adress, ringa hans internetleverantör och be dem stänga av hans uppkoppling en stund. Det brukar funka bra. Går internetleverantören inte med på mitt förslag, trots avhuggna hästhuvuden i sängen etc så brukar det också funka att ta reda på vilka vänner motståndaren har, ringa dessa och be dem gå hem till sin kompis och störa lite. Vifta med händerna framför skärmen och tjoa "luften är fri luften är fri". Vet inte hur många matcher jag vunnit med dessa knep. Antagligen alla.

Zaaraa_94 - Ej medlem längre2008-03-22 16:31
Antal inlägg: 11

Det är ju bara tt ladda ner alla nya ord som man kan lägga på betapet, och även rullningar!!

Måns_E2008-03-22 16:48
Antal inlägg: 12033

Denna ständiga fuskhysteri. Att fuska är i o f s inte så värst svårt om man har tillgång till en komplett ordlista, och kan lite programmering. Till SAOL 12 finns det ju t o m program med anagramletare.

Oavsett så är fuskanklagelser jobbigare än eventuella fuskare tycker jag. I princip så spelar man ju ändå med den rating man har oavsett om man har fuskat sig till den eller inte. Möjligtvis så kan det ge en skev topplista, men jag tror att det kräver lite mer än ett anagramprogram för att hamna bland de hundra bästa på scrabble på betapet.

Att det läggs många konstiga ord är inte så konstigt när man har spelat flera tusen matcher och pluggat otaliga listor med ord. Det är ju ofta de konstigaste som sätter sig, och om det är vanliga brickor i dom så är det ännu troligare, det är liksom roligare att rulla AGNATER än TANGERA.

player2008-03-22 17:07
Antal inlägg: 1

Varför ens spekulera i om folk fuskar eller inte? Är inte det här ett gratisspel att fördriva tid med? Eller har jag missat miljontals kronor i vinstpotter? Att lära sej nya ord kan väl knappast vara fusk - det är väl snarare allmänbildning. Jeez, om det nu är en sån big deal kan man väl strunta i att spela...

zero_cool2008-03-22 17:14
Antal inlägg: 171

Haha, ditt inlägg va bara bäst "totoro"... Asgarvar!!! =)
Sen fattar jag inte vad man gör här om man fuskar på ett eller annat sätt, då tappar det ju hela meningen, man vill ju se vad man klarar av själv, eller? Jag menar, skulle förstå om det handlade om pengar eller så, men det här är ju en kamp för en själv, eller att bara ha kul...
Jaja, Glad Påsk till alla som kör renhårigt iaf! =)

Linders - Ej medlem längre2008-03-22 17:31
Antal inlägg: 1943

Det är väldigt lätt att programera ett program, som hela tiden lägger högst möjliga poäng, med de bokstäver man har. Detta enda problem förr, var att betapet använda någon skum ordlista, SAOLs kan man ju ta från nätet.

Givetvis skulle inte jag använda mig av sådana här fuskprogram! (Men jag vet en som har gjort ett, dock så använde han det på den där andra scrabblesidan).

Linders - Ej medlem längre2008-03-22 17:35

Hopp, bra svenska jag skriver med...

skrabban2008-03-22 17:53
Antal inlägg: 1031

Jag fuskar aldrig. Jag har spelat scrabble både live och här på sajten. Man behöver inte fuska om man är duktig på ord eller lösa korsord. Då blir det inget roligt att spela om man fuskar. Man spelar ju för att pröva hur duktig man är eller hur.

EssQ - Ej medlem längre2008-03-22 18:15
Antal inlägg: 1433

vadå orankade matcher syns inte i statistiken? Det gör dom väl? Jag ser då alla matcher jag spelar och jag spelar mest turneringar o dom e alltid orankade...kan någon förklara kanske? :) O jag fuskar inte heller... det e som att dopa sig..hur kul e det att vinna på nåt man egentligen inte kan? Ne... roligare att spela o se hur mkt man kan istället :) Glad Påsk

Linders - Ej medlem längre2008-03-22 18:35

Oh, Japp-damen!

levakdörB2008-03-22 19:02
Antal inlägg: 1471

Sibbe: 2. Min mamma hjälper mig ibland. Hon är inte bättre än mig spelmässigt, men hon kan fler svårare ord. hur är det hjälp av utomstående under match?

orka inte läsa igenom hela tråden så den frågan kaske redan är besvarad?

brylen2008-03-22 19:26
Antal inlägg: 24

jag har flera c-ord uppskrivna på en lapp är det fusk?

-bara Ann - Ej medlem längre2008-03-22 19:40
Antal inlägg: 1029

jag tycker dataprogram är fusk, lappar verkar kul... Att memorera andras rullningar kan ju förstås inte vara fusk.

kul att se så många inlägg i denna tråd och att alla är skrivna av renspelare.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-03-22 20:02
Antal inlägg: 22144

jag tror att här är en hund begraven ;)

-bara Ann - Ej medlem längre2008-03-22 21:59
Antal inlägg: 1029

jag tror det är många hundar begravda här... och jag tror alla håller tyst om det.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-03-22 22:13
Antal inlägg: 1718

jag tror inte fusk är nåt utbrett problem, om du inte trivs med vissa spelare så kan du ju sluta spela med dem

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?