Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sin Corazon | 2013-05-25 18:14 | |
![]() | claysune o I love jesus -- varför hör inte de som är i paradiset av sig? Borde vara en lätt sak eftersom gud är allsmäktig, snäll och kan allt?!! Ett mail eller sms måste ju vara en skitsak | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 19:03 | |
![]() | hur kul är det att räkna matte och kolla i Facit först?totalt värdelöst | |
| strella70 | 2013-05-25 19:26 | |
![]() | Jag hjälpte en äldre dam en gång som jag aldrig sett tidigare, hon kom bärandes på tunga paket som hon hämtat ut på posten. I snömodd, uppför en brant backe hjälpte jag henne till hennes dörr. Hon var mycket tacksam och efter det sprang vi ofta på varann och brukade stanna upp och prata om allt möjligt. Så en dag undrade hon om jag ville följa med på en träff, hon var Jehovas vittne. Jag sa att jag inte är troende på det sätt som praktiserande kristna är (gå till kyrkan etc.) att jag trodde att tron är något man i så fall bär med sig i hjärtat och därför tror jag inte på att behöva sitta i en kyrka eller en samling för att t.ex. vara en god medmänniska. Då blev hon bestört och undrade hur jag inte kunde tro på gud! Efter det hälsade hon inte på mig när vi sågs ute… Blev klart ledsen men inte förvånad, har ofta mött på troende som är hur gulliga som helst tills man säger att man inte tro på kyrkan eller gud. Då har de plötsligt glömt att jag kanske har hjälpt dem eller varit vänlig. Där fallerar hela idén med deras tro tycker jag, är du inte troende och praktiserande som dem är du en ”skit”, oavsett hur goda gärningar du än gjort… och så tror inte jag att Jesus (om vi nu ska blanda in honom!) har tänkt sig det hela med sitt kärleksbudskap. Man blir liksom inte automatiskt god och hjälpsam bara för att man är troende, det är något man har inom sig eller lär sig med tiden.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 19:48 | |
![]() | Jehovas är inte kristna,Dom är en sekt,det är bara 40000 som får platts i deras himmel så det är nog fullt för länge sedan i deras himmel,och dom 40000 ska regera över paradiset som kommer att ligga på jorden.sen är det bara vissa som får ta nattvarden,Jehova liknar med ett pyramidspel en en församling | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:00 | |
![]() | Titti, vet du inte att Jehovas är ett kristet samfund? Det är det. 144 000 ska få regera, tror de, men alla andra som tillber Jehova får också leva i paradiset. | |
| kajix | 2013-05-25 20:01 | |
![]() | 144000 är det väl. och det är siffror hämtade från bibeln. de är faktiskt vädigt noggranna med att läsa bibeln. de vet väl inte om att bibeln inte är guds ord. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:01 | |
![]() | dom är inte upptagna som en kristen försammling | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:02 | |
![]() | säkert 144000 ,jag är inte påläst,dom har tyvärr slutat komma hit sen jag fick blod | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:04 | |
![]() | Men hoppas att någon från JV kommer och konfirmerar detta. Bäst att kolla fakta och antalet innan man dömer ut en församling som pyramidspel. | |
| limpan__2 | 2013-05-25 20:05 | |
![]() | Seriöst, är du någonsin påläst om något du diskuterar? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:13 | |
![]() | det sändes för en tid sedan ett program på tv om jv och om hur det funkade,och där var en pyramid uppritad och programledaren sa att det inte var helt olikt ett pyramidspel,jag dömmer inte ut dom,det är dom som dömt ut mig eftersom jag fått blod | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:14 | |
![]() | men om jv diskuteras så brukar trådarna bli stängda omedelbums | |
| kajix | 2013-05-25 20:15 | |
![]() | är det inte gud som dömt ut dig när du fått blod? det står så i bibeln. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-25 20:20 | |
![]() | nä jag är inte utdömd eftersom det inte fanns blodtransfutioner då | |
| Claysune | 2013-05-26 00:46 | |
![]() | Till Sin Corazon. Den frågan du ställer finns i skriften som skrevs för nära 2000 år sedan. Det var deb rike mannen som ställde frågan till Abraham: den rike mannen som var utanför paradiset bad Abraham om att sända Lasarus för att varna hans 5 bröder "så att inte de också kommer till ldetta pinorum".Abraham sade att de har profeterna, dem skall de lyssna till. Nej de vill inte lyssna, men om någon kommer till dem från de döda, så lyssnar de och omvänder sig. Abraham.: Lyssnar de inte till profeterna blir de heller inte att bli övertygde ens om någon uppstår från de döda. SMS eller E.mail fanns inte på den tiden. Om du vill läsa hela denna berättelse så finns den i Lk. 16:19- Jag gör mitt bästa för att försöka svara på förfrågningarna, men kommer nog till korta med mina svar.. | |
| Måns_E | 2013-05-26 01:14 | |
![]() | Jag känner ett par tre Jehovas Vittnen, och jag får väl säga att jag inte på något sätt kan förstå hur de kan tro på det de tror (en är dessutom helt övertygad om att han inte kommer att hamna i himlen trots att han är vittne), men ingen av dessa människor har försökt att pracka på mig deras tro, och ingen verkar heller se ner på mig eller tagit avstånd från mig när jag har förklarat min ateistiska världsåskådning. Jag tror att det är med Vittnen precis som med andra människor, det finns de som är fanatiska och vägrar att respektera människor som har en annan livsåskådning, men det finns också de som har en personlig tro och har kommit fram till att just JV har rätt (hur konstigt än jag tycker att den slutsatsen är), och det finns även en grupp som helt enkelt har fötts in i rörelsen och därför kulturellt är präglad av den. | |
| Måns_E | 2013-05-26 01:16 | |
![]() | För övrigt så kan jag tillägga att de vittnen jag känner är väldigt kristna, och väldigt bibeltroende. | |
| Claysune | 2013-05-26 12:12 | |
![]() | Har träffat några J V som knackat på. Dessa 2 trodde att Jesus var en profet men inte Guds Son och att rikta en bön till honom kunde de inte tänka sig. Jag är inte så värst mycket informerad om dem, men jag ser att de är mycket ivriga att nå ut med deras lära. jag tror att Jesus kom och blev född av Maria och därmed blev Guds son. PS.2:7 Heb.5:5 för den som vill kolla detta. Mvh claysune | |
| Gunilla _ | 2013-05-26 12:19 | |
![]() | Bara att tro att Gud, som så starkt förespråkar att man varken ska begå äktenskapsbrott eller ha begär till sin nästas hustru, gjorde Maria på smällen trots att hon var gift känns helt absurt. Sicken bråkmakare... Nä, jag kan bara se Bibeln som en otäck, men också emellanåt vacker, saga. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-26 12:28 | |
![]() | Men det är väl konstigt att kristna som gapar högt om religionsfrihet är de som dömer andra troende hårdast. Varför känner ni er så mycket bättre än Jehovas och andra religioner då? | |