Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:04 | |
![]() | porla,det beror på hur mycket skit man är beredd att ta | |
Porla - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:05 | |
![]() | Titti. hur menar du? | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:06 | |
![]() | Alla som har låg intelligens har/skaffar sig inte en tatuering. Alla som har/skaffar sig en tatuering har inte låg intelligens. I gruppen hög iq finns proportionellt sett färre med tatueringar än i gruppen låg iq. Det är en korrelation, men hög iq / låg iq är inte direkt orsak till att skaffa eller inte skaffa tatuering. Alltså ingen kausalitet. | |
bobo flux | 2013-01-08 23:10 | |
![]() | Jag måste bråka lite... :) "I gruppen hög iq finns proportionellt sett färre med tatueringar än i gruppen låg iq." Källa på det, tack. Eller var det ett principiellt exempel gällande diskussion om Kris Kristof...förlåt, kausalitet och korrelation? | |
Porla - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:11 | |
![]() | Ja, precis och det har du ju redan skrivit en gång. Men då kommer någon in och börjar kalla saker och ting med andra namn än tidigare bara för att imponera på alla "idioter" med tatueringar. Hur många med hög IQ finns det som har tatueringar och hur många med låg IQ finns det? | |
-FaMo- - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:11 | |
![]() | Tycker det är fult med tatueringar på killar, ännu värre på tjejer. Ser det inte som konst, bara billigt. MEN så har jag en son o en sonhustru som e fullklottrade o piercade både här o där o älskar dom o mitt underbara barnbarn. Fast inte 17 e det snyggt, nej. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:13 | |
![]() | Jag har flera ggr skrivit att det är min egen fördom att färre (proportionellt sett) med hög iq än låg har tatueringar, har varken siffra eller källa på det. | |
Måns_E | 2013-01-08 23:13 | |
![]() | Det är väl ingen som har påstått att det är så, det har ju bara pratats om gissningar eller kalla det för all del fördomar om det känns bättre. Fast det skulle såklart vara spännande att se någon form av undersökning på området :) | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:14 | |
![]() | Nästa gång du inte förstår ett ord tycker jag att du kan fråga rakt ut, porla. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:17 | |
![]() | Så nu behövdes ingen förklaring, bara ett lexikon? | |
bobo flux | 2013-01-08 23:17 | |
![]() | Det framgick inte av ditt exempel, jonisk. Jag trodde således att det handlade om Kris Kristofferson. Nu ska jag sluta trolla här. | |
Porla - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:18 | |
![]() | Det tog tid innan ni slog upp det | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:20 | |
![]() | Bobo>> skrev det innan. Porla>> nice try. Man behöver inte slå upp ord man själv kan? | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:22 | |
![]() | Varför skulle inte Crooked rain veta vad hon skriver? Hon har studerat och verkar delvis i rättegångar. | |
Porla - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:22 | |
![]() | Men använd dom när dom behövs. Här behövdes dom inte. Ingen blev imponerad. | |
apbur | 2013-01-08 23:22 | |
![]() | Haha, crooked hade bara tur när hon använde obekanta ord som av en händelse gick att tillämpa här. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:23 | |
![]() | Som -FaMo- skriver tycker ju jag med. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:23 | |
![]() | Men haha, vadå inte behövs? Och vem skulle bli imponerad, fast det slog fel? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-08 23:24 | |
![]() | Porla,jag är helt säker på att du förstår vad jag menar,jag har en stark känsla av att ju högre utbildning ju mindre tatueringar,dom som hoppat av gymnasiet eller9:an eller saknar utbildning tror jag är över representerade när det kommer till gaddningar,jag har ingen källa på det för jag tror inte det lagts någon utredning på att göra en sådan undersökning,men om en sådan undersökning skulle göras, kan jag klappa mig på bröstet och ula,eftersom jag vet att jag kommer få rätt,precis som jag tror att det är samma folk som har mördarhundar | |
Måns_E | 2013-01-08 23:24 | |
![]() | Jo, de behövdes ju Porla. Och varför skulle någon bli imponerad? | |