Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 15:16 | |
![]() | Tack, Meimse. :-) | |
| meimse | 2010-01-06 15:18 | |
![]() | Väl bekomme :) | |
| Maad Max | 2010-01-06 15:20 | |
![]() | "...Media borde tysta ned alla deras försök att synas och höras och förpassa dem till platsen där de hör hemma, nämligen bland parasiterna som livnär sig på dumheten, den andliga fattigdomen och bottenlösa enfalden." Är det inte det som Aftonbladet m.fl. lever på? Media placerar ju hela den kategorin han pratar om på någon slags piedistal och jag tänker då på alla "big-brother-stjärnor" osv. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 15:23 | |
![]() | Apropå Magdalena Graaf så har ju hennes bok fått fin kritik och många läsare. Följdaktligen borde hon nu kunna skriva "författare" på visitkortet, oavsett vad Ranelid anser om det. | |
| Official_P | 2010-01-06 15:56 | |
![]() | Oavsett Graaf/Ranelid kan vi väl enas om att Magnus Hedman är en jävla pajas? :) | |
| kajix | 2010-01-06 16:00 | |
![]() | jag tror inte att graaf är intresserad av att bli författare. | |
| magnusito | 2010-01-06 16:42 | |
![]() | Oj oj nu liknar dt här rena mobbingen, Ranelid har rätt. Sedan gillar jag Anette Kullenbergs kommentar till alla s k författare. Man blir inte konsertpianist bara för man går upp på en scen och klinkar lite på ett piano. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 17:50 | |
![]() | Det är väl inte mobbing bara för att man kritiserar och diskuterar någon? Ranelid är bra på på att kritisera andra, då får han tåla kritik själv. Dock ska han givetvis inte behöva utstå lögner och kränkningar. Notera att jag gillar Ranelid, men han har sina sämre sidor - precis som alla andra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-06 17:59 | |
![]() | magnusito, isåfall är det väl mobbing också det Ranelid själv sysslar med? Personligen tycker jag inte det är mobbing åt ena eller andra hållet, däremot förstår jag att Ranelid känner sig paranoid efter Skugge-affären. Att inte folk gick hårdare åt Skugge blev en form av (hållningslöst) ställningstagande mot Ranelid. Alla ville vara på den vinnande sidan, ingen ville kännas vid pajasen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:03 | |
![]() | Och angående Kullenbergs uttalande: Stämmer. Men det är inte klädsamt att påpeka andras plinkande bara för att man råkar vara konsertpianist. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:09 | |
![]() | Författare kan man väl säga sig vara när man fått en bok publicerad. Vem som sedan är en "god" författare måste vara upp till läsarna att bedöma. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:12 | |
![]() | Jag måste efter dessa inlägg läsa Ranelid. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:54 | |
![]() | Jag känner att lägga ner Ranelid. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:55 | |
![]() | *för* | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 18:57 | |
![]() | Finns få saker somär mindre intressanta än att läsa Ranelid för mig...Och jag läser tonvis med böcker. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-06 19:04 | |
![]() | Tvålis, hur skriver han? Invecklat? Är han en bra berättare? Jag har inte läst något av honom. | |
| magnusito | 2010-01-06 19:21 | |
![]() | Jag tycker han har en hel del poänger. Jag tycker inte han mobbar tillbaka, han fäktar vilt omkring sig. Tonen här på forumet liknar mobbing i den bemärkelsen att det lämnar sakfrågan och handlar om hur äcklig o s v han är. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-01-06 19:44 | |
![]() | Vad som ä bra författarskap är oerhört sunjektivt. Någon gillar Graafs skrivande, andra ser det som skräp (detsamma med Ranelid såklart). Der ingen poäng med att värdera någon högre eller lägre och framförallt kan jag inte förstå när människor går till personangrepp över liknande saker. Tänk om jag skulle attackera mina kollegor för att jag tyckte jag gjorde jobbet bättre - pinsamt. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-01-06 19:44 | |
![]() | Stava kan jag visst inte heller idag, men ni kan väl skona mig :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-06 20:08 | |
![]() | Jag har ingen aning om hur han skriver... Hans böcker lockar mig inte. | |