Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 490 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 19:54 | |
![]() | janne ,dom fantastiska lärare du skriver om bor och arbetar inte här. | |
kryddeluntan | 2015-05-08 20:16 | |
![]() | Det är fritt fram för alla att starta en friskola, om en ansökan hos Skolverket godkänns. "Jag vill ha en skola utan usla lärare och rektorer. Mitt barn är bäst och ska ha toppbetyg, andras ungar skiter jag i. De bästa medarbetarna hittar jag själv i f.d brottslingar och folk från gatan. Finansieringen, självklart skattebetalarna, bara jag själv kan bli miljonär när jag säljer min verksamhet till ett riskkapitalbolag." Testa | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 20:28 | |
![]() | Har haft 6 av mina barn på friskola och det var inte så bra det heller. Och varför många barn inklusive mina slutade beror på deras sätt att sopa problem under mattan och låtsas att problemen inte fanns. om putte slog lisa och sparkade omkull henne och jag eller någon annan påpekade detta så var deras svar alltid att dom inte hade sett något hända.Sen tog dom in Lisa och putte på ett rum och Lisa fick tala om vad som hänt och sen frågade läraren Putte om Putte gjort det som Lisa sa.Och svaret var alltid NEJ.Och på så sätt kunde barnen bete sig som dom ville.eftersom lärarna alltid tog förövarnas parti. Och det passade inte oss,men när sonen fick armen bruten på friskolan var måttet rågat när jag berättade det för rektor och han säger att han inte sett det,jag hade garderat mig och hade rönkenbilden med mig på sonens brutna arm.Bara för du inte sett det så betyder det inte att detinte ägt rum.för att göra en lång historia kort så var det den sonens sita dag på den skolan. | |
EricaJong | 2015-05-08 20:38 | |
![]() | Vad som är så bra med pedagoger Ttittii? Du skojjar hoppas jag? Om du inte själv har svaret på varför pedagoger finns inom utbildningssystemet så visar det ganska tydligt att du inte har någon koll på vad barnomsorg och skola går ut på... Och nej, kadederundervisning är på inget vis 'nedlagt'. Det visar också det att du har mycket dålig koll på skolans värld. | |
EricaJong | 2015-05-08 20:38 | |
![]() | *kaTederundervisning | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-08 20:38 | |
![]() | Kovik, Väntar fortfarande på att du och/eller sjöstan ska tala om var ni har skaffat er den fantastiska inblick ni verkar ha i skolans värld. Jag börjar mer och mer misstänka att det har skett genom hallucinatoriska LSD-trippar. | |
janne121212 | 2015-05-08 20:42 | |
![]() | Verkligen tur att man slutat som lärare, har haft att göra med alldeles för många föräldrar med ttiittiis åsikter. Blir illamående när jag tänker tillbaka på varje sådant utvecklingssamtal. Personligen anser jag att näst efter kommunaliseringen och byråkratiseringen av den svenska skolan är det det överdrivna föräldrainflytandet som påverkat skolan mest negativt. Fy för den lede. | |
EricaJong | 2015-05-08 20:44 | |
![]() | Jag har tack och lov nästan bara mött positiva föräldrar som lagt sitt krut på barnens skolgång på hemmaplan och bidragit med god uppfostran och låtit personalen få arbeta professionellt med det de är bäst på. Ett och annat rötägg har man naturligtvis haft oturen att dras med några läsår, men summa summarum har mina elever haft kloka föräldrar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-08 20:55 | |
![]() | Janne, Jag har just tagit fram tuschpennan och ritat ett rejält kors i taket! Jag håller med dig! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-05-08 20:56 | |
![]() | Vi har dessutom något annat gemensamt. Vi har båda slutat som lärare. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 21:01 | |
