Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:07 | |
![]() | Orkar inte ta den diskussion med dej Teppy. Vi står för låååångt från varann i tänkande. Men bara att du tycker att din syrra måste ha ett "godtagbart" *för vem?* skäl för att va homosexuell tyder på inskränkthet för mej. Har du nåt godtagbart skäl till att du är heterosexuell?? Och att du diskuterar att man inte kan få en vettig bil för 150 000 kr utan den måste kosta minst 250 000 för att det ska va nåt att ha är ju skrattretande. Har du ingen respekt för pengar? | |
| Teppy | 2008-06-27 13:09 | |
![]() | Varför tar man inte tag i problemet innan det spårar ur då? Någonstans förstår man väl att det man gör inte är bra? | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:10 | |
![]() | Vad menar du med lugnt SmirnoffBice? Jag debatterar bara med henne utifrån hennes uttalanden här i forumet. | |
| Teppy | 2008-06-27 13:13 | |
![]() | SmirnoffBice, tack. <3 Oceano, Givetvis har jag respekt för pengar, har du ? Vi är väldigt olika, just face it =) Jag trycker inte ner min syster, jag älskar henne över allt annat, men jag respekterar inte hennes läggning. Man är inte skapt för att vara homosexuell, det är jag inte ensam om att tycka. | |
| Teppy | 2008-06-27 13:14 | |
![]() | folk blev tillochmed upprörda för att jag gick ut med att jag är moderat här i forumet i någon tråd om politik. Då blev jag genast påhoppad som känslokall osv haha. men just det... jag lär ju ändra min politiska syn när jag blir äldre ;) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:14 | |
![]() | din inskränkta fan! | |
| SmirnoffBice - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:15 | |
![]() | ja och det får man också... det gör mig bara ont att se 2 så starka kvinnor, ofömögna att finna varandra, bekräfta varandra utan att använda sina klor och vässade tungor. ont... | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:15 | |
![]() | Med den inställningen kan man ursäkta vad som helst, om vi inte har något som helst eget ansvar så kanske det är lika bra att vi inför lagar som FRA-övervakning, vi kanske även ska satsa på omskolningsläger för människor med obekväma åsikter för att skydda alla som vägrar ta något som helst ansvar för sina egna handlingar? I förlängningen blir konsekvensen av att säga att allt är nån annans fel att vi måste avskaffa fängelser, tillåta allt, men bara det som är sanktionerat av de mest högljudda marknadskrafterna eller politiska intressegrupperna. Jag tycker utan tvekan att man kan tycka synd om människor som blivit fångar i sina kroppar, människor som inte kan se en utväg, men att legitimera beteendet med att "det finns andra anledningar" ser jag som en ganska feg utväg. Man måste hjälpa människor att konfrontera sina demoner och hålla dem i handen medan man gör det. Nu är detta naturligtvis omöjligt att göra på ett forum, så många kommentarer låter nog hjärtlösa. Jag tror väldigt få skulle formulera sig på samma sätt till en anhörig, men jag tror också att de som vågar säga att det faktiskt är fel att vara fet är de som med störst sannolikhet är de inte väljer att stoppa huvet i sanden och ignorera sina nära och kära när de är på väg utför. Vad gäller att vara inskränkt när man ser på sin omgivning så kan det finnas flera anledningar, en av dem är att man inskränker sig när det gäller svensk mentalitet eftersom man har fler referensramar. Människor som har rest lite brukar ha en annan syn på den anglosvenska politiska korrekthetspaniken, de flesta andra länder har en helt annan inställning till vad man får och bör diskutera. Vi har på många sätt blivit så rädda att trampa folk på tårna här att vi istället ställt oss på folks fötter och hindrar dem från att ens röra sig. Det är fullt möjligt att resten av världen har fel, men jag själv upplever det inte som särskilt sannolikt. Den här gången kanske det är VI som borde skärpa oss? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:15 | |
![]() | Hur i helvete kan du säga så om din syster? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:16 | |
![]() | Jättetrevlig, vi gör alltid val. Att leva i förnekelse är också ett val. Man väljer bort att inte se sanningen och upplysa sig själv. Många verkar duktiga på bekräfta missbrukarna i sin förnekelse. Det ser jag som väldigt inhumant och empatilöst. | |
| SmirnoffBice - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:16 | |
![]() | jättetrevlig inte så trevlig. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:17 | |
![]() | Vissa delar av det du diskuterar Teppy är för många människor inte ett _problem_, med andra ord inget dom önskar "göra något åt". Andra "problem" så som t ex övervikt hade inte blivit ett problem om personen i fråga kunnat "göra något åt det".... Alla människor är olika Teppy. Det är inte alla som har en start med god ekonomi, trygghet i familjen, smal slank kropp och ett bra utseende. Och alla har inte ett känsloliv som följer de "ramar" den stora massan anser att "man skall" göra. | |
| Teppy | 2008-06-27 13:17 | |
![]() | Jag pratar inte bara om min syster. Du menar alltså att man är skapt att bli homosexuell? Alltså, homosexuella är precis lika mycket värda, det vet jag och jag tycker så också. MEN, man är här på jorden, för att fortplanta sig naturligt, men en man och ja.. så är det. Vad blir ni upprörda för? För att jag har en annan åsikt? | |
| Teppy | 2008-06-27 13:19 | |
![]() | Nu urartade denna tråden, det handlade om Övervikt, inte homosexualitet. Ska vi förflytta oss till den tråden om ni vill diskutera det? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:20 | |
![]() | lite högerkristenvarning på dig upa...när man säger att en person gör ett val ang missbruk är att göra det enkelt för sig. Såna som du säger att man "väljer" att var homosexuell... | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:21 | |
![]() | Måste säga.. att jag hade som dom flesta fördomar mot "feta" personer.. men sen träffade jag en tjej som sen blev min flickvän.. hon vägde en del men ja fick veta varför hon vägde så mkt o ja kan säga att hon åt MKT mindre än mig och aldrig godis. Hon har fel på ämnesomsättningen... så som sagt.. man ska inte döma nån utan att veta fakta först. Nu vet ja bättre o har inte samma tankesätt längre. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:21 | |
![]() | "man är här på jorden, för att fortplanta sig naturligt, men en man och ja.. så är det." Var det inte du som inte ville ha barn Teppy? Har du en man/kille, vad gör du med honom, och varför...? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:22 | |
![]() | Jättetrevlig, man väljer att bli homosexuell. | |
| SmirnoffBice - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:23 | |
![]() | jättetrevlig, varför varna för högerkristna? är väl inte dom också människor? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-27 13:24 | |
![]() | nej det är dom inte.. | |