Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-16 12:43 | |
![]() | Vad hemskt att leva i en värld utan detaljer (som kan uppfattas som defekter), tänker jag. De fina fårorna i det vackra ansiktet jag betraktade i lördags, tänk om han hade valt att botoxa dem? Herregud, vilken mardröm. | |
| kajix | 2010-06-16 12:44 | |
![]() | han kanske opererat in dem? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-16 12:46 | |
![]() | Då tycker jag alla män skall gå till hans plastikkirurg, för övrigt samma som Viggo Mortensen besöker. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 13:49 | |
![]() | Det extrema är inte enbart utseendet utan även att man utsätter sig för risker genom att opereras. Egentligen kan man göra sig många år yngre genom att färga bort grått hår så är det några som vägrar bli gamla är det personer som täcker över det grå. | |
| Bitte - Administratör | 2010-06-16 13:57 | |
![]() | Jadu larvbrud,, vet du ,, du kommer även du att åldras,, både ,med rynkor och grått hår,,, Sedan innebär inte att jag snart är 50 att jag MÅSTE se ut som en gammalkärring Bitte = en mogen kvinna i mina bästa år | |
| Satyra | 2010-06-16 13:58 | |
![]() | Larvbrud - Jag känner dock till många (både privat men framför allt genom mitt yrke som frisör) som blir gråhåriga redan vid dryga 20. Själv hittade jag mitt första gråa hårstrå för drygt ett år sedan och är 45, så just hårbiten är inte direkt rättvisande för en persons ålder i sig. ;-) | |
| bj-olle | 2010-06-16 13:59 | |
![]() | -"jag är ful. mitt liv är ett helvete" -"tyst, kvinna! förändra samhället nu som jag har sagt!" -"det var ju jag som sa att samhället är elakt mot mig" -"ja, men det är coolare när jag säger det. plastikoperera dig nu då, och när du är klar med det kan du fixa tvätten och bre mig en macka" | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:00 | |
![]() | Bitte: Nej, Bitte där har du faktiskt lite fel. Jag har min pappas hårkvalitet och hårfärg och i hans släkt blir de inte gråhåriga. Jag kommer troligtvis inte bli gråhårig. Rynkor har vi inte så många heller och jag är aldrig i solen. Sorry :D | |
| Satyra | 2010-06-16 14:08 | |
![]() | Är samhället en självgående enhet som gör som den vill? Allt bara utvecklas och invecklas av egen maskin ? ... :-o | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:10 | |
![]() | Om man färgar över grått för att man tycker det är trist att se gammal och grå ut så tycker inte jag att man skiljer sig särskilt mycket från de som gör ansiktsbehandlingar för att bli av med trist, gammal, grå och rynkig hud. Så länge man inte är en man är det väl helt accepterat. Jag skulle bli mycket förvånad om min egen mor plötsligt färgade över sitt fina gråa hår. Skulle undra vad fan det var frågan om. För att jag är van vid att man har den hårfärg man har. Så allt är ju relativt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:14 | |
![]() | Ah, just det. Mamma klippte håret och färgade det en gång på 80-talet. Fy fan vad vi barn mobbade henne :) Det gjorde hon aldrig om ;) | |
| Satyra | 2010-06-16 14:15 | |
![]() | Jomen Larvbrud - man kanske inte tycker att det är så kul att vara gråhårig som 22-åring. Tycker förövrigt personligen att det är en oerhörd skillnad på att färga håret och lägga sig under skalpellen för att "piffa upp" sig. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:18 | |
![]() | Satyra: Läs vad jag skriver igen. Jag jämförde inte färga håret med att lägga sig under nån kniv, jag jämförde det med ansiktsbehandlingar mot rynkor. Jag diskuterar inte heller 20-åringar som färgar över grått utan självklart lite äldre personer. Men visst, kroppen börjar ruttna vid 21 så får man grått hår då är det inte helt missvisande. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:20 | |
![]() | Det är ju inte så accepterat med män som färgar över gråa hår. Inte där jag bor i alla fall. Lite tabu är det allt. | |
| Satyra | 2010-06-16 14:23 | |
![]() | Jag skrev inte heller att du tagit upp den jämförelsen, Larvbrud. Jag gjorde den själv ändå, eftersom folk emellanåt vill göra just sådana jämförelser. Fåfänga som fåfänga, så att säga. | |
| Bitte - Administratör | 2010-06-16 14:29 | |
![]() | OT ,, Funderar på om man då accepterar sig själv utan att raka sig under armarna och sina ben,,för då förändrar man ju utseendet också Bitte | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:37 | |
![]() | Bitte: Jag tycker det är något neurotiskt med att raka sig hela tiden och aldrig kunna växa ut lite päls, inte ens på vintern. Om man äcklas väldigt mycket av sin päls kanske man är en smula amerikaniserad. Själv rakar jag benen om jag ska ha strumpbyxor, eftersom det ser förbaskat roligt ut om håret sticker ut ur strumpbyxorna. När jag var yngre rakade jag benen för att jag kände att jag var tvungen att vara len och slät för att vara en fräsch tjej. Det går ju inte att förneka att det finns ett stort tryck på att tjejer ska raka sig. Men acceptera sig själv kan man nog göra, vare sig man är rakad eller opererad. Det bästa verkar vara att inte acceptera sig själv. Som många män gör. De tycker att de är fula om de är fula, börjar inte ljuga för sig själva och intala sig att de är små prinsessor. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:38 | |
![]() | Gud vad nedslående och nedlåtande kvinnosyn många av tjejerna i denna tråd representerar. Är det så djäkla oförenligt med respekt att vara vacker? Om man är naturligt vacker då? Är man mindre begåvad för det? Bör man tona ner på att framhäva sina fördelaktiga drag? Är det fördjävligt att lägga 1500 hos frissan? Exakt var går gränsen för er respekt gentemot oss som väljer att framhäva och förhöja vårt utseende? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:48 | |
![]() | Vi väljer alla att framhäva och förhöja det vi tycker klär oss - i mitt fall naturlighet. Vet inte riktigt vem i den här tråden som har uttryckt sig respektlöst om skönhet. Det är väl förvanskad skönhet tråden handlar om? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-16 14:53 | |
![]() | Spelar det någon roll? | |