![]() | erica,det är olika katederundervisning förekommer hos dig !och det förstår jag,att det är svårt att förstå för dig att det inte förekommer här det kan inte jag göra något åt. jag förstår också att erika ocj janne bara har bra erfarenheter av skolan och att ni inte jobbar kvar där.sen att ni inte fattar att mina erfarenheter är något annat tja det är bara beklaga sorgen att ni har problem där | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 21:07 | |
![]() | varken kommunalisering eller privatisering av skolan har varit en hitt,bättre med statlig skola,Och jag önskar jätte mycket att skolan ska fungera,men mest av allt tycker jag att lärar rummen ska spikas igen och lärarna ska gå ut på rasterna och se till att inte barnen får tänderna utslagna,får fotbollsmål i huvudet,armarna brutna eftersom jag som förälder inte ska vara i skolan och behöva sköta det åt dom | |
kryddeluntan | 2015-05-08 21:17 | |
![]() | Ttiittii, har du tänkt på att problemet ligger hos dig? Janne och totravel, jag håller fullständigt med er. Kommunaliseringen gav fritt spelrum för små kommunalpampar att sätta klorna i skolan. Jag träffade en kommunalordförande som sa i klartext, " vänta bara tills vi får bestämma," England hade samma byråkratisering av lärarnas arbete för 15 år sedan och en forskare/lärarutbildare som jag träffade varnade för att Sverige var på väg in i det systemet. Vi är är, men kommer inte därifrån. | |
janne121212 | 2015-05-08 21:26 | |
![]() | Glöm inte ttiittii att lärarna hela tiden också måste vara uppdaterade på facebook för att lösa alla konflikter som uppstår där. Du behöver inga lärare ttiittii, du behöver ett vaktbolag. | |
janne121212 | 2015-05-08 21:27 | |
![]() | Och framförallt så behöver skolan inte dig!!! | |
EricaJong | 2015-05-08 21:30 | |
![]() | Jag vet inte vad du menar med 'hos mig', Ttittii. Det är något som förekommer i skolor i hela Sverige - i större eller mindre utsträckning. Katederundervisning alltså. Jag jobbar för övrigt kvar i skolan - trivs alldeles utmärkt med mitt jobb! Dina erfarenheter kan jag mycket väl förstå, men inte hur du resonerar. Du svarade aldrig på mina frågor. Din uppfattning hur skolan FAKTISKT fungerar är i mina ögon väldigt snedvriden. Ytterligare ett exempel när du menar att lärarrummen ska spikas igen. Lärarna ÄR ute på rasterna - vi har inte fler raster/pauser än någon annan yrkesarbetande. En paus på förmiddagen, en på eftermiddagen och så lunchrast på 30 minuter. Under en arbetsdag på 8 timmar tycker jag inte att det är för mycket att man får sitta ner 10x2 minuter och dricka sin kopp kaffe, eller? | |
kryddeluntan | 2015-05-08 22:35 | |
![]() | Tyvärr verkar inte det här gälla för lärare ErikaJong. Det enda som är lagstadgat är lunchrasten på 30 minuter. Då har du rätt att svika från arbetsplatsen för att göra vad du vill. Resten räknas som paus i arbetet, om arbetet och arbetsgivaren så tillåter. Det här gäller för all verksamhet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 23:12 | |
![]() | Erika,jag frågade vad Du tycker är så bra med pedagoger vad jag tycker om pedagoger vet alla redan och är ganska ointressant.hos mig= dom 5 skolor håg har eller har haft barn på | |
Sote | 2015-05-08 23:14 | |
![]() | Jag som jobbar som måltidspersonal på skola har 30 min rast. Det har även övrig personal men dom har också en fikapaus på förmiddagen på ca 20 min bortsett från den dagen i veckan då dom är rastvakt. För min del så hinner jag inte sitta på hela dagen förutom min rast. Jag hinner aldrig ta fika paus, har inte haft en enda fikarast på säkert tio år. Så på min skola har faktiskt pedagogerna möjlighet till återhämtning vilket är bra. Synd att det inte gäller all personal på skolan. Men som rektorn gärna påpekar så har vi olika uppdrag. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-05-08 23:17 | |
![]() | Erika och Janne vill jag veta varför ni tycker det är bättre att tala om för barn vad barnen är dåliga på i stället för att lyfta fram det som barnet är bra på ? | |